وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ - بارسلونا دو ابرقدرت در نبرد برای برتری بر دیگری

آرسن ونگر با قیافه ای درهم و ابروهای گره کرده روی نیمکت نشسته بود، چهره آرسن ونگر نشانگر تمام ماجرا و نتیجه بازی بود.  

 

خبرنگاران در فصل 2012- 2013 که آرسنال برای اولین بار با بایرن مدرن مواجه شد از آرسن ونگر در مورد قهرمان آن قصل لیگ قهرمانان سوال کردند. در جواب ونگر به دو خاطره در دوران مربیگریش اشاره کرد، یکی در زمان اولین دوره حضور وی بعنوان مربی در لیگ اروپا و دیگری دو فصل قبل آن. این مربی 66 ساله بیاد می آورد که در فصل 1988- 1989 که هدایت موناکو را بر عهده داشت، شانس خوبی برای قهرمانی تیم خود قائل بود تا زمانی که بازی میلان را در یک چهارم نهایی دید. بعد از آن ونگر به موناکو رفت و به همکاران خود گفت " اصلا فکر قهرمانی را هم نکنید قهرمان کاملا مشخص است. میلان واقعا یک ابر قدرت است". ونگر همین ذهنیت را در مورد بارسلونای سال های 2008 تا 2011 همچنین بایرن سال 2013 داشت. " این دو تیم واقا ابر قدرت بودند".

در حال حاضر نیز همین تصور در مورد بایرن مونیخ و بارسلونای این فصل وجود دارد ولی نکته مهم این است که نمی توان پیشبینی کرد کدام تیم برنده این نبرد می شود.اگر این فصل لیگ های معتبر اروپایی همچنین لیگ قهرمانان اروپا را بررسی کنیم متوجه می شویم که سایر تیم ها نیز نمایش درخشانی را از خود ارائه داده اند ولی فوتبالی که این دو تیم ارائه می دهند فراتر از تصور است. موضوع این نیست که این دو تیم توانسته اند حریفان خود مثل بایرلورکوزن، المپیاکوس، آرسنال، رم و رئال مادرید را شکست دهند بلکه مساله مهم این است که این دو تیم حریفان خود را با نتایج خیره کننده ای نابود کرده اند.

با دقت در بازی چشم نواز این قصل بایرن مونیخ و بارسلونا می توان دید که این دو تیم فقط حریفان خود را نابود نمی کنند بلکه فوتبالی ارائه می دهند که نهایت زیبایی و ظرافت در آن پیداست، سمفونی هماهنگی از تمام زیبایی های فوتبال. هر دقیقه از بازی این دو تیم چیزی شگفت انگیز و جذاب در خود دارد وهر لحظه تماشا گران انتظار دارند تا حرکتی خارق العاده از تیم محبوب خود ببینند.

در نیمه دوم بازی با رم، نیمار توپ بلند ارسالی را با حرکتی تکنیکی و تماشایی کنترل کرد و پایه گذار حمله تیم خود شد حرکتی که تداعی کننده تکنیک بالای دنیس برکمپ بود زمانی که تیم حریف را اسیر و سرگردان تکنیک ناب خود می کرد. ولی این تنها یکی از دقایق زیبای بازی و در کنار درخشش مسی و سوارز در طول بازی بود.

بایرن این ترکیب سه نفره از بهترین مهاجمان جهان را در خط حمله خود ندارد تا با همکاری هم جادو کنند و شاید بتوان گفت این ترکیب سه نفره در تاریخ فوتبال در کمتر تیمی یافت می شود ولی به جرات می توان گفت کیفیت حال حاضر بایرن در کناره ها نظیر ندارد. در واقع شخصیتی و ویژگی ای که دیوید آلابا در بازی ارائه می دهد در تیم بایرن متمایز است. او مسی نیست، حتی نیمار هم نیست ولی این توانایی را دارد تا در تمام نقاط زمین نمایشی جذاب، زیبا و مطمئن از خود ارائه دهد.

این حد از انطباق پذیری باعث تحرک بالای بایرن شده است شده است تا جایی که گواردیولا با جابجایی بالای خط هافبک خود امکان شناسایی و بازی خوانی را از تیم حریف سلب نموده. از آن سو، مسی که این روزه اغلب در کناره ها بازی میکند یاد آور بارسلونای فصل 2010- 2011 است تا بارسلونای مدرن.

آمار گویای همه چیز است. ظهور بارسونای گواردیولا زمینه ساز ظهور ابر تیم ها همچنین جمع شدن استعدادهای برتر فوتبال جهان در چند تیم خاص شده است و جای تعجب نیز نخواهد بود که در چند دهه آینده نیز استعداد های برتر فوتبال در چند تیم خاص جمع شوند و احتمالا بخاطر ساختار برتر و پیچید این دو تیم از نظر مالی و سخت افزاری در آینده نیز بایرن مونیه و بارسلونا دارای بهترین و کامل ترین ترکیب در چند سال آینده خواهند بود. تیمی هایی که در تمام نقاط زمین حرف اول را خواهند زد.

هر دو تیم در این فصل آمار جالبی از خود بجا گذاشته اند. بایرن در این فصل 8/67% مالکیت توپ را در اختیار داشته و این یعنی بایرن تنها تیمی است که از تیم بارسلونای 2010-2011 با 5/67% مالکت توپ عملکرد بهتری داشته است.بارسلونای این فصل تنها تیمیست که با 2/16 در مقابل 5/18 از نظر توپ گیری به تیم 2010-2011 بارسلونا نزدیک است. این ترکیبی از هنر و خلاقیت است که این دو تیم دارا هستند و چه تماشایی خواهد شد نبرد این دو تیم.

البته این شرایط با مصدومیت های احتمالی تغییر خواهد کرد همانطور که بایرن سال پیش بدون مصدومانش تیم دیگری بود و همچنین بلایی که بر سر بارسای فصل 2012-2013 آمد گواه این ادعاست. همانطور که لوئیز انریکه تاکید دارد فقط در نوامبر است که شرایط تغییر می کند. اتفاق خارق العاده ای باید بیفتد که یکی و شاید هر دو تیم به فینال سن سیرو راه پیدا نکنند. ولی کدام یک از این دو ابر قدرت برنده میدان رقابت خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید.

 

مترجم: احسان رامز

نظرات 5 + ارسال نظر
Bayern<3 شنبه 7 آذر 1394 ساعت 15:45

بایرن

محمد شنبه 7 آذر 1394 ساعت 16:27

بارسلونا هیچ پخی نیست امسال.

davod شنبه 7 آذر 1394 ساعت 16:54

بایرن در حال حاضر بهترین تیمه. اگه بارسا تا فینال به ما نخوره .فینالیست میشه.اون وقت انتقام سال قبل ازشون میگیریم اگه بدشانس نیاریم

Ariya1900 شنبه 7 آذر 1394 ساعت 19:30

این بار هم 7 تا به بارسا میزنیم اگه به تورمون خورد.. شایدم بیشتر زدیم بهش

من فقط بایرنیم شنبه 7 آذر 1394 ساعت 20:34

ای هفسلون امیدوارم امسال تو شانزده تا بخری به ما که ی ننگ دیگه بشه برات یعنی تو شانزده تا حذف بشی.ای خدا میشه یعنی این کث یفا تو شانزدهتا بخورن به ما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد