وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بعد از حضور دوباره افنبرگ در فوتبال، هم تیمى هاى وى دچار چه سرنوشتى شده اند

اشتفان افنبرگ این روزها با پذیرش سرمربى گرى پادربورن بار دیگر به فوتبال بازگشته است، اما سرنوشت سایر بازیکنان بایرن مونیخ و فاتحان لیگ قهرمانان سال 2001 چه شده است؟ 

 

اشتفان افنبرگ ستاره جنجالى سابق فوتبال آلمان به تازگى با عهده دار شدن هدایت تیم پادربورن در بوندسلیگاى دو، بعد از مدت ها فعالیت به عنوان کارشناس تلویزیونى با معرفى خود به عنوان "آقاى جدید" به دنیاى فوتبال بازگشته و خبرساز شده است. بازیکنى که در سال 2001 به عنوان کاپیتان موفق شد بایرن مونیخ را بعد از گذشت بیش از بیست و پنج سال با فتح لیگ قهرمانان، بار دیگر به قله فوتبال اروپا بازگرداند. اما سایر بازیکنان این تیم فراموش نشدنى با سرمربى گرى اوتمار هیتسفلد دچار چه سرنوشتى شده اند:

 

یک- الیور کان:

الیور کان ملقب یه تیتان در فینال میلان با مهار سه ضربه پنالتى، نقش بسیار پر رنگى در قهرمانى بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا داشته است، دروازه بان اسطوره اى فوتبال آلمان بعد از اتمام دوران حرفه اى فوتبال خود در سال 2007، موفق به پایان رساندن تحصیلات دانشگاهى خود در رشته اقتصاد شده و از سال 2008 به عنوان کارشناس تلویزیونى شبکه ZDF آلمان، رویدادهاى مهم فوتبال را تفسیر مى کند.

 

دو- توماس اشترونس:

هافبک سابق بایرن مونیخ و فاتح رقابت هاى یورو 1996 این روزها به عنوان مربى برنامه هاى بازیکنان متعددى در بوندسلیگا مشغول به فعالیت است، وى همچنین به عنوان کارشناس با شبکه تلویزیونى Sport1 آلمان همکارى دارد و به خصوص برنامه اى با عنوان Doppelpass که هر هفته با حضور او و برخى دیگر از ستاره هاى سابق فوتبال آلمان در خصوص مسائل روز بوندسلیگا، برگزار مى گردد، از طرفداران بسیار زیادى برخوردار است.

 

سه- کارستن یانکر:

کارستن یانکر 41 ساله، مدت ها به عنوان مهاجم در بایرن مونیخ حضور داشت و با وجود قدرت بدنى بالایى که داشت از قدرت سر زنى بالایى برخوردار بود. از آپریل سال 2013 وى به عنوان کمک مربى در تیم راپید وین اتریش مشغول به فعالیت شده و تجربه هاى خود در بایرن مونیخ را به بازیکنان این تیم اتریشى انتقال مى دهد.

 

چهار- ینس یرمیس:

یرمیس یکى از درگیرترین و جنگنده ترین هافبک هاى بایرن مونیخ بوده است، وى نیز هم اکنون با شرکتى که تاسیس کرده مدیریت برنامه هاى برخى بازیکنان بوندسلیگایى را عهده دار است، یرمیس همچنین بنیادى به نام "آینده جوانان" تاسیس نموده که وظیفه آن شرکت در فعالیت هاى خیریه و کمک به جوانان نیازمند است.

 

پنج- ساموئل کوفور:

کوفور در آن زمان یکى از محبوب ترین بازیکنان کادر مونیخى ها محسوب مى گردید، این مدافع 39 ساله این روزها در کشور محل تولد خود غنا بیشتر در صنعت ساختمان سازى فعالیت داشته و از فوتبال فاصله گرفته است. دوران حضور وى در مونیخ نزد هواداران این باشگاه براى همیشه فراموش نشدنى باقى خواهند ماند.

 

شش- پاتریک آندرسون:

این مدافع سوئدى براى بیشتر هواداران بایرن مونیخ یادآور قهرمانى دراماتیک این تیم در رقابت هاى بوندسلیگا در سال 2001 است. در آن زمان وى با به ثمر رساندن گل تساوى مونیخى در وقت هاى اضافى بازى مقابل هامبورگ، آخرین بازى فصل، قهرمانى را براى این تیم به ارمغان آورد. وى همچنین از سال 2008 به عنوان مدیر ورزشى باشگاه مالمو سوئد فعالیت دارد.

 

هفت- توماس لینکه:

توماس لینکه آلمانى یکى از مدافعین پر تلاش بایرن مونیخ بوده که در راه قهرمانى این تیم در لیگ قهرمانان سال 2001 نقش پررنگى داشته است. وى این روزها نیز به صورت مستقیم با فوتبال و بوندسلیگا در ارتباط است و از سال  2011 به عنوان مدیر ورزشى با باشگاه اینگول اشتات همکارى دارد.

 

هشت- ویلى سانیول:

ویلى سانیول فرانسوى در هنگام حضور خود در بایرن مونیخ ضمن برخوردارى از محبوبیت فوق العاده بین هواداران، یکى از بهترین مدافعین کنارى فوتبال جهان نیز محسوب مى گردید، با بازگشت به فرانسه نیز سانیول ارتباط خود با فوتبال را قطع نکرد و از سال 2014 وى تجربه موفقى با سرمربى گرى در تیم بوردو به دست آورده است.

 

نه- بیسنته لیزارازو:

لیزارازو دیگر مدافع کنارى تیم بایرن مونیخ در سال 2001 نیز فرانسوى بود، این مدافع این روزها به عنوان کارشناس و مجرى تلویزیونى در کشور فرانسه مشغول به فعالیت است. علاوه بر این لیزارازو در حال حاضر با زین الدین زیدان بخشى از سهام تیمى از دسته دوم فوتبال فرانسه را خریدارى نموده است.

 

ده- اوون هارگریوز:

این هافبک انگلیسى در زمان فتح لیگ قهرمانان بازیکنى بیست ساله بود، وى بعد ها از بایرن مونیخ جدا شد و به منچستریونایتد پیوست. به تازگى فعالیت وى در شبکه تلویزیونى Sky به عنوان کارشناس خاتمه یافته و در حال حاضر وى همکارى خود در این زمینه را با شبکه تلویزیونى BT در انگلیس ادامه مى دهد.

 

یازده- حسن صالح حمیدزیچ:

این هافبک بوسنیایى همچنان در مونیخ بسیار محبوب است. بعد از پایان دوران فوتبالى خود نیز حمیدزیچ در مونیخ ماندگار شده و گاهى اوقات به عنوان کارشناس در شبکه هاى مختلف تلویزیونى دیده مى شود. پسر حمیدزیچ نیز بازیکنى بااستعداد محسوب مى گردد که هم اکنون در تیم جوانان بایرن مونیخ حضور دارد و امیدوار است بتواند همانند پدر خود دورانى درخشان در فوتبال را تجربه نماید.

 

دوازده- مهمت شول:

مهمت شول این روزها به عنوان کارشناس اصلى شبکه تلویزیونى Das Erste مشغول به فعالیت است و همانند دوران حضور خود در بایرن مونیخ چهره اى بسیار محبوب به حساب مى آید. او همچنین سرمربى تیم دوم بایرن مونیخ نیز مى باشد که پسرش لوکاس نیز عضوى از آن تیم است. مهمت شول در نظر دارد در سال هاى آینده به طور جدى تر به عنوان سرمربى در فوتبال حضور داشته باشد.

 

سیزده- جیووانى البر:

گل هاى این مهاجم برزیلى همواره کمکى بسیار بزرگ براى بایرن مونیخ بوده اند، البر در حین برگزارى مسابقات جام جهانى 2014 در کشور برزیل، به عنوان کارشناس با تلویزیون آلمان همکارى مى نمود، اما وى پس از پایان دوران حرفه اى خود از فوتبال فاصله گرفته و در مزرعه اى در لوندرینا شهر محل تولد خود به دامدارى مشغول شده است، وى همچنین مالک شرکتى بزرگ در زمینه تولید تامین غذاى حیوانات اهلى فعالیت مى نماید.

 

به قلم Max Günther از وب سایت FTBpro Deutschland

 

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
محمدرضا از 96عاشق المان جمعه 1 آبان 1394 ساعت 03:18

از اول که این کچل اومد گفتم هزار بار گفتم ...میگم...و خواهم گفت پپ اومد بایرن تا بایرن را نابود کنه این یه نقشه بود ی سیاست کثیف ی بازی بود حالا شما از اول ک من اینو گفتم دیس زدین الانم بزنین چون واقعا منطق و درک ندارین ...البته واس اونایی میگم که دیس میزننچون میدونم طرفدار واقعی نیستن اخه خداوکیلی اگه طرفدار واقعی هستین کدوم مربی اینطور ترکیب میچینه اونم با بهترین بازیکنهای دنیا تو پست خودشون....من وقعا از تعجب نمیتونم چیزی بگم و فقط میتونم بگم خدا کنه پپ از بایرن بره چون بایرن که هیچ فوتبال المان را هم خراب کرد .والسلام

من فقط بایرنیم جمعه 1 آبان 1394 ساعت 11:07

اقای بایرن دادا نظرشا داد چرا توهین تو این سایت که همگانیه حداقل رفیق باشید به شوما که توهین نکرد عزیزم اخه.محمد رضا دادا ببخش ولی فکر میکنم حرفت خیلی بچه گونه هست پپ تا الان براتیم کم نذاشته خداییش .وقتی بازیکن ما توپو تو سه قدم دروازه نمیکنه تو گل یا جلو هفسلون توپا لوا نمیزنه به خدا کاری به پپ نداره من طرفدار مکتب هیتسفلد هانکس هستم ولی پپ بنده خدا تا الان همه بازیکناش یجا همه باهم نبودن یروز الابا یروز روبن یروز ریبری مصدوم خوب معجزه نمیتونه بکنه اونم انسان اشتباه میکنه دیگه بعضی جاها قبول. ولی مطمن باش عمدی نیست.سال پیش جلو هفسلونا اگه برنات عجله نمیکرد بازیا شروع کنه ما گل نمیخوردیم برگشتم پوسشونا میکندیم.من خودم به شخصه اعتقاد دارم اگه ی کشور تو ی زمینه منابع کافی داره نباید بره دنبال جنس خارجی پس ما میتونیم به مربی داخلی تکیه کنیم.حالا هر گزینه ای میخاد باشه من گزینه هامو با دلیل گفتم با اومدن انجلوتی هم کاملا مخالفم حالا نظرات شوما محترمه.محمد دادا بازم ببخش حرف من و رفیقمون بایرن رو.mia san mia

من فقط بایرنیم جمعه 1 آبان 1394 ساعت 11:22

راستی تیم اونسال و دقت کنین تو عکس ی محبت عجیبی بین بچه ها بود چیزی که الان خیلی کمتره این محبت رو تو تیم هانکس هم میشد دید ولی الان خیلی کمتره شاید شاید یکی دلیلش رفتن شواینی مصدومیت روبری واومدن زیاد بازیکنا جدید به تیمه.به هر حال اونسالا البر بود که اگه تو بازی هفسلون یا همین قارسنال بود احتمالا هتریک میکرد یا کافو مدافعی که سرش رو جلو توپمیزاشت که الان متاسفانه نداریم یا الی کان که تیما از عقب رهبری کنه نویر هم البته فوق العاده است ولی انقدر که تو فکر کار خودشه تو فکر تیم نیست .ینس یرمیس رهبر جنگجو ی چیزی تو مایه کینگ ارتور خودمون.یا مهمت شول ی بازیساز تموم عیار الان ما ایستگاهی زن نداریم چیزی که زیاد برامون پیش میاد و بش نیاز شدید داریم.از کجا و کی بگم این عکسا دیدم بیشتر دلم میخاد بگریم با خاطره هاش تا بخندم کلا ادم احساسی نیسم ولی سر بایرن نمیتونم دس خودم نیست.به امید چنین تیمیmia san mia

جلال(نءو نازی) جمعه 1 آبان 1394 ساعت 16:51

محمدرضا ،شما طرفدار وافعی بایرنی و مثه من ایمان داری که پپ به قصد نابودی بایرن اومده...تنها مربی تو دنیایت که میتونه از لوا و مولر و ویدال به طور همزمان ،بازیکنای بیکاره در زمین بسازه...

b شنبه 2 آبان 1394 ساعت 00:41

یادش بخیر عجب شبی بود شب اون فینال.....خدا را شکر همه هم عاقبت به خیر شدند...قربونشون بشم........

محسن اشتایگر یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 17:50

یادش بخیر عمر ما چه زود گذشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد