وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تراستگن و لنو، جانشینان جنجالى مانوئل نویر در مانشافت

یواخیم لوو سرمربى تیم ملى آلمان براى دو بازى آخر انتخابى رقابت هاى یورو 2016 به مارک تراستگن و برند لنو شانسى را براى حضور در اردوى مانشافت اعطا نمود، با وجود اینکه این دو دروازه بان در حال حاضر از شرایط چندان ایده آلى در باشگاه هاى خود برخوردار نیستند.  

برند لنو سنگربان بایرلورکوزن از مدت ها پیش منتظر تماس یوگى لوو سرمربى تیم ملى آلمان جهت حضور در اردوى مانشافت بوده است، این سنگربان جوان در بازى هاى دو فصل اخیر بایرلورکوزن عملکرد خوب و با ثباتى را از خود به نمایش گذاشته و در تیم روگر اشمیت به مهره اى قابل اعتماد بدل شده است، بعد از دعوت یوگى لوو اما برند لنو در بازى مقابل آوگزبورگ دچار اشتباه عجیبى شد، اشتباهى که به قیمت از دست رفتن سه امتیاز بازى براى بایرلورکوزن تمام شد.

یوگى لوو براى پست دروازه بانى تیم ملى آلمان بر خلاف سایر پست ها از استراتژى خاصى تبعیت مى کند، براى او همواره سنگربانانى ارجحیت داشته اند که در بلند مدت عملکرد باثبات و خوبى از خود بروز دهند و در طول فصل دچار فراز و نشیب هاى زیادى نگردند و شاید به همین دلیل با وجود حضور سنگربانان نامى در بوندسلیگا، در این سال ها رابررت ران تسیلر از هانوفر در بیشتر تورنمنت ها و اردوها بعد از مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ انتخاب دوم یوگى لوو براى محافظت از دروازه مانشافت بوده است.

رومان وایدنفلر مثالى خوب در این زمینه است، سنگربان دورتموند با وجود عملکردى فوق العاده در باشگاه خود هرگز از سوى یوگى لوو به تیم ملى آلمان دعوت نشد، چون عملکرد وى در طول فصل با فراز و نشیب هاى زیادى به همراه بود و از سوى دیگر حضور او در مانشافت و رقابتش با مانوئل نویر سنگربان اصلى تیم مى توانست جنجال ساز باشد و آرامش تیم را که از نظر لوو بسیار حائز اهمیت است، بر هم زند. به همین دلیل یوگى لوو در پاییز 2013 هنگامى که وایدنفلر به دلیل بالا رفتن سن خود دیگر امیدى به دعوت خود به تیم ملى نداشت، از وى براى حضور در اردوى مانشافت دعوت نمود. وایدنفلر نیز از چنین اتفاقى بسیار راضى بود چون در نهایت توانست عضوى از تیم فاتح جام جهانى 2014 برزیل لقب گیرد.

حال یوآخیم لوو براى دو بازى اخیر مانشافت از مرحله انتخابى رقابت هاى یورو 2016، از برند لنو و مارک تراستگن دو دروازه بانى در کادر خود بهره گرفته است که از مدت ها پیش از آنها به عنوان جانشینان مانوئل نویر در تیم ملى یاد برده مى شود، دعوت از این دو با توجه به اینکه عملکرد آنها در بازى هاى اخیر باشگاهى از ثبات لازم برخوردار نبوده و دچار اشتباهاتى شده اند، تا حدودى تعجب برانگیز بوده است، علاوه بر این مسئله، این دو دروازه بان از زمان حضور خود در تیم هاى امید و پایه اى آلمان از رقابت بسیار سنگینى برخوردار بوده و تا حدودى حاشیه ساز نیز بوده اند، به طورى که این رقابت به دشمنى بدل گشته و گفته مى شود این دو از آن زمان هرگز با یکدیگر صحبتى نکرده اند. اما این مسئله براى یوگى لوو و آندراس کوپکه سرمربى دروازه بانان تیم ملى آلمان، تا زمانى که این دو نخواهند تردیدى در حضور مانوئل نویر به عنوان سنگربان اصلى تیم به وجود آورند، چندان حائز اهمیت نخواهد بود.تر استگن در زمینه رابطه خود با برند لنو معتقد است:

“ما مى توانیم بار دیگر با هم صحبت کنیم، البته من معتقد نیستم که دو سنگربان رقیب در یک تیم مى بایست از رابطه دوستانه و گرمى برخوردار باشند، شاید در صورت نبودن چنین رقابتى بین ما در سال 2009 هرگز با تیم جوانان آلمان قهرمان اروپا نمى شدیم.
 

بى تردید این دو سنگربان در تورنمنت هاى پیش رو مى توانند در کادر تیم ملى آلمان به عنوان سنگربانان ذخیره حضور داشته باشند، اما در صورتى که هر یک از آنها نخواهند با چنین موضوعى کنار آیند و سبب بر هم خوردن آرامش داخلى تیم گردند، یوگى لوو مى تواند دروازه بانان دیگرى را به مانشافت دعوت نماید، چون فوتبال آلمان هنوز از سنگربانان قابل زیادى برخوردار است. براى نمونه کوین تراپ سنگربان پاریس سن ژرمن و رالف فرمن دروازه بان شالکه در این فصل خوش درخشیده اند و مى توانند به گزینه هایى براى یوگى لوو بدل گردند و از سوى دیگر لوریس کاریوس از ماینتس و تیمو هورن از کلن نیز با عملکردى که از خود بروز داده اند،‌ از شایستگى دعوت به مانشافت برخوردار هستند، ضمن اینکه رابرت تسیلر از هانوفر نیز همچنان گزینه قابل اعتمادى براى یوگى لوو است.

از میان این دروازه بانان، اما مارک تراستگن بازیکن مورد علاقه آندراس کوپکه مربى دروازه بانان مانشافت محسوب مى گردد، وى درباره سنگربان سابق گلادباخ مى گوید:"تراستگن از همه مشخصاتى که ما لازم داریم بیش از سایرین برخوردار است و بیشتر براى فلسفه تیمى ما مناسب است". در حقیقت تراستگن از قابلیت بازى با توپ بالایى برخوردار است، مى تواند به یازدهمین بازیکن زمین بدل گردد، در صورت نیاز براى دفع حمله غافلگیر کننده حریف مى تواند خروجى موفق از دروازه داشته باشد و همچنین با پاس هاى هدف دار خود در بازى سازى تیمى مشارکت مى نماید. همه این مشخصات را البته مانوئل نویر به خوبى در بایرن مونیخ و تیم ملى آلمان بارها به نمایش گذاشته است، اما در بازى هاى اخیر، تراستگن در ترکیب بارسلونا تا حدودى در تسلط بر محوطه جریمه که وظیفه اصلى هر سنگربانى است، دچار تزلزل شده، تزلزلى که به قیمت از دست رفتن جایگاه او در ترکیب اصلى تیم لوئیز انریکه تمام شده است.

مانوئل نویر در حل حاضر 29 ساله است و بى تردید هنوز مى تواند پنج یا شش سال دیگر در بالاترین سطح ممکن از دروازه آلمان ها در تورنمنت هاى مختلف دفاع نماید و از سوى دیگر لنو و تراستگن هر دو 23 ساله هستند و شاید به همین دلیل یوگى لوو به دعوت توامان این دو دورازه بان رقیب اقدام نموده است، چون در آینده یکى از این دو جایگزین مانوئل نویر در ترکیب اصلى مانشفات خواهد شد. به هر حال این دروازه بان پرادعا و جوان مى توانند براى سال ها براى رسیدن به ترکیب اصلى مانشافت رقابت نمایند، رقابتى که به بهبود عملکرد آنها منجر خواهد گردید و در نهایت این فوتبال آلمان است که بیشترین سود را از آن خواهد برد.

به قلم Peter Ahrens از وب سایت آلمانى Spiegel

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
Führer دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 01:13

چقدر حس خوبیه وقتی میبینیم کثرت دروازه بانهای قابل رو در تیم ملی آلمان..همه اونهارو دوست دارم و هر کدومشون در ترکیب تیم آلمان قرار بگیرن فرقی نداره چون مهم بازیکن تیم ملی آلمان بودنه...

ehsan دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 12:52

نه آقا جون فرق داره خوبم فرق داره....مثل نویر دیگه هیچوقت نمیاد....تراشتگن کم تجربست ولی تا وقتی که تو اسپانیا باشه پیشرفت نمیکنه...دروازبان مانشافت بودن یعنی تعصب داشتن به کشور و لیگ کشور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد