وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا وولفسبورگ ترمز بایرن مونیخ را خواهد کشید؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، پیروزى وولفسبورگ مقابل بایرن مونیخ در دیدار سوپر کاپ آلمان را نباید تصادفى ارزیابى نمود، چون بنا به دلایلى منطقى گرگ ها به نظر در فصل آتى رقابت هاى بوندسلیگا از پتانسیل لازم براى متوقف نمودن مونیخى ها برخوردار هستند.  

بعد از شکست مقابل وولفسبورگ در دیدار سوپر کاپ آلمان در ضربات پنالتى، تنها موضوع خوش و امیدوارکننده براى مونیخى ها این بود که آنها در هر دو فصل پیش نیز که چنین دیدارى را به دورتموند واگذار کرده بودند، در پایان فصل توانسته بودند با اقتدار فاتح بوندسلیگا گردند. اما در این فصل شرایط اندکى متفاوت به نظر مى رسد، چون تیمى که در دیدار سوپر کاپ این فصل مونیخى ها را شکست داده، به برخى دلایل از پتانسیل کافى براى متوقف نمودن بایرن مونیخ در راه فتح بوندسلیگا برخوردار است.

رقابتى بسیار فشرده در دیدارهاى مستقیم:

وولفسبورگ در دیدار سوپر کاپ خود را همانند رقیبى سرسخت نشان داد و علاوه بر نتیجه مساوى بازى در پایان نود دقیقه دیدار، در سایر آمارهاى بازى نیز گرگ ها عملکردى مشابه و حتى برتر از شاگردان پپ گواردیولا به ثبت رساندند. براى نمونه در تعداد ضربات ارسالى به سمت دروازه حریف (14:13) ، تعداد ضربات کرنر (5:4) و پیروزى در نبردهاى دو نفره (49% :51%) شاگردان دیتر هکینگ عملکردى بهترى از خود به نمایش گذاشتند و تنها مونیخى ها در این دیدار از مالکیت توپ بیشترى (46% :54%) نسبت به تیم میزبان برخوردار بودند.

همانند شکست 4:1 بایرن مونیخ در دیدار برگشت فصل گذشته رقابت هاى بوندسلیگا مقبل وولفسبورگ، در دیدار شنبه شب نیز شاگردان دیتر هکینگ به صورت حساب شده اى نسبت به نقاط ضعف و قدرت مونیخى ها واکنش نشان دادند و حتى در طول بازى توانستند خود را با سیستم بازى حریف تطبیق نمایند. براى نمونه با حضور داگلاس کاستا، تیاگو و داوید آلابا تیم پپ گواردیولا در سمت چپ زمین خود از کیفیت خوبى برخوردار شده بود و توانست از ابتداى بازى از این منطقه از زمین موقعیت هاى خوبى را بر روى دروازه گرگ ها ایجاد نماید، اما با گذشت زمان دیتر هکینگ توانست با تغییرى تاکتیکى به نوعى قدرت بالاى سمت چپ مونیخى ها را مهار نماید. پیروزى در ضربات پنالتى همواره با چاشنى شانس همراه است، اما وولفسبورگ بار دیگر در این دیدار به اثبات رساند که از قابلیت لازم براى شکست بایرن مونیخ پپ گواردیولا در دیدارهاى مستقیم برخوردار است.

برخوردارى از کادرى هماهنگ و قابل اعتماد:

کلاوس آلفوس مدیر ورزشى وولفسبورگ به همراه دیتر هکینگ سرمربى این تیم، کادرى با کیفیت را تشکیل داده اند که از نقطه ضعف خاصى برخوردار نیست. براى نمونه در بازى مقابل بایرن مونیخ بازیکنانى نظیر آندره شورله، ماکس کروزه و نیکلاس بندتنر از سوى سرمربى به عنوان بازیکن تعویضى به زمین مسابقه فراخوانده شدند، در حالى که بازیکنانى نظیر روبین کنوخه، مارسل شفر و کریستین ترش همچنان بر روى نیمکت ذخیره هاى تیم حضور داشتند، بازیکنانى پیش از این سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملى آلمان را داشته اند و یا اینکه در آینده نزدیک به مانشافت دعوت خواهند شد. البته علاوه بر آنها براى بازیکنان باکیفیت دیگرى نظیر لوئیز گوستاوو، آرون هونت، سباستین یونگ و فرانسیسکو رودریگوئز نیز فرصت حضور در میدان از سوى کادر مربى گرى تیم در نظر گرفته نشد.

گرگ ها فصل گذشته نیز از کادر قابل اعتمادى برخوردار بودند و کلاوس آلوفس تنها براى تقویت برخى پست هاى خاص در بازار نقل و انتقالات ان تابستان فعال بوده و براى نمونه تنها ماکس کروزه براى انعطاف پذیر نمودن بیشتر فاز تهاجمى از مونشن گلادباخ جذب گردیده و کوئن کاستیلز نیز به عنوان سنگربان ذخیره به خدمت درآمده است.

اعتماد به نفس کافى:

وولفسبورگ براى متوقف نمودن بایرن مونیخ علاوه بر نبرد در داخل زمین، در خارج از میدان و در جنگ هاى روانى نیز باید از قابلیت شکست بایرن مونیخ برخوردار باشد. هکینگ و آلونسو نیز به خوبى از این موضوع آگاه بوده و براى ورود به چنین نبردى به طور کامل آماده هستند.

دیتر هکینگ در صحبت هاى اخیر خود همواره نه قدرت تیم ولفسبورگ را بزرگ جلوه داده و نه از اقتدار زیاد بایرن مونیخ هراس داشته است، بلکه با اعتماد به نفس به مونیخى ها تنها هشدار داده که "براى همیشه پشت سر آنها نخواهند ایستاد"، جنگ روانى با بایرن مونیخ در رسانه ها اما بیشتر بر عهده کلاوس آلفوس بوده است،‌ براى نمونه وى در اواخر فصل گذشته با ارسال سیگنالى که از اعتماد به نفس در این باشگاه نشات مى گرفت اعلام نمود:"ما در وولفسبورگ به کار خود جهت رسیدن به موفقیت اعتماد داریم."

جواهر با ارزشى به نام کوین دى بروین:

کوین دى بروین بهترین بازیکن سال فوتبال آلمان در سال 2015 با دیگر با ارسال پاس منجر به گل و تعیین کننده خود در اواخر بازى سوپر کاپ مقابل بایرن مونیخ، بار دیگر اهمیت و کیفیت خود را به اثبات رساند و احتمال ماندن وى در وولفسبورگ را مى توان دلیلى دیگر بر قدرت بالاى این تیم دانست. چنین موضوعى نشان مى دهد که گرگ ها توانسته اند بازیکن پرطرفدارى نظیر کوین دى بروین را با وجود برخوردارى از پیشنهادات وسوسه انگیز، به ماندن ترغیب نمایند و علاوه بر رقیبان خارجى از دستیابى بایرن مونیخ به این جواهر بلژیکى نیز تا حدودى جلوگیرى نمایند. کلاوس آلفوس در این باره ادعا نموده که کوین دى بروین "به احتمال 99.9 درصد" در وولفسبورگ خواهد ماند.

مدیریتى منطقى و هدف دار:

شاید بتوان نحوه مدیریت گرگ ها و برنامه هاى سران این باشگاه براى رسیدن به اوج فوتبال آلمان را مهم ترین تهدید براى بایرن مونیخ در سال هاى پیش رو ارزیابى نمود. کلاوس آلفوس در مدت سه سال حضور خود در پست مدیر ورزشى وولفسبورگ تصمیمات صحیحى را اتخاذ نموده که شاید مهمترین آنها اعتماد به سرمربى کار بلد و بى حاشیه اى به نام دیتر هکینگ براى هدایت این تیم بوده است. وولفسبورگ در حال دنبال کردن هوشمندانه و عقلانى هدف هاى تعیین کننده خود است و با توجه به برخوردارى از قدرت مالى فوق العاده، دیگر نمى توان از گرگ ها به عنوان تیمى معمولى در فوتبال آلمان یاد نمود.

به قلم Martin Hoffmann از وب سایت Sport1

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
amir neuer چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 19:04

شه بی خد

germany چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 19:47

هیچ تیمی تو بوندسلیگا نمیتونه برای چندسال پشت سر هم با بایرن مقابله کنه....گذشت زمان اینو ثابت کرده...انقد وولفسبورگ رو بزرگش نکنید...

msn چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 19:59

بایرنو سوراخ کنید
گواردیولا برگرد بارسا

germany چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 20:25

مگه مرض داری دیس لایک میزنی جوجه بارسایی برگرد تو همون طویله ای که توش بودی...

ح.ر.واقف پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 13:40

بعنوان یه طرفدار بایرن خیلی خوشحال میشم تیمهای دیگه آلمان مثل دورتموند بتونند جلوی بایرن قد علم کنند و با شایستگی قهرمان هم بشند. چون اینجوری بوندسلیگا هم میتونه بیشتر پیشرفت بکنه و جذابیتش هم بیشتر بشه و همینطور بازیکنهای آلمانی هم به موندن تو لیگ خودشون ترغیب بشند. امیدوارم امسال دورتموند به روزهای خوبش برگرده و وولفسبورگ و شالکه و لورکوزن و حتی مونشن گلادباخ هم رقیب جدی برای بایرن باشند و تو اروپا هم تا مراحل پایانی حضور داشته باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد