وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

خروج آلونسواز ترکیب،اقدامی برای بهبود دفاع

پپ گواردیولا تغییرات محسوسی در بایرن ایجاد کرده است.بازیکنان اسپانیایی در حالی به تیم بایرن هجوم آورده اند که سیستم کاری پپ مبتنی بر صرف انرژی بالا و پرس شدید است.  


ژابی آلونسو یکی از آن دسته اسپانیایی هاست.بازیکن 33 ساله سابق رئال مدتیست که دیگر آن هافبک قابل اعتماد نیست و نمی تواند آن بازدهی را که مورد انتظار است داشته باشد.


البته قدرت پاسوری آلونسو بر کسی پوشیده نیست ولی ضعف های دیگر این ملی پوش سابق اسپانیا هزینه های گزافی برای پپ و بایرن در بر داشته است.


در بازی برابر وولفسبورگ این ضعف ها مشهود بود.آلونسو علاوه بر اینکه نسبت به پست و وظیفه اش کمی گنگ به نظر می رسید،در دفع حملات تیم حریف که از میانه ی میدان سرچشمه می گرفت هم ناکارآمد عمل کرد.اگرچه تیاگو دیگر اسپانیایی حاضر در میدان هم عملکردی جالب نداشت،ولی بخش عمده ی ان به ناتوانی آلونسو در کنترل میانه ی میدان و فراهم آوردن موقعیت برای سایر بازیکنان بر می گرشت.نبود انرژی و قدرت در ساق های آلونسو،همانند بازی با بارسلونا با چشم غیر مسلح هم کاملا مشهود بود!


در بازی برابر تیم هابی قدرتمند تر،قدرت پاسوری آلونسو،وقتی او نتواند وظیفه ی اصلی یک هافبک تدافعی را به خوبی انجام دهد هیچ سودی نخواهد داشت.این یک مسئله ی مهم در تیم بایرن است که گواردیولا اگر خواهان کسب جام با بایرن می باشد باید راه حلی برای آن بیاندیشد. به اعتقاد اکثر کارشناسان،دوران حضور آلونسو در ترکیب اصلی تیمی نظیر بایرن به سر آمده است.


گزینه های جایگزین در تیم کم نیستند.تیاگو یکی از آن هاست.اگرچه در کارهای محض دفاعی توانایی کمتری نسبت به آلونسو دارد،ولی قدرت،انرژی و تاکتیک بالایش می تواند برای راه اندازی حملات تیم از همان منطقه ی دفاع مثمر ثمر باشد.تیاگو می تواند به خوبی آلونسو توپ را بین بازیکنان پخش کند و برتری اش نسبت به هم بازی سابقش در تیم ملی اسپانیا همانطور که گفته شد انرژی و نیروی جوانی اش است.


آروتور ویدال شاید گزینه ی محتملتری باشد.در جنگندگی،صلابت و استحکام ویدال شکی نیست. بعلاوه قدرت وی در کارهای تهاجمی هم مزیتیست که در هم پستی هایش کمتر دیده می شود. اگر این شیلیایی 28 ساله به انتخاب اول پپ در میانه ی میدان بدل شود،بخش اعظم مشکلات تیم در آن منطقه از زمین حل خواهد شد.


اگر فقط وظایف دفاعی مدنظر باشد،خاوی مارتینز مناسب خواهد بود.اگرچه مرد سابق اتلتیک بیلبائو بیشتر توسط پپ در قلب دفاع تیم به بازی گرفته می شود ولی بهتر است تا بار دیگر به پست اصلی اش-که درخششی بی نظیر در فصل منتهی به سه گانه داشت-باز گردد.قدرت فیزیکی و دیسیپلین مارتینز در آلونسو دیگر دیده نمی شود.


با این تفاسیر قطعا نقل مکان الونسو از ترکیب اصلی به نیمکت ذخیره ها اقدامی غیر قابل چشم پوشی خواهد بود.اقدامی که باید در راستای تقویت خط دفاعی بایرن،پپ گواردیولا آن را هرچه زودتر انجام دهد.

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
اولیچ رفت و برگشت چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 01:38

خدا از دهنت بشنوه که از شر آلونسو راحت بشیم.به نظرم ویدال و مارتینز بهترین انتخاب ها مینونن باشن

germany چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 01:52

این الونسوی خرفت واقعا خیلی کنده...نباید تو ترکیب اصلی باشه زیاد سوتی میده....ویدال و مارتنیز باید به جاى الونسو باشن..

googooli چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 02:46

الونسو امسالم مثه پارسال فیکسه تیمه. چقدر ساده اید که فکر میکنیدپپ بازیکن مورد علاقشو بذاره نیمکت

Issa چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 08:50

سلام،بچه ها به نظر من الونسو بازیکن خوبیه با وجود اینکه سنش یه کم بالاست!تو فوتبال مدرن امروزی تفکرات مربی هستش که عملکرد بازیکنا رو میبره بالا و بهبود میبخشه یا باعث افتشون میشه مثلادانته در زمان هاینکس دفاع مطمینی بود ولی الان افت کرده،دلیلش هم مشخصه،مانژوکیچ بهترین بازی ها رو واسه بایرن انجام میداد ولی پپ نتونست ازش استفاده درستی بکنه و ........به هرحال توانایی مربی خیلی مهم هستش،من الونسو رو هم تو لیورپول و هم تو ریال دیدم بازیکن بسیار خوبیه،صرف نظر از این که چه ملیتی داره!

Farnam چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 12:03

اره از هرچی اسپانیایی متنفرم بره گم شه

پرسپولیس از دسته5 چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 16:53

بایرن باید جوان و آلمانی بشه
پرسپولیس در دهه40 در دسته2تهران(که با کلی تخفیف میشه دسته5 ایران)بازی میکرد
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه....

پرسپولیس از دسته5 چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 16:56

ضمنا پرسپولیس سال 1345برابر استقلال 8تایی شده

milad پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 01:28

الونسو بهترین پاسور بایرنه چه بخواید چه نخواید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد