وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

فروپاشى خانواده بایرن مونیخ

 

نبود رئیسى یا پدرى دلسوز به تدریج آثار منفى خود را در هر سازمان و یا خانواده اى نشان مى دهد، بایرن مونیخ نیز از این قاعده مستثنى نیست تا اولى هوینس این روزها از زندان نظاره گر فروپاشى آنچه که خود در این سال ها در بایرن مونیخ بنا نهاده بود،‌ باشد.

این مقدار هیجان، استرس، خبر سازى و حاشیه همانند آنچه که در چند روز گذشته در بایرن مونیخ اتفاق افتاده، تا کنون بى سابقه بوده است. ابتدا این تیم شکستى سنگین در لیگ قهرمانان اروپا، مقابل حریف نه چندان مطرحى به نام پورتو کسب نمود که تا حدود بسیار زیادى سبب از دست رفتن اعتماد به نفس بازیکنان این تیم شده است و در ادامه نیز پزشک مشهور و با سابقه این تیم به دلیل اختلاف نظر با پپ گواردیولا از سمت خود کناره گیرى نمود.

دکتر مولر ولفارت، پزشکى معمولى در بایرن مونیخ نبوده است، وى از سابقه حضورى چهل ساله در راس کادر پزشکى بایرن مونیخ برخوردار است و به الگو، اسطوره و شخصیتى تاثیرگذار در این تیم تبدیل شده بود. اما سران مونیخى براى عدم تشدید حاشیه در تیم تنها به بیان "تشکر ویژه" از دکتر مولر ولفارت بسنده نمودند، چون به ادعاى آنها چالش هاى ورزشى بزرگترى پیش روى بایرن مونیخ قرار گرفته و هرگونه تفسیرى در این زمینه مى تواند بر روند تیم تاثیرى منفى داشته باشد.

بازى اشتباه پپ گواردیولا

اولى هوینس مدیر سابق بایرن مونیخ از زندان تنها نظاره گر از دست رفتن یکى از تعیین کننده ترین افراد حاضر در باشگاه بوده است، البته چنین نزاعى بین پپ گواردیولا و دکتر مولر ولفارت، پیش از این و در زمان مربى گرى یورگن کلینزمن نیز در بایرن مونیخ وجود داشته است، اما اولى هوینس در آن زمان با مدیریت مناسب خود خیلى سریع چنین اختلافى را چاره اندیشى نمود و مدتى بعد، یورگن کلینزمن را از سمت سرمربى گرى تیم برکنار کرد.

و اما اکنون؟ آیا اوضاع به سمت وخیم تر شدن پیش مى رود؟ هیچ کس نمى تواند چنین موضوعى را ادعا نماید. پپ گواردیولا در کنفرانسى خبرى ترجیح داد به صورت کاملا دیپلماتیک نسبت به کناره گیرى دکتر مولر ولفارت واکنش نشان دهد:"من تنها پاسخگوى نحوه بازى تیم مقابل پورتو هستم." اما بى تردید پوشیده نیست که پپ گواردیولا با دخالت هاى خود در برنامه کادر پزشکى تیم، نقش بسیار مهمى در جدایى دکتر مولر ولفارت و دستیارانش داشته و حال این سرمربى اسپانیایى با نشان دادن خود به عنوان یک مربى باهوش، متواضع و دوست داشتنى که تنها مسال فنى تیم برایش اهمیت دارد، در این زمینه سکوت اختیار نموده است.

سران مونیخى بعد از چنین اتفاقاتى سعى در آرام و طبیعى نشان دادن اوضاع دارند، جنگ قدرتى غیر ضرورى که از ماه ها پیش بین کادر پزشکى و فنى بایرن مونیخ ایجاد شده، در حساس ترین مقطع از فصل که نیاز به همدلى مهمترین مسئله است، سبب بر هم خورد نظم تیمى شده و مى تواند به قیمت از دست رفتن موفقیت تیم تمام شود، چون کادر پزشکى در بایرن مونیخ همواره آخرین تصمیم در خصوص مسائل پزشکى را مى گرفته، اما پپ گواردیولا به خاطر موقعیتى که در بارسلونا داشته، مایل است حرف آخر را در همه مسائل باشگاه خود به زبان آورد. در چنین شرایطى فقدان مدیرى کاریزماتیک و دلسوز در مونیخ کاملا احساس مى شودف مدیرى که تنها به خاطر هدف باشگاه و رضایت هوادارنش چنین نزاعى را حل کند و خود تصمیم لازم را اتخاذ نماید.

کارل هاینتس رومنیگه به صورت علنى در این نزاع جانب پپ گواردیولا را گرفته و حتى بعد از بازى پورتو اتهاماتى به دکتر مولر ولفارت نیز وارد کرده است. رومنیگه مى توانست حداقل با عدم جانب دارى خود مانع از جدایى بخشى از تاریخ باشگاه بایرن مونیخ شود. البته عملکرد دکتر مولر ولفارت نیز خالى از انتقاد نیست، چون وى با جدایى ناگهانى خود خسارات سنگینى به باشگاه وارده نموده است. با این وجود این وظیفه مدیران باشگاه است تا با ایجاد تعادل و توازن در داخل تیم، رضایت کادر پزشکى را فراهم آورند. رومنیگه مى توانست با عدم جانبدارى از پپ گواردیولا خروج آرام و بدون جنجالى را براى دکتر مولر ولفارت که بى تردید تلاش هاى فراوانى در راستاى موفقیت بایرن مونیخ در این چهل سال انجام داده در انتهاى فصل فراهم آورد و راه را براى بازنشستگى بدون دردسر وى هموار سازد. موضوعى که رومنیگه هرگز توفیقى در آن نداشت.

فروپاشى خانواده مونیخی ها

نگاه منتقدانه دوستداران بایرن مونیخ به شرایط و اتفاقات اخیر تیم، کاملا قابل فهم است. دکتر مولر ولفارت به خانواده بایرن مونیخ تعلق داشته است. بین بازیکنان، سرمربی، مدیران، اعضا و همه دست اندرکاران باشگاه با وجود فراز و نشیب هاى فراوان، همواره احترام حرف اول را مى زده است. اما اینک خانواده بایرن مونیخ به تدریج در حال فروپاشى است، از بزرگان این خانواده اولى هوینس و دکتر مولر ولفارت دیگر در باشگاه حضور ندارد و تنها هرمان گرلند باقى مانده است.

اما به نظر مى رسد که احترام دیگر در بین مونیخى ها جایگاهى ندارد و موفقیت به عنصرى بسیار با اهمیت تر بدل گشته است و این مسئله در اظهار نظر مارکوس هورویک مدیر رسانه هاى باشگاه بایرن مونیخ نیز کاملا مشهود است:"ما اکنون نباید به اتفاقات روزهاى اخیر فکر کنیم، بلکه باید تنها بر روى موضوعات مهم تر ورزشى تمرکز نماییم." 

 

به قلم فلیکس هاس از وب سایت هفته نامه آلمانى Stern 

منبع

نظرات 24 + ارسال نظر
بایرن کبیرودیگرهیچ دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 00:44

ازوقتی هوینس به زندان رفت همه چیز بدشد.

mojtaba دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 01:10

واقعا این گاوچرون چی داره میکنه با تیم محبوب ما...این مقاله هارو میزارید ادم فقط میتونه حسرت بخوره و حرص...ادم دوست داره بره این مرتیکه رو بگیره خفه کنه...اولی هوینس خیلی جای خالیش احساس میشه خیلی...

issa دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 08:29

بازیه فردا شب ،همه چی رو مشخص میکنه،در وهله اول بازیه فرداشب و در وهله بعد،قهرمانی در چمپیونزلیگ!اگه این دو به دست نیومد،دیگه همه چی مشخص خاهد شد

sam دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 08:54

همیشه واسم مهم بوده بایرن المانی باشه.. فقط قهرمانی در لیگ قهرمانان میتونه راضیم کنه که گواردیولا باشه در غیر این کولی اسبانیا یی باید بر ه ...

جمال دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 08:55

در بایرن همه چیز با برنامه پیش میره ناراحت نباشید

Ali-Ballack دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 09:38

پپ تیم فوق العاده یوپ هانکس رو به اضافه گوتزه و لوا که هر دوشون از بهترینهایه اون روزهای اروپا بودن رو تحویل گرفت، لام و آلابا که فوق العاده بودن با تغییر پست مسخره به شدت افت کردن، دانته که عالی بود فوتبالش تموم شد، تیاگوه یک هزارم کروس هم نبود ولی با دستمزد بیشتر به بایرن اومد و همین باعث رفتن یکی از بهترین های جهان شد، خریدهای مفتضح مثل برنانت، آلونسو بن عطیه و سال گذشته حیثیت فوتبال آلمان رو در مقابل رئال بدون خلق حتی یک موقعیت به باد داد.
من بین حذف آرومندانه و تحقیر دوباره حتماً و صد در صد باخت و حذف آبرومندانه رو ترجیح میدم.
پپ بایرن رو به گند کشیده. هیچ خبری از دیسیپلین آلمانی نه در تیم هست و حتی نه در کل باشگاه و این در بایرن بی سابقه است.
بازم دعا میکنم که با رفتن این اسپانیایی های کثیف طرفدارایه بارسا هم زودتر شرشون رو از سر بایرن کم بشه.

Ali-Ballack دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 09:42

کشف بزرگ: سال
راستی بچه ها میدونستید همه اونایی که مخالف پپ هستند یک نفرن فقط اسمایه جدید میزارن تا بگن ما زیادیم

بایرن کبیر ودیگرهیچ دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 09:59

شما اگه بایرنی بودی پس چرا روز هایی که میبردیم پیدات نمیشد؟؟؟؟؟؟
هروقت که ما میبازیم سر وکله ی امثال شما پیدا میشه.قصدت کاملا مشخصه. مخالف پپ هستی نه طرفدار بایرن.
البته مخالف پپ بایرنی هم داریم ولی به هیچ وجه یک طرفدار واقعی آرزوی باخت تیمش رو نمی کنه اونم به بهانه های الکی.

آلمان 90 + 14 دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 11:30

بازی فردا شب که یک طرف .... فقط بایییییید قهرمانشیم در غیر اینصورت 100 در 100 گواردیولا اخراج .... دیگه بسسسسسسسسسه

بایرن کبیرودیگرهیچ دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 11:52

اگه قهرمان اروپا نشیم خودپپ ازتیم میره.ولی من به پیروزی فرداشب وقهرمانی تیم هنوز امید دارم.
سه گانه به مامیرسه.

Ali-Ballack دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 12:53

فقط قهرمانی تو اروپا اهمیت داره.
کدوم برد؟ نکنه انتظار داری با این همه بازیکن با هر برد تو لیگ بیام اینجا سوت و کف واسه اون کچل بی خاصیت بزنم
پپ مرد بازیهای بزرگ نیست. ما واقعاً بعد از سه گانه و با این همه بازیکن حقمون بود حداقل مثل دهه ٧٠ سه بار پیاپی قهرمان اروپا بشیم ولی حیف که این احمق رویاهامون رو به باد داد.
زنده باد فوتبال آلمانی

بایرن کبیرودیگرهیچ دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 13:31

ما با این همه بازیکن سال اول هاینکس قافیه رو به دورتموند تولیگ باختیم.بوندس لیگا راحت نیست.
پس اگه روزهای برد با تیم نیستی روزهای باخت هم نمیتونی با تیم باشی.اصلا این یک قاعده هست.هوادار روز برد یا روز باخت معنا نداره.همیشه باید درکنار تیم باشیم.
ضمنا گذشت اون زمان که تیم ها سال های متوالی قهرمان اروپا میشدن.پس اگه این طوریه رئالی ها باید بگن بعد از قهرمانی دهممون باید مثل دهه ی 50 پنج سال متوالی قهرمان اروپا بشیم.
قهرمانی اروپا چیزی نیست که پپ به دست نیاورده باشش.5سال مربیگری کرده ودوبار به دستش آورده.هاینکس در 34 سال دوبار قهرمان اروپا شد.فرگوسن هم در27 سال دوبار .
همین مورینیو بهترین بازیکنان جهان رو در رئال در اختیار داشت ولی سه سال پیاپی نتونست به فینال اروپا صعود کنه.الان هم دوساله درچلسیه ولی بازم شکست خورده.حتی در مرحله ی قبل حذف شد.ضمنا پپ هنوز هم حذف نشده.پورتو رو مثل شاختار له می کنیم.
تیم رویایی هاینکس حاصل تلاش لوییس فن خال بود که ما رو بعد از 9سال به فینال اروپا برد.بازیکنان جوانی که فن خال به تیم معرفی کرد باعث این سه گانه شد.
تو هم اگه فقط فوتبال آلمانی دوست داری برو بازی های بایرن دوران کلینزمن رو ببین ولذت ببر.

بایرن سلطان اروپا دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 13:50

کچل بی خاصیت ...این کچل اومد واسه همین اصلا قصدش همین بود فروپاشی بایرن و در پس ان تیم ملی المان...دانته هم داره انتقام تیم برزیل را میگیره اینو بازم گفتم

بایرنی دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 13:52

من همیشه مخالف گواردیولا بودم فصل قبل هم به شدت ازش انتقاد می کردم و منتظر بودم تا این فصل نتیجه فرصت هایی رو که باشگاه بهش داده ببینم ولی تیم از فصل قبل هم بی ثبات تر شد... به هر حال نمیشه از سود مالی که نصیب باشگاه میشه با رفتن به مرحله بعد چشم پوشی کرد حتی اگه با یه افتضاح دیگه مثل پارسال همراه باشه ... امیدوارم مسئولای بایرن با این همه حمایتی که از پپ کردن بعد این فصل از عملکردشون پشیمون نشن ولی تجربه 15 ساله من همونظور که بارها گفتم می گه این کچل اسپانیایی به درد تیم نمی خوره!....

بایرن کبیرودیگرهیچ دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 13:57

چرا الکی اتهام میزنی؟؟؟؟؟؟
حالا پپ به کنار.
دانته داره انتقام برزیل رو میگیره؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم.همین دانته یکی از ارکان به دست آوردن سه گانه بود.ازجون برای تیم مایه میزاره ولی الان چند وقته رو اوج نیست.این دلیل نمیشه که بهش توهین کنیم.

باواریا دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 14:19

من قبول دارم که پپ مربی بزرگیه و با سن کمش خیلی پر افتخاره ولی اون داره روح تیمو از آلمانی به اسپانیایی تبدیل می کنه و پاسای اضافی رو جایگزین فوتبال تهاجمی می کنه و در کل به شعارمون اهمیت نمی ده
تا ابد Mia San Mia

issa دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 15:59

یادمه.میگفتم بردن لیگ داخلی و جام حذفی اصن مهم نیس،عیار تیم تو لیگ قهرمانان مشخص میشه،وقتی هفتا به هامبورگ زدیم خیلیا از خوشحالی بال دراورده بودن،همونطوری که وقتی ریال نه تا به اون تیم فکستنی زد طرفداراش خوشحالی میکردن،ولی واقعیت اینه که ماگات و خیلی از مربیای دیگه هم میتونن راحت بوندسلیگا رو ببرن وسوال من این هستش که ایا میتونستن چمپیونزلیگ رو هم ببرن؟جوابش مشخصه!بردن لیگ المان واسه بایرن مهم نباید باشه!میدونید چرا؟بایرن سومین باشگاه ثروتمندجهانه،و رقیبی قدرتمند هم در لیگ المان نیست!این واقعیته،باید قبول کنید،واس همین برد تیمای لیگ داخل المان اصلا من رو خوشحال نمیکرد،مهم همیشه چمپیونزلیگ بوده واسه من!پارسال هم خیلیا خوشحالی میکردن که بوندس رو بردیم ولی من نه!هیچوقت از ریال به اندازه پارسال نمیترسیدم چون پارسال ما تو هر بازی گل میخوردیم،هرچند زیاد هم گل میزدیم ولی دفاعمون ضعیف بود علت ترسم هم همین بود،میتونید کامنتای اردیبهشت پارسال من رو نگاه کنید،امسال هم دفاعمون ضعیفه و بعید میدونم تو چمپیونزلیگ چیزی بشیم،به امیدفتح چمپیونزلیگ،زنده باد بایرن و فوتبال المان

کریم مایر دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 16:07

یه مشت بارسایی که تازه دو ساله بایرنی شدن اومدن فقط طرف پپ رو می گیرن و اصلا لیاقت بایرنو ندارن و یکی از این احمقا بایرن و دیگر هیچ هست پپ مضخرف ترین مربی جهانه یک تنه بایرنو به گند کشیده و کلی اسپانیایی نفهم اورده تو تیم و حتی به لباس تیم رحم نکرده و لباسمونو هم شبیه لباس بارسا کرده

Yasin.f.c.Bayern دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 17:52

دوستان زیاد سخت نگیرید
اینایی ک از پپ حمایت میکنن در اصل طرفدار بارسای دوران پپ هستن
و یجورایی حذب باد تشریف دارن
ک خدارو شکر با این گندی ک پپ زده زود کاسه کوزشو جمع میکنه از بایرن میره و اینا هم دنبالش میرن
و باز ما میمونیمو بایرن المانی با لباس قرمز نه بایرن اسپانیایی با لباس ابی اناری
وسلام.....

بچه بایرنی دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 18:15

وای وای پپ احمق منو جادو کرده آی ........
وای.....وای..........
منو کشته مخمو جارو کرده......

استقلالی ام ( لطفا بخونید ) دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 19:03

یه چیزی میگم به متعصبا بر نخوره












آنهایی که در شکست طرفدار ما نیستند ، غلط میکنند در پیروزی ها طرفدار ما باشند . بروند گم شوند . فرگوسن کبیر

پس تا اخرش طرفدار بایرن باشید چه سرمربیش پپ باشه چه هاینکس چه هیتسفلد و چه کس دیگه .
پس به مربیا خرده نگیرید .
عشق است بایرن .

بچه بایرنی دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 19:19

آقای استقلالی تیم بزرگی مثل بایرن که راحت میتونه خیلی از تیمارو منفجر کنه چرا باید به خاطر برنامه اشتباه مربی یا اشتباهات مسخره بعضی از بازیکنا جلو یه تیم متوسط به فنا بره
البته خودشونم به اشتباهشون اعتراف کردن ولی جالبه که بعضب از دوستان اینجا از خود اونام مثلا متعصب ترن
ما در شکست ها هم طرفدار بایرنیم شما ناراحت نباشین ولی ناراحتی ما اینه که خود بایرن داره از تو نابود مبشه....
پس به قول خود شما اونایی که تحمل انتقاد ندارند غلط میکنند کلا طرفدار تیم باشند...
البته منم با لحن خود شما حرف زدم

بایرن کبیر ودیگرهیچ دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 21:02

واقعا متاسفم.وقتی حرفی برای گفتن ندارید شروع می کنید به توهین.من نه توهینی کردم ونه حرف بدی زدم فقط واقعیات رو گفتم.کدوم یکی از اون حرفام اشتباه بود؟؟؟؟
این که پیراهن تیم این رنگی شده چه ربطی به پپ داره؟؟؟اینا به عهده ی مدیریته نه مربی.
ثانیا بایرن سال 1996 هم لباسش همین شکلی بوده.میتونین سرچ کنید وببینید.نکنه اون سال هم پپ لباس بایرن رو اون شکلی کرده بود؟؟
این لباسمون هم ربطی به بارسا نداره چون رنگ قرمز لباس بارساتیره تر از بایرنه.اصلا شبیه هم نیست.
ضمنا اینم بگم من عاشق بایرنم.چه با پپ چه بی پپ. برین نظرات قبلیم رو دوسه ماه پیش ببینید.چند تا بارسایی ورئالی اومده بودن اینجا وداشتن به بایرن توهین میکردن ولی قاطعانه جوابشونو دادم.از اون 7گل تاریخی به بارسا هم حرف زیاد زدم تواین سایت.

پیشوا سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 00:23

پپ از تیم ما برو همین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد