وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گزارش ویژه: مولر وولفارت؛ یک دکتر منفور و مخالف رادیوگرافی!

 

جووانی تراپاتونی زمانیکه مربی بایرن مونیخ بود، خودش خودسرانه گچ پای یکی از بازیکنان این تیم را برید. او می گفت امکان ندارد هر بازیکنی که وارد مطب این دکتر می شود، با پای گچ گرفته خارج شود... برای همین دستور داده بود که پزشک تیم طبق دستورالعمل او کار کند.

 تراپ یک مربی خاص بود و ظاهرا تنها مربی باواریایی ها نبوده که با این متخصص با " نام خانوادگی دو بخشی"،  اختلاف نظرهای جدی داشته. کل جامعه پزشکان ورزشی ایتالیا هم او را تحمل نمی کرد. آن موقع دهه نود میلادی بود و سری A پر از بازیکن آلمانی. همه این بازیکنان راهی مونیخ می شدند تا هانس ویلهم مولر وولفارت ، جادوگری که دو شب پیش از سمت ریاست کادرپزشکی بایرن مونیخ استعفا داد، آنها را معاینه کند. لوتار ماتئوس معتقد بود که " دکتر وولفارت" انگشت هایی مثل رادار دارد. اما زمانیکه او جزئی از خانواده او شده و با دختر پزشک متخصص تیم آشنا شد، از انتقال به نیویورک سواستفاده کرد تا از آن دست های معجزه آسا فرار کند..

 

اولین جدایی

یورگن کلینزمن هفت سال پیش تلاش کرد تا کار و کاسبی دکتر وولفارت را یک بار برای همیشه تعطیل کند. برای اینکه "مول" روز اول آوریل 1977 وارد باشگاه بایرن مونیخ شده بود. از آنجاکه او شیوه های کار این پزشک را از دوران حضورش در تیم ملی می شناخت، وقتی که مربی سرشناس ترین تیم باشگاه شد، یک متخصص برای امور پزشکی و سلامتی تیم به کار گرفت. به مولر وولفارت خیلی بد خورد و از بایرن جدا شد. ولی درانتهای فصل وقتی که مربی سابق اینتر درپی اخراج پرسروصدایش به کالیفرنیا رفت، دوباره به بایرن مونیخ بازگشت.

پپ گواردیولا روز گذشته این خبر که او عامل اصلی اخراج مولر وولفارت بوده را تکذیب کرده و گفت:" استعفای او را می پذیریم. همین. من مسوول شکست تیم هستم و برای دکتر وولفارت هم احترام زیادی قائلم" وقتی گواردیولا به آلمانی حرف می زند، تاکید زیادی روی صفاتی که استفاده می کند، دارد. به خصوص اگر بحث تعریف و تمجید از شخصی درمیان باشد. اما اختلاف نظر او و مولر وولفارت از مدتها پیش برای همه آشکار بود.  اگرچه دلیل اصلی جدایی پزشک بایرن مونیخ، دعوای او با کارل هاینس رومنیگه بر سر پای باد کرده فرانک ریبری بود که 11 مارس گذشته مصدوم شده و پزشک مدت دوری او از میادین را چند روز اعلام کرده بود. ولی او هنوز در ترکیب بایرن حضور ندارد. و اگر رومنیگه از پزشک تیم دلخور است، به این معناست که او طرف مربی تیم را می گیرد.

 

شیوه عجیب درمان

دکتر مولر وولفارت مدعی شده که در طول دوران حرفه ای اش بیش از 35هزار مصدومیت عضلانی را تشخیص داده است. شیوه کار او برای تشخیص مشکل بازیکنان استفاده از انگشت هایش است و خیلی به رادیوگرافی و این جور چیزها اعتقادی ندارد. او می گوید:" با لمس کردن می فهمم که مشکل بازیکن چه چیزی است. این یک قدرت ماورالطبیعی نیست و من دراثر تجربه و تمرین به چنین تبحری در کارم دست یافته ام... من همیشه انگشت هایم را تمرین می دهم. مثل یک پیانیست یا یک ویولونیست..."

هزاران ورزشکار تا امروز به مطب او در مونیخ رفته اند. اوسین بولت شناخته شده ترین این ورزشکاران بوده ولی پنج فینالیست 100 متر جام جهانی دوومیدانی در برلین سال 2009 به گفته خود دکتر، پیش از بولت سراغ مولر وولفارت رفته بودند.

یک نکته عجیب دیگر در سیستم کاری او این است که علاوه برسمت پزشک اختصاصی بایرن، به طور خصوصی تقریبا همه بازیکنان بوندسلیگا یا حتی بازیکنان ملیت های دیگر که ممکن است مقابل تیم ملی آلمان بازی کنند را هم درمان می کند! ضمن اینکه کلوزه و ماریو گومز هم از مدتها پیش بیماران ثابت او هستند. مولروولفارت این طور از خودش دفاع می کند:" هیچکس تا امروز به من اعتراض نکرده. ضمن اینکه ما از حریفانمان هم خوشمان می آید"

 مطب او در مرکز شهر مونیخ قرار گرفته ولی گواردیولا پزشک تیم را هر روز سر تمرین می خواست. درگیری های آنها از اختلاف نظر سر شیوه درمان تیاگوآلکانتارا که برای معالجه به بارسلونا فرستاده شد تا مسایل اخیر ادامه داشتند. سرانجام دوطرف توافق کردند که کیلیان مولروولفارت فرزند دکتر معروف که او هم پزشک بود و همراه با پدرش از سمت خود استفعا کرد، از ماه ژانویه در تمامی تمرینات تیم شرکت کند. داوید آلابا یکی دیگر از مصدومان مطرح بایرن اخیرا عکسی با زانوی گچ گرفته اش در اینترنت گذاشته. اگر تراپاتونی الان در بایرن مونیخ حضور داشت، گچ پای آلابا را تا امروز باز کرده بود... 

 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
mojtaba یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 17:07

مثل کلینزمن اخرش این گاوچرون میره و دکتر برمیگرده و رو سیاهی میمونه واسه ذغال...هرچند که یه عده اسپانیایی تو سایت الان خوشحالن ولی زیاد این خوشحالی طول نمیکشه...

bavaria یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 18:41

از یه دکتر المانی بعید بود که سنت گرا باشه و به تکنولوزی بی توجهی کنه خوب معلومه بازیکن در طول زمان بهبود پیدا میکنه ولی در یک تیم ورزشی مهم بازگشت سریع اون بازیکنه.با این وضع بنظرم کار خوبی کردن باید یه عکس العملی نشون میدادن.دیگه دوره این حرفا که دست من فلان میکنه گزشته

*DaPhNe یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 22:48

بنظر من رفتنش افتضاحه
کلا برا ایشون احترام زیادی قائل بودم
شرایط تیم ما شده پر از ای کاش ها
اینهمه مصدوم - اشتباهات تمام نشدنی - مربی که هنوز لم بازیکنا دستش نیس -
- و یه قهرمانی که بزور برا رسیدن بهش تلاش میکنیم -
اینهمه اتفاق بد چجوری به نام ما افتاد ؟؟؟؟؟
بقیه رو نمیدونم ولی من که شخصا استرس این بازی ها و نتایجش رفته رو مخم

رضا چشمی دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 14:48

بدون اغراق مولر وولفارت بهترین پزشک ورزشی جهان هست.این رو می شه از موفقیتهای پزشکی که در تمام دوران کاریش بدست آورده فهمید.ضمن اینکه تو 33 سال طرفداریم از بایرن همیشه از معجزات مولر شنیدم و دیدم.
در مورد نتیجه تیم هم هیچ استرسی ندارم.همونطور که 2 سال پیش اطمینان داشتم بارسا رو می ترکونیم اطمینان دارم با این تیم و مربی و تاکتیک نا کارآمدش به هیچ جا نمی رسیم و اگه خلاف این داستان اتفاق بیفته اونوقت به معجزه گر بودن پپ ایمان میارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد