وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا مانشافت موفق به یک دوبل قهرمانی خواهد شد؟

 

این هفته دور جدیدی از بازی های انتخابی یورو 2016 آغاز خواهد شد و هنوز بیش از چهارصد روز تا شروع رقابت هاى یورو 2016 باقى مانده است. اما مى توان براى آلمان فاتح جام جهانى 2014،‌شانسى براى قهرمانى در یورو 2016 نیز قائل بود؟

شاگردان یوآخیم لوو از شرایط ایده آل خود بسیار فاصله گرفته اند، در اولین بازى از دیدارهاى مقدماتى یورو 2016، آلمان به سختى موفق به شکست اسکاتلند با نتیجه 2:1 شد، سپس با دو گل مغلوب لهستان میزبان خود شد، در بازى سوم با نتیجه 1:1 در گلزن کرشن مقابل ایرلند متوقف شد و در آخرین بازى نیز مقابل تیم نه چندان مطرح جبل الطارق با نتیجه ضعیف و دور از انتظار 4:0 موفق به از پیش رو برداشتن این تیم شد. یکى از دلایل ضعف مانشافت در این چهار دیدار، کم شدن هیجان و بى انگیزه شدن شاگردان یوگى لوو بعد از فتح جام جهانى 2014 و عدم تمرکز لازم از سوى آنها همانند بازى هاى جام جهانى بوده است. علاوه بر این کناره گیرى بازیکنان تاثیرگذارى نظیر فیلیپ لام، پر مرته ساکر و میرو کلوزه رکورددار گل زنى در جام جهانى، نیز باعث تشدید نقاط ضعف مانشافت شده است و به نظر یوگى لوو همچنان نتوانسته جاى خالى این بازیکنان را پر نماید و تیم را به تعادل برساند.

 

چه کسى جاى خالى بازیکنان کناره گیرى کرده را پر خواهد نمود؟

بعد از خداحافظى فیلیپ لام از بازى هاى ملى، مانشافت از حضور مدافع راستى سطح بالا محروم شده است، در بازى مقابل اسکاتلند سباستین رودى از هوفنهایم جایگزین وى شد و در دیدار مقابل تیم هاى ایرلند و لهستان آنتونیو رودیگر از اشتوتگارت به جاى کاپیتان سابق مانشافت در ترکیب اصلى تیم قرار گرفته بود. اما یوگى لوو در رقابت هاى یورو و در رویارویى مقابل تیم هاى قدرتمندتر مى تواند به این بازیکنان کم تجربه و جوان اعتماد نماید؟

به نظر مى رسد یوگى لوو مجبور مى شود براى پر کردن جاى خالى فیلیپ لام، ژروم بوآتینگ را از مرکز خط دفاعى به سمت راست منتقل نماید و در مرکز این خط از زوج هوملس، هوودس استفاده نماید، یا اینکه هوودس را همانند جام جهانى به سمت چپ منتقل نماید و در عمق خط دفاعى از زوج هوملس، بداشتوبر بهره گیرد. با کناره گیرى میرو کلوزه خلایى بزرگ در نوک خط حمله مانشافت نیز ایجاد شده است، یوگى لوو براى پر کردن چنین خلایى مى تواند از ماریو گومزى که عملکردش در آخرین بازى ملى مورد انتقاد تماشاگران آلمانى حاضر در استادیوم قرار گرفته بود، استفاده نماید و یا اینکه به توماس مولر در این منطقه از زمین اعتماد کند. البته یوگى لوو مى تواند از سیستم مهاجم کاذب نیز براى تیم خود بهره گیرد و این نقش را به ماریو گوتسه واگذار نماید.

 

رقبا تا چه حد قوى هستند؟

اسپانیا قهرمان حال حاضر رقابت هاى یورو با وجود عملکردى مایوس کننده در جام جهانى، همچنان مهم ترین رقیب آلمان ها به حساب خواهد آمد، لاروخا از کادرى قوى و پر مهره برخوردار است و مى تواند با سیستم معروف تیکى تاکاى خود، آلمان ها را به چالش کشاند. البته در جام جهانى برزیل، هلندى ها به خوبى نشان دادند که چگونه مى توان بر اسپانیا غلبه نمود.

شاگردان ویسنته دل بوسکه از قدرت دوندگى بالایى برخوردار هستند و در میانه میدان خیلى سریع پست هاى خود را تعویض مى کنند. چنین قابلیتى، پویایى بالایى به تیم مى دهد به طورى که همه بازیکنان تیم در طول نود دقیقه در حرکت هستند تا بازیکن صاحب توپ خودى را حمایت کرده و در اختیار تیم ماندن توپ را تضمین نمایند.

فرانسه میزبان رقابت هاى یورو 2016 نیز بى تردید ازمدعیان اصلى فتح این رقابت ها به حساب مى آید، با توجه به میزبانى فرانسه، شاگردان دیدیه دشام از انگیزه اى مضاعف براى فتح این بازى ها برخوردار هستند. با این وجود به خاطر کناره گیرى فرانک ریبرى، آبى ها (Les Bleus) بازیکن بزرگى را در اختیار نخواهند داشت، اما با توجه به کثرت بازیکنان با استعداد، دیده دشام مى تواند راه حلى براى چنین مشکلى پیدا نماید. فرانسوى ها در خط حمله از سه مهاجم سطح بالا به نام هاى بنزما، ژیرود و رمى بهره مى برند که مى توانند دفاع هر تیمى را به چالش بکشند. در خط میانى نیز حضور پوگبا، والبوئنا و کاباى از نقاط قوت تیم دشام خواهد بود. شاید تنها نقطه ضعف این تیم در دو دفاع کنارى و به خصوص عملکرد آنها در فاز دفاعى باشد. فرانسه در ضربات ایستگاهى نیز تیمى خطرناک نشان داده است، به خصوص در جام جهانى برزیل این تیم موقعیت هاى فراوانى را از روى این ضربات بر روى دروازه حریفان ایجاد نمود.

به عقیده بسیارى از کارشناسان، بلژیک نیز از تیم هاى مدعى رقابت هاى یورو 2016 به حساب مى آید، این تیم از کادرى قوى با تجربه اى بین المللى برخوردار است. تیبوت کورتوا یکى از بهترین سنگربانان حال حاضر جهان مسئولیت حفاظت از دروازه شیاطین سرخ اروپا را بر عهده خواهد داشت. مارک ویلموتس سرمربى این تیم در خط دفاعى مى تواند به زوج کمپانى و فرتونگن اعتماد نماید و در بخش تهاجمى نیز با حضور بازیکنانى نظیر ویتسل، فلائینى،‌ دى بروین، مرتنز، لوکاکو و هازارد، این تیم از پتانسیل فوق العاده اى بهره مند است و هرگز نباید این تیم را با وجود چنین بازیکنان خطرناکى دست کم گرفت.

اما تیم ملى آلمان براى حضور در رقابت هاى یورو در ابتدا مى بایست بر بازى هاى مقدماتى و انتخابى تمرکز نماید تا بتواند جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورد. در این رقابت ها آلمان براى رسیدن به قهرمانى و کسب یک دوبل مى بایست حریفان قدرتمندى را از پیش رو بردارد که همگى از ستارگان فوق العاده اى برخوردار هستند. البته نباید فراموش کرد که مانشافت نیز از کادرى هماهنگ بهره مى برد و مى تواند همانند جام جهانى برزیل با عملکرد خود هر حریفى را به چالش کشاند. 

 

به قلم لارس وال رودت از وب سایت روزنامه آلمانی Die Welt 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
باستین یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 15:22

با این مدافع کنارى هاى که ما داریم کار خیلى سختیه

پژمان یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 18:50

یه چیزی یادمون نره-که آلمان ما مدام ترکیب تغییر میده!یواخیم دنبال یه ترکیب جوونه.هر تغییراتی باید غرامتی هم پس بده.شاید با بد شانسی جام ملتها از دست بره-اما در عوض باز یه تیم قوی و هماهنگ تو جام جهانی داریم...ما رقیبی نداریم.همه تیمای اروپا افت کردن.قطعا صعود میکنیم و اگه یکمم خوش اقبال تر باشیم تو یورو قهرمانیم

issa یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 19:29

ربطی به خوش اقبالی نداره،تیمی که بخاد قهرمان بشه به اقبال نیاز نداره،من شخصا به برنامه ریزی و مدیریت فدراسیون و اقای لو ایمان دادم!به امید قهرمانی ژرمن ها

سوپرمانو یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 22:58

مانشافت تو یورو اغاز چندان خوبی نداشته
به امید یه پایان خوب..

بایرن کبیر ودیگرهیچ دوشنبه 10 فروردین 1394 ساعت 00:07

امیدوارم بشه.سال 1972 قهرمان یورو شدیم وسال 1974 قهرمان جام جهانی.اگه درجام جهانی 1970 خوش شانس بودیم ودرجام جهانی 1966 داور بازی رو برای انگلیس درنمیاورد الان 4قهرمانی پیاپی متوالی داشتیم.
البته اون زمان سوپر استارهایی مثل بکن باوئر -گردمولر -سپ مایر-ولفگانگ اوورات-اووه زیلر-گونتر نتزر و...بامابودن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد