وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلمان - استرالیا؛ آزمایش شکست خورده یوگی لوو

 

در بازی مقابل استرالیا یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان از یک زنجیره دفاعی سه نفره استفاده نمود، آزمایشی که چندان با موفقیت به همراه نبود و نشان داد که مانشافت همچنان از وجود مدافعین کناری قدرتمند و محرکی برخوردار نیست.

در تساوی 2:2 مقابل استرالیا ماتشافت در فاز تهاجمی مطابق انتظار خطرناک ظاهر شد اما در خط دفاعی آلمان ها تا حدودی نامطمئن ظاهر شدند و تاکتیک جدید یوگی لوو در این دیدار دوستانه نیز نتوانست امنیت و اقتدار لازم را به چیدمان دفاعی مانشافت بازگرداند.

یوگی لوو در نظر داشت با بهره گیری از سیستمی نامعمول بر مشکل تیم خود در پست مدافعین کناری غلبه نماید و به همین دلیل سرمربی مانتشافت از ابتدای بازی در سیستم 2-5-3 مورد نظر خود از یوناس هکتور و کریم بالعربی به ترتیب در پست های کناری خط میانی استفاده نمود. هولگر بداشتوبر و بندیکت هوودس از مدافعین مانشافت در این دیدار با سیستم دفاع زنجیری سه نفره چندان بیگانه نبودند، چون این دو بازیکن در باشگاه های خود نیز تجربه بازی در سیستم دفاع سه نفره را داشته اند، شکوردان موستفی سومین مدافع آلمان ها در این دیدار بود که با عملکرد خود همانند جام جهانی 2014 نتوانست انتظارات را برآورده نماید، البته به دلیل عدم مشارکت کریم بالعربی در کارهای دفاعی وی مجبور بود وظایف یک مدافع کناری را نیز بر عهده گیرد. با این وجود این مدافع والنسیا همچنان در شناختن موقعیت های بازی و همچنین در بازی سازی بسیار کند و بی دقت بود.

عدم هماهنگی شاگردان یوگی لوو برای بازی در زنجیره دفاع سه نفره از نکات بارز این دیدار بود، یوناس هکتور نیز این موضوع را پس از دیدار کاملا تایید می نماید:"بازی در چنین سیستمی که هرگز تجربه بازی در آن را نداشته ایم بسیار دشوار بود. بعد از گل اول می توانستیم دفاع بهتری انجام دهیم اما موفق به این کار نشدیم. حال تنها باید خوشحال باشیم که این دیدار را واگذار نکردیم."

خط دفاعی آلمان در این دیدار مشکلی بزرگ برای مهار مهاجمین سریع استرالیایی داشت. گل تساوی قهرمان آسیا بعد از گل اول آلمان ها توسط مارکو رویس بعد از عدم هماهنگی بین بداشتوبر و هکتور در سمت چپ زمین به وضوح این موضوع را نشان داد. در مجموع دفاع زنجیری سه نفره آلمان ها در این دیدار بسیار ایستا ظاهر شد و در بازی سازی تیمی نیز مشارکت بالایی نداشت و هرگز نتوانست انتظارات یوگی لوو را برآورده سازد.

به همین دلیل در نیمه دوم یوگی لوو بار دیگر چیدمانی با دفاع زنجیره چهار نفره کلاسیک را برای تیم خود در نظر گرفت و سباستین رودی به زمین فراخوانده شد. اما وی نیز عملکرد چندان درخشانی از خود به نمایش نگذاشت و نتوانست مانع از دریافت گل دوم شود.

در بازی مقابل گرجستان اما آلمان ها نیاز به عملکردی با تمرکز بیشتر در مقایسه با استرالیا خواهند داشت. یوناس هکتور در این زمینه معتقد است:"در بازی مقابل استرالیا ما اشتباهات ساده ای انجام دادیم. رویارویی با تیم های دفاعی که تنها ابزار آنها ضد حملات سریع است، بسیار خطرناک است. این بازی هشدار خوبی برای ما بود و ما نباید چنین اشتباهات کودکانه ای را در بازی مقابل گرجستان تکرار نماییم."

پرسش مهم پس که پس از این دیدار مطرح می شود این است که چرا یوگی لوو گزینه های دیگری را برای مرتفع نمودن مشکل مانشافت در خط دفاعی مد نظر قرار نمی دهد. یولیان کورب و تونی یانچکه از مونشن گلادباخ فصلی فوق العاده را پشت سر گذاشته اند و با وجود اینکه از مدافعین کناری با کیفیت بوندسلیگا محسوب می شوند، همچنان از سوی یوگی لوو به مانشافت دعوت نشده اند. امره جان نیز در ترکیب لیورپول در این فصل از رقابت های لیگ برتر جزیره نمایش قابل قبولی از خود ارائه نموده و حتی در زمان حضور در بایرلورکوزن نیز تجربه بازی در پست دفاع کناری را دارد و می تواند  گزینه ای مطمئن برای مانشافت برای بازی در این پست باشد.

باید پذیرفت که اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم ملی آلمان پروسه ای زمان بر است، اما ساختار تیم فاتح جام جهانی در فاز تهاجمی همچنان کارآمد است و این موضوع در بازی با استرالیا نیز قابل مشاهده بود. بازی مقابل گرجستان از بازی های انتخابی رقابت های یورو 2016 چالشی مهم برای یوگی لوو و خط دفاعی آلمان ها خواهد بود و باید از وقوع اشتباهات ساده در تفلیس جلوگیری شود، در غیر این صورت هواداران آلمان شاهد افتضاحی دیگر در بازی های انتخابی یورو 2016 خواهند بود.

 

به قلم میشائیل باوئر از وب سایت Goal 

 

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
THOMAS $ MULLER جمعه 7 فروردین 1394 ساعت 01:11

انشاءالله توی بازی گرجستان ترکیب اصلی که هستن ؟

علیرصا حیدریان جمعه 7 فروردین 1394 ساعت 04:34

آلمان ها نیاز به بازیافت انگیزه خود دارند.و همین طور باید از خواب جام جهانی بیدار شوند.

muller شنبه 8 فروردین 1394 ساعت 00:50

این مصطفی اصلا خوب نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد