وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پرسش هایى در خصوص شروع دور برگشت رقابت هاى بوندسلیگا

 

در هفته آتى دور برگشت از رقابت هاى بوندسلیگا آغاز خواهد شد و تیم هاى بوندسلیگایى بعد از سپرى شدن تعطیلات نیم فصل نسبتا طولانى و شرکت در اردوهاى بلند مدت آماده سازى، خود را براى حضور در این رقابت ها آماده نموده اند. اما شرایط تیم ها براى دور برگشت چگونه است؟

در چند روز آینده دور برگشت از رقابت هاى بوندسلیگا آغاز خواهد شد و در اولین دیدار وولفسبورگ تیم دوم جدول میزبان بایرن مونیخ صدرنشین این رقابت ها خواهد بود. این رویارویى مى تواند براى ادامه فصلى که در آن خبرى از هیجان بر سر کسب عنوان قهرمانى نبوده است، از اهمیت زیادى برخوردار باشد. چون وولفسبورگ تنها باشگاهى است که مى توان به آن براى هیجان انگیزتر کردن رقابت بر سر قهرمانى بوندسلیگا اعتماد نمود.

البته در حال حاضر وولفسبورگ به دلیل مرگ ناگهانى ماندالا بازیکن جوان خود، شاید از تمرکز لازم برخوردار نباشد، ناراحتى و غم از دست دادن ماندالا هنوز هم فکر بازیکنان و کادر فنى را به خود مشغول نموده است، اما تلاش براى فائق آمدن بر چنین فقدانى مى تواند سبب افزایش قدرت تیمى وولفسبورگ شود. بازیکنان این تیم دیگر تنها براى وولفسبورگ، سرمربى و یا موفقیت فردى،‌بلکه براى ماندالاى از دست رفته نبرد و تلاش نخواهند نمود.

جذب احتمالى بازیکنى در حد و اندازه هاى آندره شورله توسط وولفسبورگ مى تواند به نشانى براى افزایش رقابت در صدر جدول بوندسلیگا تعبیر شود و در حال حاضر با توجه به شرایط سایر تیم ها تنها مى توان به گرگ ها براى تبدیل شدن به رقیبى جدى براى بایرن مونیخ در بلند مدت اعتماد نمود. با حضور کوین دی بروین وولفسبورگى ها یک بازیکن فوق العاده را در ترکیب تیم خود مى بینند، حال اگر شورله نیز از چلسى به این تیم اضافه گردد، کیفیت کادر تیم شاهد افزایش چشم گیرى خواهد بود که شانس آنها را براى ارائه رقابتى موفق به شدت افزایش خواهد داد.

اقتدار بایرن مونیخ براى جذابیت بوندسلیگا چندان مثبت ارزیابى نمى شود، سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) به تازگى آمارى را در زمینه بیلان مثبت مالى بوندسلیگا منتشر نموده است، حال پرسشى که مطرح مى شود این است که چنین موفقیتى را باید به چه عاملى مرتبط دانست، افزایش جذابیت تمام بوندسلیگا و یا اهمیت بین المللى بایرن مونیخ؟ در خارج از آلمان بیشتر از بوندسلیگا بایرن مونیخ مطرح است و بوندسلیگا چیزى به جزء ارائه نمودن این تیم ندارد در حالى که براى مثال در لیگى همانند لیگ جزیره، فوتبال انگلیس مى تواند باشگاه هاى بزرگى همانند منچسترسیتى، منچستریونایتد، چلسى، لیورپول، آرسنال به فوتبال دنیا عرضه نماید.

دورتموند با شیوه بازى جذاب خود در مسیر دستیابى به شهرتى بین المللى قرار گرفته است، اما هنوز آنها به چنین شهرتى نرسیده اند. این که آنها در این فصل نتوانسته اند با بایرن مونیخ رقابت نمایند چندان، جاى تعجبى ندارد، اما سقوط دورتموند به منطقه خطر بى تردید قابل پیش بینى نبوده است. براى یورگن کلوپ سرمربى این تیم با توجه به تعداد بالاى مصدومین و خروجى هاى تیم، ساختن تیمى هماهنگ بسیار دشوار بوده و نمى توان نتیجه دورتموند در دور رفت را به تمام فصل بسط داد. البته شایعاتى در خصوص جدایى برخى از بازیکنان بزرگ این تیم نظیر مارکو رویس و متس هوملس نیز بر ایجاد نا آرامى و عدم تمرکز بیشتر در تیم تاثیرگذار بوده است.

حضور دورتموند در رقابت هاى فصل بعد لیگ قهرمانان با توجه به فاصله زیاد این تیم با صدر جدول، تقریبا غیر ممکن به نظر مى رسد. اما مدیریت بحران در سطح سران باشگاه را مى بایست کاملا مثبت ارزیابى نمود که با وجود شرایطى سخت و نرسیدن به اهداف تعیین شده براى باشگاه، حمایت و اعتماد کامل خود از یورگن کلوپ سرمربى تیم را نشان دادند ومجوزى براى شروع هر گونه بحث در مورد تعویض سرمربى تیم را صادر نکردند. در واقع حمایت کامل سران باشگاه دورتموند از یورگن کلوپ پاسخى بسیار درست به گمانه زنى هاى مطبوعاتى بوده و مى تواند الگویى براى سایر تیم ها نیز باشد.

حال همه چیز به بازیکنان دورتموند بستگى دارد تا همه تلاش خود را براى ترک هر چه سریع تر منطقه خطر سقوط از بوندسلیگا انجام دهند و با توجه به کیفیت کادر تیم چنین مسئله اى کاملا قابل دسترسى است. البته سایر تیم هاى کلاسیک بوندسلیگا نظیر اشتوتگارت و هامبورگ نیز از کیفیت لازم براى باقى ماندن در بوندسلیگا در انتهاى فصل برخوردار هستند.

بازگردانده شدن نام "فولکس پارک اشتادیون" به استادیوم باشگاه هامبورگ از سوى کلاوس میشائیل کوهنه از سران باشگاه هامبورگ نیز خبر بسیار خوشایندى بوده است. تغییر مدام نام استادیوم فوتبال باشگاه هاى مختلف یکى از نشانه هاى نا آرامى در یک باشگاه فوتبال مى باشد. علاوه بر این کمتر شدن بحران اقتصادى باشگاه هامبورگ با رسیدن کوهنه به ریاست باشگاه و کمک هاى مالى جدید از سوى برخى هواداران متمول باشگاه، امیدها را براى بازگشتن هامبورگ به دوران اوج خود افزایش داده است.

مشکل اساسى باشگاه هاى کلاسیک این است که در گذشته خود زندگى مى نمایند و همچنان در رویاى موفقیت هاى سال هاى دور خود به سر مى برند که امروزه دیگر ارزش چندانى ندارند. حال باشگاه هامبورگ با توجه به تغییرات جدید در مسیر خوبى قرار گرفته و همه شرایط براى داشتن آینده اى موفق فراهم گردیده است.

حال به نظر مى رسد هواداران فوتبال آلمان براى دور برگشت شاهد هیجان چندانى در صدر جدول بوندسلیگا نباشند و بیشترین رقابت ها بر کسب محوز حضور در لیگ قهرمانان اروپاى فصل بعد و همچنین نبرد براى بقا متمرکز خواهد شد. چندین پرسش براى ادامه رقابت هاى بوندسلیگا قابل مطح شدن است، در پایان فصل اختلاف امتیاز بایرن مونیخ با تیم دو م جدول همانند دو فصل بعد بسیار زیاد خواهد بود؟ آیا تیم هایى نظیر مونشن گلادباخ و آوگزبورگ مى توانند به رقابت هاى لیگ قهرمانان سال بعد راه یابند؟ آیا در فصل بعد شاهد حضور یکى از تیم هاى کلاسیک نظیر دورتموند، هامبورگ، اشتوتگارت و وردربرمن در بوندسلیگا نخواهیم بود؟

 

به قلم فلیکس ماگات از وب سایت گل
 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
باستین پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 07:52

بایرن که قهرمانه ولى دورتموند باید بیاد بالا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد