وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلونسو : تمام تفاوت بین بایرن و رئال گواردیولاست

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، فصل 2014-15 برای ژابی آلونسو با دو شروع همراه بوده است. این بازیکن 33 ساله برای نخستین بار با تعطیلات نیم فصل روبرو می شود.

اردوی بایرن مونیخ در نه روز اخیر در قطر برپا شده است و ژابی از این فرصت برای هماهنگ شدن و یادگیری زبان آلمانی استفاده می کند. او امروز مصاحبه مفصلی را با سایت رسمی بایرن انجام داد که در ذیل مطالعه می فرمایید.

خبرنگار: نخستین تعطیلات زمستانی  شما چطور پیش می رود ؟

ژابی: این برای من تجربه تازه ای بود و از آن را دوست دارم. شما در این مقطع از نظر بدنی و ذهنی تجدید قوا می کنید و حالا برای شروع دوباره در نیم فصل دوم آماده ایم. تا حالا خیلی خوب پیش رفته  و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم.

خبرنگار: همیشه بعد از کمپ های تمرینی پاها کمی سنگین تر هستند. ترجیح نمی دادی چند سالی جوان تر باشی؟

ژابی: نه. سن آنقدرها هم مسئله مهمی نیست. مهم احساسی است که دارید و من قطعا احساس بسیار خوبی دارم. دقیقا به مانند سایر اعضای تیم، در بالاترین سطح خودم تمرین می کنم و سعی می کنم به تیم کمک کنم. من برای بازی های مهم پیش رو آماده ام و امیدوارم در ادامه فصل به اهداف بزرگمان دست پیدا کنیم.

خبرنگار: این اولین کمپ تمرین شما با بایرن بود. تفاوت عمده ای با کمپ هایی که در پیراهن لیورپول و مادرید داشتید حس کردید؟

ژابی : کم و بیش به همان شکل است. تفاوت ها جزئی هستند. تفاوت ها شامل برنامه هفتگی، متدهای تمرینی و مخصوص پپ گواردیولا می شوند. متدهای خودش را دارد و چیزهای زیادی از او یاد گرفته ام.

خبرنگار: شش ماه است که در مونیخ هستی. شناختت از بازیکنان بایرن چگونه است ؟

ژابی : ما روزهای خوبی را با هم در قطر سپری کردیم. پیش از آن هم شناخت خوبی از هم تیمی ها داشتم. با همه بازیکنان راحتم. همه چیز در بایرن کاملا حرفه ای پیش می رود و احساس راحتی می کنم.

خبرنگار: تحت تاثیر قرار دادن از همان ابتدا هیچگاه برایت تبدیل به مشکل نشد.

ژابی: هیچوقت برایم مشکل ساز نشده است. وقتی که ده سال پیش به لیورپول رفتم به زمان زیادی برای تطبیق پیدا کردن نیاز نداشتم. در بایرن هم داستان همین بود. یکی از دلایل انتقال من همین بود و  میخواستم تجربه ای در بوندس لیگا و باشگاه خاصی مثل بایرن داشته باشم. و می توانم بگویم تا همینجا دوره بسیار خوبی برایم بوده است.

خبرنگار: همکاری پیش رو در زمین در کنار شواینی را چطور میبینید  ؟

ژابی: باستین پسر بسیار خوبی است و رفتار دوستانه ای دارد. چند باری مقابل هم بازی کرده ایم و احترام خاصی برای هم قائل هستیم. او مدتهاست در بایرن حاضر است و بازیکن کلیدی تیم است. او افتخارات زیادی به دست آورده و نمادی از باشگاه بایرن است.

خبرنگار: پاس دادن یکی از اصلی ترین خواص بازی شماست. آیا همیشه همینگونه بوده است ؟

ژابی: همیشه شغل من همین است. من قلب تپنده بازی هستم و این یعنی نباید توپ رابیش از اندازه زیر پایم نگاه دارم. برعکس، توپ باید پس از رسیدن طی کمترین زمان ممکن به بهترین جای ممکن ارسال شود. این کاری است که تلاش دارم انجام دهم. من کسی هستم که توپ را از جایی به جای دیگر و از دفاع به حمله می رسانم. شغل من حرکت دادن به بازی است و این شباهت بسیاری به شخصیت من دارد.

خبرنگار: این شخصیت شماست که در زمین می بینیم ؟

ژابی: هر بازیکن کاراکتر خودش را دارد. من نمی توانم جدای از آن باشم. من مهاجم، وینگر یا مدافع میانی نیستم. چالش اصلی این است که مربی را مجاب کنید که تکه مناسبی از قطعه های ماشینی هستید که در زمین به کار می گیرد. این موفقیت را به ارمغان می آورد.

خبرنگار: در یادگیری زبانی آلمانی موفقیت داشتی ؟

ژابی: من تمریناتی (به آلمانی میگوید) برای تعطیلات داشته ام اما راستش را که بخواهید وقتی به مونیخ برگشتیم سراغشان خواهم رفت. پیشرفت خوبی داشتم اما آلمانی زبان پیچیده ای (به آلمانی) است. من به زمان بیشتری نیاز دارم ( به آلمانی ) . یادگیری آلمانی چالش بزرگ من خارج از زمین است.

خبرنگار: بهترین معلم زبان شما کدام یکی از هم تیمی ها ست ؟

ژابی: توماس مولر.

خبرنگار: توماس ؟ شما احتمالا باید از او در یادگیری لهجه باواریایی کمک بگیرید.

ژابی: قدمی بعد از قدم دیگر. اول آلمانی و بعد باواریایی را.

 
منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
باستین یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 21:58

تفاوت بایرن با همه ى تیم ها شوانى است نماد تعصب وغیرررررررررت

علی ام از مرند دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 00:01

مولر و لام هم نماد تعصب وغیرت هستند

مکتب استقلال و آلمان کبیر. دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 00:41

عشق است آلمان کبیر

هاینریش هیملر(اریایی) دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 01:58

عشق است امان کبیر و مولر و یوگی لوو

افسانه ای به نام گردمولر دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 21:21

زنده باد بایرن کبیر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد