وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پنج دلیل اصلى اقتدار بایرن مونیخ در این فصل

 

بایرن مونیخ در این فصل از رقابت ها به اقتدارى بى نظیر دست یافته است که شاید در تاریخ بوندسلیگا بى سابقه باشد، شاید بتوان اقتدار غیر قابل تصور بایرن مونیخ را با پنج دلیل زیر توجیه نمود.

در آخرین بازى خانگى بایرن مونیخ در دور رفت از رقابت هاى بوندسلیگا، فرایبورگ تیم میهمان هیچ شانسى نداشت، به طورى کارل هاینتس رومنیگه از سران بایرن مونیخ این بازى را به دیدارى"یک طرفه" تشبیه کرد که حریف نیز مى تواند از نتیجه آن راضى باشد. مونیخى ها آخرین بازی خود در نیم فصل بوندسلیگا را نیز در شهر ماینتس انجام دادند و با وجود مصدومان فراوان موفق به شکست تیم این شهر در لحظات پایانی دیدار شدند، حال بایرن مونیخ با دریافت تنها چهار گل خورده در هفده بازى و اختلاف حداقل یازده امتیازى با وولفسبورگ نزدیک ترین تعقیب کننده خود به تعطیلات زمستانی خواهد رفت، با نگاهى ریزبینانه مى توان از پنج نکته ذیل به عنوان دلایل اصلى و کلیدى اقتدار بایرن مونیخ نام برد.

 

1- نقل و انتقالات تاثیر گذار

ژابى آلونسو با وجود بیمارى که داشت باز هم از سوى پپ گواردیولا در ترکیب اصلى تیم براى بازى مقابل فرایبورگ قرار گرفت و باز هم به خوبى تیم را تا لحظه خروج اجبارى خود از بازى به دلیل مصدومیت رهبرى و هدایت نمود. این بازیکن 33 ساله در واقع بازیکن مورد علاقه پپ گواردیولا براى قرار گرفتن در پست هافبک دفاعى بایرن مونیخ با توجه به وجود مصدومان فراوان مونیخى ها در این پست کلیدى بوده است. آلونسو نیز به سرعت با عملکرد خوب خود تاثیرى تعیین کننده در تیم داشته و خود را با شرایط جدید تیم انطباق داده است. وى حتى تغییراتى را نیز در نحوه بازى سازى تیم گواردیولا به وجود آورده است. در حقیقت نحوه بازى او با پاس هاى بلند و دقیق خود به نوعى تکمیل کننده بازى با پاس هاى کوتاه و سریع مونیخى ها بود است.

در دیدار مقابل کلن آلونسو با 206 مرتبه تماس با توپ رکوردى جدید در این زمینه را در بوندسلیگا به نام خود ثبت نمود و حتى با گل زنى از روى ضربات ایستگاهى در بازى مقابل منچسترسیتى و وردربرمن، راه هاى تیم خود براى گل زنى را نیز افزایش داده است. البته در فاز دفاعى تیم نیز هنگام نیاز او همواره حضورى موثر داشته است.

 

2- سیستمى انعطاف پذیر

پپ گواردیولا بایرن مونیخ را در این فصل با سیستم هاى مختلف سه دفاعه، چهار دفاعه، با دو هافبک دفاعى، خط میانى لوزى شکل، دو مهاجمه و حتى مهاجم کاذب به مصاف حریفان فرستاده است. در حالى که فصل گذشته تیم براى عادت کردن به ایده ها و فلسفه پپ گواردیولا زمان زیادى لازم داشت، در این فصل مونیخى ها به سرعت و به خوبى خود را  با سیستم تملک بالاى توپ گواردیولا انطباق داده اند. در بازى مقابل فرایبورگ، این سرمربى اسپانیایى براى تیم خود ترکیب 1-4-1-4 را در نظر گرفته بود که مالکیت توپ 81 درصدى را توانست به ثبت رساند.

گواردیولا همواره از تیم خود انعطاف پذیرى حداکثرى را خواسته است. در این فصل وى بیشتر ترکیب خود را با توجه به تاکتیک حریف مشخص مى نماید. براى نمونه در بازى هفته گذشته مقابل بایرلورکوزن، گواردیولا براى مهار وکنترل مدافعین کنارى حریف و جلوگیرى از نفوذهاى آنها از توماس مولر و روبرت لواندوفسکى به عنوان دو مهاجم کنارى استفاده نموده بود. کریستین اشترایش سرمربى فرایبورگ سه شنبه شب بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ در توصیف گواردیولا گفت:"در دنیاى هنر و معمارى همواره نوابغ  و استثتائاتى وجود داشته اند، در مورد فوتبال نیز چنین موضوعى صادق است و پپ گورادیولا از استتثنائات دنیاى فوتبال است."

 

3- آرین روبن شگفت انگیز

آرین روبن در این فصل شرایط ایده آلى را تجربه مى کند، از نظر رومنیگه این هلندى در حال حاضر "بهترین بازیکن فوتبال دنیا" به حساب مى اید. در بازى مقابل فرایبورگ وى در دقیقه 41 از روى ضربه سر موفق به ثمر رساندن صدمین گل خود براى بایرن مونیخ شد. در این فصل وى در مجموع هجده حضور خود در بوندسلیگا و لیگ قهرمان، موفق به ثمر رساندن دوازده گل و ارسال چهار پاس منجر به گل شده است.

از سوى فیفا آرین روبن در لیست سه نامزد نهایى کسب عنوان بهترین بازیکن سال قرار نگرفت، اما در واقع او محرک اصلى بایرن مونیخ به حساب مى آید که با توجه به تکنیک و سرعتى که دارد براى هر حریفى غیر قابل پیش بینى است. روبن به تازگى به عنوان بهترین ورزشکار سال فوتبال هلند انتخاب شده است، چنین اتقاقى بعد از انتخاب رود گلیت در سال 1987، براى اولین بار براى یک بازیکن از فوتبال  هلند اتفاق مى افتد، روبن بعد از پیروى مقابل فرایبورگ گفت:"سه امتیاز، صدمین گل و انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار سال، فکر نمى کنم که امشب بتوانم بخوابم."

 

4- عدم وجود حاشیه

هیچ باشگاهى در دنیا با مصدومیت بازیکنان کلیدى خود همانند بایرن مونیخ در این فصل به چالش کشیده نشده است، به خصوص اینکه بعد از بازى با فرایبورگ بازیکنانى نظیر، آلونسو، لواندوفسکى و بن عطیه نیز به لیست مصدومان قبلى مونیخى اضافه شده اند. البته وجود مصدومان زیاد در کادر تیم مزیت هایى نیز براى بایرن مونیخ به همراه داشته است، چون سبب شده نارضایتى کمترى بر روى نیمکت ذخیره هاى تیم دیده شود. البته مصدومیت بازیکنانى کلیدى نظر شواین اشایگر، لام، آلابا، مارتینز و تیاگو تیم را به چالش سختى کشانده و سبب بر هم خوردن هماهنگى موجود در تیم شده است، با این حال بایرن مونیخ موفق به حفظ آرامش و دور ساختن خود از حواشى بوده و تنها گاهى ژردان شکیرى و پیر امیل هویبیرگ نارضایتى خود از نیمکت نشینى را بروز داده اند.

 

5- خط دفاعى مستحکم

مانوئل نویر خود تغییراتى را در نحوه بازى خط دفاعى بایرن مونیخ پدید آورده است، در بازى مقابل فرایبورگ نیز واکنش او در خارج از محوطه جریمه در دقیقه 26 بازى بسیار جسورانه و تحسین برانگیز بوده است. مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ و مهدى بن عطیه مثلث مستحکم بایرن مونیخ در خط دفاعى بوده اند، به طورى که در شانزده بازى تنها سه گل دریافت کرده و رکوردى جدید از خود بر جاى گذاشته اند. بن عطیه بعد از شروعى نسبتا دشوار از هفته ها پیش عملکردى بسیار مثبت از خود بر جاى گذاشته و بوآتینگ نیز اشتباهات بسیار کمترى نسبت به فصل قبل داشته است.

و مانوئل نویر؟ رومینگه بعد از بازى مقابل فرایبورگ در خصوص وى گفت:"دروازه بان ما  در این میان به لیبرویى کامل تبدیل شده و عملکرد او با بهترین دوران فوتبال فرانتس بکن باوئر قابل مقایسه است."

 

به قلم سباستین وینتر از وب سایت هفته نامه آلمانى اشپیگل 

 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
mohammad یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 16:49 http://bayern.blogsky.com

انشاالله بعد از نیم فصل و با برگشتن مصدوم ها بهتر هم میشیم و باید یک بار دیگه قدرت خودمون رو به دنیا نشون بدیم

الیور بزرگ یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 20:38

بایرن عالیه مثل همیشه

hadi یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 22:59

فقط امیدوارم با رسیدن همه بازیکنای مصدوم تیم دچار حاشیه و حسادت بین بازیکنا نشه که اگه این اتفاق بیافته به سرنوشت فصل قبل دچار میشیم. البته با بودن مربی مثل پپ جای نگرانی نیست. اون کارشو خوب بلده.

amirgermani یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 23:34

بچه ها این صدا سیما دیگه داره اعصاب منو بهم میریزه،تمام بازیای چلسی رو داره پخش میکنه حتی با یه تیمه درجه سه،این هفته میخواد 2تا بازی از این تیم پخش کنه که یکیش جمعه(تاامروز جمعه ها به ندرت فوتبال خارجی پخش میکردن مگر اینکه خیلی مهم باشه)هست،واقعا من دیگه منطقم داره هنگ میکنه که چطور بازیای(بایرن) یکی از بهترین تیمای دنیا که واقعا زیبا بازی میکنه پخش نمیشه ولی در هفته چند بازی معمولی از لیگهای انگلیس واسپانیا پخش میشه،واقعا باید چیکار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

m-bavaria دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 00:44

والا اقا امیر ما که دیگه به این موضوع عادت کردیم این چیزی نیست که تازگی داشته باشه من بازم میگم بزارید این جماعت خودشون با خودشون حال کنن برن منیریه یکی یه پیراهن تقلبی کریس رونالدو یا مسی و بگیرن هی پیش همدیگه جمع بشن بگن دیدی دیشب کریس فلان دقیقه چه شوتی زد و از این قبیل مزخرفات. شما نگاه کن با یه برد بارسا یا رئال یا لیورپول چه موجی تو صدا و سیما و اخبار ورزشی و اینترنت اینا راه میندازن. ای کاش میرفتی امروز سایت ورزش 3 که واسه صدا و سیماست و میدیدی واسه یه قهرمانی رئال نردیک 20 تا خبر و ویدیو تهیه کردن یا مثلا دو هفته پیش برنامه فوتبال 120 و به خاطر بازی رئال که جمعه بوده پخش نکردن در صورتی که بایرن دقیقا همون موقع این هفته بازی داشته و خیلی شیک و مجلسی برنامه رو انتن میره . اقایون بازی بایرن و نشون نمیدن بعد 2 دقیه بعد از اینکه نویر جلوی ماینز لایی میخوره ویدیو گل خوردنشو با این مضمون " نویر نا موفق! " میزارن تو سایتشون. شما سال پیش رو یادت نمیاد که وقتی رئال بایرنو برد یا گرت بیل مدافع بارسا رو تو فینال جام حذفی رد کرد این اقایون چه موجی راه انداختن ولی در صورتی که بایرن همون سال قبلش بارسا رو 7تایی کرد یا روبن تو جام جهانی همون جوری راموس رو تحقیر کرد ولی هیچ کدوم از این اقایون صداشون در نیومد . من الان 2 ماهه منتظر اینم که فقط یک دقیقه تو برنامه نیمکت داغ دکتر صدر درباره فوتبال المان صحبت کنن ولی حتی یک دقیقه هم صحبت نکردن در صورتی که هر هفته نزدیک 1 ساعت درباره فوتبال انگلستان و به خصوص لیورپول حرف میزن . دو سال پیش یادمه اولین بازی بایرن با یه تیم دسته دومی بود که تازه اومده بود بوندسلیگا یادمه اون بازی رو بایرن 3 هیچ برد شاید باورتون نشه ولی من اون بازی رو که دیدم گفتم بایرن امسال قهرمان اروپا میشه و تا اخر فصل هم فقط 3 بار باخت اونم با بد شانس ترین حالت ممکن ولی هیچ کدوم از این اقایون صداش در نیمد بعد الان رئال تازه نصف فصل گذشته 2 تا باخت داشته بعد اینا دارن خودشون و خفه میکنن . این قضیه تا همین دو سه سال پیشم واسه بارسا صادق بود . به هر حال شما اگه میتونی تو یکی از همین شبکه های free ماهواره ببین چون فعلا این اقایون طرفدار این تیمان .

alisaor دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 14:06

زنده باد روبن
زنده باد نویر
زنده باد بایرن
قهرمان اروپا

ورنر فون براون سه‌شنبه 2 دی 1393 ساعت 12:41

فقط برای صدا و سیما متاسفم
و متاسفم که بیسوادی و غرض ورزی در پخش تمام برنامه هاشون ازجمله فوتبالها موج میزنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد