وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بازگشت درخشان شواین اشتایگر در شبى فراموش نشدنى

 

بایرن مونیخ موفق شد اولین بازى خود بدون حضور کاپیتان فیلیپ لام را با پیروزى پشت سر بگذارد، اما بى تردید بازگشت شواین اشتایگر به میادین فوتبال مهمترین اتفاق بازى بود.

باستین شواین اشتایگر بى صبرانه به نیمکت مربى گرى بایرن مونیخ مى نگریست، چه زمانى پپ گواردیولا مجوز صدور وى در زمین را صدور خواهد کرد؟ آیا سرانجام او بعد از گذشت 132 روز مى تواند دوباره بازى کند؟ البته چنین وضیتى در بین تماشاگران حاضر در آلیانس آره نا نیز قابل احساس بود و همه منتظر بازگشت شواینى و انجام استقبالى گرم از وى بودند.

با شروع نیمه دوم درخواست هاى تماشاگران براى حضور شواینى در زمین بیشتر شد، شواینى به خواسته گواردیولا در آغاز نیمه دوم شروع به گرم کردن خود به مدت سى دقیقه نمود، استرس در چهره او تا زمان ورودش به زمین کاملا مشخص بود. تا اینکه سرانجام در دقیقه 77 همه تماشاگران با ورود شواینى به زمین از جا برخواسته و به شدت او را تشویق کردند، شواین اشتایگر بعد از پایان دیدار در این زمینه گفت:"چنین استقبال گرمى براى من بسیار فراموش نشدنى و دور از ذهن بود."

مانوئل نویر دروازه بان بایرن مونیخ نیز صحنه گرم کردن تا تعویض شواینى را این گونه توصیف مى نماید:"هنگامى که او مشغول گرم کردن خود بود، تشویق ها شروع شد. همه حاضرات در استادیوم منتظر ورود شواینى به زمین بودند. همه بازیکنان نیز از حضور دوباره وى در زمین خوشحال بودند. تماشاگران نیز همه تلاش خود را براى انجام استقبالى گرم از او انجام دادند."

نه تنها تماشاگران، بلکه هم تیمى اشتایگر نیز از حضور هاى شواین کاپیتان دوم خود در میدان ابراز خوشحالى کردند، آرین روبن چنین استقبال گرمى را شایسته شواینى دانسته و مى گوید:"شواین اشتایگر دوران سختى را پشت سر گذاشته است، او هم اکنون کاپیتان تیم است  و سزاوار چنین استقبالى است. لحظه ورود او به زمین براى همه ما تکان دهنده بود و بسیار زیبا بود. او بازیکن فوق العاده اى است و من براى او بسیار خوشحال هستم."

شواین اشتایگر براى اثبات اهمیت خود زمان زیادى لازم نداشت، تنها ‌ده دقیقه بعد از ورود به زمین، شواین اشتایگر با پاس زیباى خودسباستین روده را در موقعیت گل زنی قرارداد تا بازیکن سابق فرانکفورت موفق به ثمر رساندن گل چهارم تیمش شود. پیش از حضور شواینى در زمین و با توجه به مصدومیت لام و آلابا، پپ گواردیولا سرمربى تیم به ژابى آلونسو براى بازى سازى در میانه میدان تکیه کرده بود. اما چنین برنامه اى در ابتداى کار چندان کارآمد نبود چون هوفنهایم عملکرد بهترى از خود به نمایش گذاشته بود. به همین دلیل در ادامه کار گواردیولا بار دیگر دفاعى سه نفره را براى بایرن مونیخ در نظر گرفت تا رافینیا براى حمایت از ژابى آلونسو در امر بازى سازى به خط میانى تیم افزوده گردد.

در دقیقه 23 بازى ماریو گوتسه با ضربه اى از فاصله بیست مترى موفق به گشودن دروازه حریف شد، هوفنهایم بعد از دریافت این گل غافلگیر شد و در ادامه روبرت لواندوفسکى سانتر آرین روبن را به گل دوم مونیخى ها تبدیل نمود. کوین فولاند مهاجم جوان هوفنهایم در این زمینه معتقد است:" نتیجه این بازى بار دیگر نشان دهنده توانایى ما نبود، بایرن مونیخ با خونسردى تمام به گل رسید و بازى را به نفع خود خاتمه داد، چنین نتیجه اى ناراحت کننده است."  البته بازیکنان هوفتهایم نیز شانس هاى خوبى براى گل زنى در اختیار داشتند، اما مودسته و سالاى از بازیکنان این تیم موفق به غلبه بر مانوئل نویر نشدند.

مونیخى ها در این دیدار اقتدارى نود دقیقه اى نداشتند، اما در حملات خود بسیار موفق و موثر بودند و بازیکنان این تیم نظیر مولر، روبن، گوتسه و لواندوفسکى در فاز تهاجمى از هماهنگى خوبى برخوردار بوده و عملکرد خوبى از خود به نمایش گذاشتند.

فیلیپ لام براى مدتى طولانى مصدوم خواهد بود، اما شواین اشتایگر در زمانى مناسب به تیم اضافه شده است. به احتمال زیاد در آینده گواردیولا در خط میانى تیم به زوج آلونسو و شواین اشتایگر براى بازى سازى و پوشش به خط دفاعى اعتماد خواهد نمود و این موضوع تا اواسط ماه فوریه سال آینده و زمان اضافه شدن لام به تیم ادامه خواهد داشت.

 

By Fabio Porta / Goal Deutschland 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
mahya چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 13:53

یکی از اسطوره های زندگی من... دوست دارم... امیدوارم بهترین سال فوتبالیت باشه... همیشه لیاقت بهترین هارو داشتی و داری....

germany چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 14:50

اسطوره چه خب شد برگشتی همیشه توقلبم وبایرنی های دیگه می مونی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد