وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مانوئل نویر و امکان دریافت توپ طلا

 

مانوئل نویر در بازى مقابل مونشن گلادباخ، هفتمین بازى متوالى بدون گل خورده خود را سپرى نمود و تا مورد تایید الیور کان قرار گیرد، با عملکرد درخشانى که وى در سال 2014 داشته است آیا مى توان او را از مدعیان کسب توپ طلاى سال جارى دانست؟

بى تردید پپ گواردیولا و بایرن مونیخ تجربه نکردن اول شکست خود در این فصل را مدیون عملکرد درخشان مانوئل نویر سنگربان تیم در دیدار مقابل مونشن گلادباخ هستند، به خصوص در صحنه اى که نویر با ماکس کروزه مهاجم فرصت طلب گلادباخى تک به تک شده و توانست ضربه او را با دست چپ خود مهار نماید.

در این فصل و بعد از بازى مقابل مونشن گلادباخ در استادیوم بورسیا پارک، نویر در هفت بازى متوالى موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است و به طور دقیق تر 658 دقیقه است که گلى از خط دروازه مونیخى ها عبور نکرده است. نویر تا رسیدن به رکورد بیشترین دقایق متوالى گل نخورده در بوندسلیگا ‌226 دقیقه فاصله دارد،  رکوردى که در فصل 2003/04 با بسته نگه داشتن دروازه اشتوتگارت به مدت 884 دقیقه توسط تیمو هیلدبراند به ثبت رسیده است. اگر مانوئل نویر بتواند همانند بازى با گلادباخ در بازى هاى پیش رو نیز خوش بدرخشد، در هفته دوازدهم بوندسلیگا و بازى بایرن مونیخ مقابل هوفنهایم جابه جا شدن چنین رکوردى توسط او امکان پذیر خواهد بود.

با وجود تمامى بحث هاى حاشیه اى این روزهاى مطبوعات آلمان در خصوص زندگى خصوصى نویر و جدایى او از نامزدش، سنگربان بایرن مونیخ در بورسیا پارک اهمیت خود را بار دیگر نشان داد و توانست یک امتیاز بایرن مونیخ از این دیدار را نجات دهد.

مانوئل نویر بعد از کسب عنوان قهرمانى در جام جهانى با مانشافت، مقدرتر به نظر مى رسد و آمار بر جاى مانده از او نیز کاملا چنین ادعایى را تایید مى نماید. 214 گل خورده در 260 بازى بوندسلیگا به این معنا است که این دروازه بان 28 ساله کمتر از یک گل در هر دیدار از این رقابت ها چه در زمان حضور خود در شالکه و چه در مونیخ دریافت نموده است. با میانگین 0.82 گل خورده در هر بازى، وى بهترین آمار را در این زمینه در بین همه سنگربانان تاریخ بوندسلیگا که بیش از 50 بازى در این رقابت ها انجام داده اند، به خود اختصاص داده است.

الیور کان سنگربان اسطوره اى بایرن مونیخ در تمجید از مانوئل نویر مى گوید:"عنوان بهترین سنگربان دنیا کاملا سزاوار او است، در بسیارى از صحنه ها او واکنشى را نشان مى دهد که تنها مى توان از بهترین دروازه بان دنیا انتظار آن را داشت." اما در بایرن مونیخ چه توقع و انتظارى از نویر وجود دارد؟ نشان دادن واکنش هاى بسیار سریع درون دروازه، خونسردى در صحنه هاى تک به تک و حضورى مقتدرانه در خارج از محوطه جریمه که همه این موارد را نویر در گلادباخ به خوبى از خود به نمایش گذاشت.

الیور کان در این زمینه معتقد است:"انجام دادن چنین واکنش هایى از سوى نویر و اینکه او مى تواند در یک بازى تا این حد تاثیر گذار باشد، سبب شده که او به بهترین سنگربان دنیا تبدیل شود. من در سن و سال او هرگز به این خوبى نبودم، شاید در سى سالگى تازه به چنین پختگى و قابلیت هایى دست یافه بودم." کریستوف کرامر هافبک گلادباخ نیز اعتراف نمود که:"اگر بایرن مونیخ مانوئل نویر را درون دروازه نداشت، این تیم حتما یک یا دو گل دریافت مى نمود."

با این وجود اگر نویر دچار مصدومیتى شود، بایرن مونیخ با مشکلات متعددى روبرو خواهد شد، چون په په رینا و تام اشتارک دروازه بانان ذخیره این تیم به دلیل مصدومیت، از فوتبال به ور هستند و در صورت آسیب دیدگى نویر، پپ گواردیولا مى بایست به لئوپولد سینگرله، سنگربان تیم دوم بایرن مونیخ اعتماد نماید، که با توجه به حضور بایرن مونیخ در سه جبهه مى تواند پیامدهاى بدى را به دنبال داشته باشد.

کسب سه گانه با بایرن مونیخ، فتح جام جهانى با آلمان و دست یابى به عنوان بهترین سنگربان جام جهانى، چه عناوین دیگرى براى انتخاب مانوئل نویر به عنوان بهترین بازیکن سال 2014 لازم است؟

روز سه شنبه فیفا بیست و سه کاندید دریافت چنین جایزه اى را معرفى نمود، که نام مانوئل نویر نیز به عنوان یکى از این کاندیداها معرفى شده است. پیش بینى اینکه آیا جایزه با ارزش توپ طلاى فوتبال جهان سرانجام به سنگربانى اعطا خواهد شد بسیار دشوار و پیچیده است، اما شکستن رکورد هیلدبراند در بوندسلیگا توسط نویر، بى تردید خدشه اى به امکان دستیابى به چنین افتخارى وارد نخواهد کرد.

 

By Florian Pertsch / Sport1.de
 

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
آیدا پنج‌شنبه 8 آبان 1393 ساعت 13:26

خدایی حق آلمانی هاست که توپ طلا رو بگیرن و از همه بیشتر یا نویر یا شوان اشتایگر
ولی در نهایت میدن به رونالدو بی مصرف یا مسی و باز حق کشی میکنن

فاتح پنج‌شنبه 8 آبان 1393 ساعت 13:37

نگران نباشید رونالدو به خاطر حضور شکوهمند در جام جهانی وحذف مقتدرانه در مرحله گروهی واز همه مهمتر لبخند ملیح هنگام هتریک مولر برابر پرتقال بازهم همه جوایز را هاپولی میکنه پس بزن اون دست قشنگه را!

امیر مونیخی پنج‌شنبه 8 آبان 1393 ساعت 14:10

نویر خودش طلا هس
طلا ک هیچه الماسه
البته بقیه ی نامزد های آلمانی هم
کمتر از نویر نیستنا شواینی لام مولر و...

مادرید پنج‌شنبه 8 آبان 1393 ساعت 19:56

واقعا روتون می شه بگید حق کسی که ۵ تا خورده

hanieh پنج‌شنبه 8 آبان 1393 ساعت 21:44

ببین مادرید تو در حدی نیستی که راجب نویر نظر بدی...
نویر همیشه بهترین بوده وهست...
خب ولی شما نگران نباشین...اونقدر پول دارین که امسال هم توپ طلا رو بخرین...
حالا برو راحت بخواب...

only bayern جمعه 9 آبان 1393 ساعت 00:18

مادرید، نویر کل تیمتون(با ذخیره ها) رو می ارزه

valentina جمعه 9 آبان 1393 ساعت 00:58

نویر بهترینه اگه توپ طلا رو بهش ندن حق خوری کردن.
این مادریدیه دیگه چی میگهههههه؟

علی جمعه 9 آبان 1393 ساعت 10:56

مستر مادرید همه اینو میدونن که جام جهانی از کل جام ها مهم تره یعنی بایدبالا ترین انتظار رو تو جام جهانی داشت حالا برو نتیجه بازیکناتونو تو جام جهانی داشت
پرتغالیتون که نارنگی هم نبود اسپانیایی هاتون از گروه بالا نیومدن فقط خدارو شکر که هلند اونا رو 5-1 برد وگرنه ابروی فوتبال اروپا به خطر میوفتاد برزیلیا هم خودتون بهتر میدونید.
من دیگه حرفی ندارم

kjbayern جمعه 9 آبان 1393 ساعت 12:42

نه، مادرید جان راس میگی، شما که توانایی درک برتریای نویرو ندارین، همون کاسیاس هم از سرتون زیادیه.

kjbayern جمعه 9 آبان 1393 ساعت 12:46

اصلا صبر کن ببینم،
کی از تو نظر خواست؟ از تو بهتراش امسال نویرو به عنوان بهترین دروازه بان جهان انتخاب کردن، که از مهمترین دلایلش دفاع های شگفت انگیز نویر تو بازی مقابل پرتغال بود.

رئال مالدیو جمعه 9 آبان 1393 ساعت 14:11

بازهواداران تیم صورتی پوش حرف زدن.آخه بدبختای مادریدی بایرن کبیر تاحالا 9تایی و8تایی تون کرده.تاحالا 5باردرنیمه نهایی چمپیونزلهتون کردیم وشمافقط دوبار.گل ثانیه 9روی ماکای به تیم سوراختو یادت هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همون گلی که باعث شدتاچندوقت مضحکه ی خاص وعام بشین.4تای لوادوفسکی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پارسال با بازی اتوبوسیتون تونستین ماروببرین اون هم به خاطرمرگ بهترین دوست پپ وشرایط روحی وروانی بد سرمربیمون.
من خودم به شخصه حالم ازاون پنالتیانو پنالدو بهم میخوره.هرچندازمسی هم بدم میاد ولی انصافا ازاون پسرک عقده ای تیم ملی نارنگی بهتره.توپ طلا ی جام جهانی به ناحق به یک بازیکن آلمانی نرسید ولی مطمئن باش توپ طلای امسال بایدبه یک آلمانی برسه.اگه اون آلمانی بایرنی هم باشه که چه بهتر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد