وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بررسی انتقالات بزرگ تابستانی اروپا: روبرت لواندوفسکی

 

در راستای ارزیابی و تحلیل برخی از خریدهای بزرگ تابستانی باشگاه های اروپایی، این یادداشت به قلم اشتفان کورتس، به بررسی شرایط روبرت لواندوفسکی در بایرن مونیخ می پردازد.

بعد از چهار فصل موفق در دورتموند، لواندوفسکی تصمیم گرفت وستفالن را به مقصد آلیانس آره نا ترک کند تا بتواند تشنگی کسب جام های افزون ترش را برطرف کند. در این یادداشت، نگاهی به چگونگی تاثیرگذاری این ترانسفر تا به امروز داریم:
گذشته

انتقال آزاد لواندوفسکی به بایرن مونیخ، یکی از بدترین اسراری بود که در تاریخ فوتبال فاش شد. قهرمان بوندس لیگا ابتدا در آغاز فصل گذشته، علاقه مندی خود به خرید مهاجم لهستانی را آشکار کرد، اما دورتموندی ها بعد از فروش گوتسه به این رقیب دیرینه، از موافقت با انتقال لوا به رقیب دیرینه، سر باز زدند.

با این حال، هیچ چیز نتوانست روبرت را در انتهای قراردادش در فصل جاری، از انتقال به بایرن با استفاده از قانون بوسمن، منصرف کند و او در ژانویه گذشته، قراردادی 5 ساله با باوارایی ها به امضا رساند: "چهار سال در بورسیا گذراندم، ولی می دانستم وقت برداشتن قدم بعدی فرا رسیده است. می دانم این تغییرات زمان بر خواهد بود، ولی امیدوارم به خوبی از عهده آن برآمده و بتوانم بهترین نمایش هایم را در بازی های اول، بروز دهم."
حال

مهاجم 26 ساله و گلزن، اولین بازی اش برای بایرن را در شکست صفر به 2 آنها مقابل باشگاه سابق در سوپرکاپ آلمان، بازی کرد؛ جایی که او به خوبی توسط سوکراتیس کنترل شد و نتوانست تاثیری در بازی داشته باشد. لوا در برد 4 بر یک بایرن مقابل پرسون در جام حذفی، بهتر عمل کرد و یک پاس گل داشت؛ آماری که در پیروزی 2 بر صفر مقابل وولفسبورگ در دیدار نخست بوندس لیگا هم تکرار کرد.

لواندوفسکی در چند هفته اول حضورش در بایرن، به اندازه کافی مورد انتقاد قرار گرفته است و حتی دتمار هامان گفته او بازیکنی مناسب در جایی غلط است: "فکر نمی کنم لواندوفسکی بتواند تاثیرگذاری اش در دورتموند را در بایرن هم داشته باشد و به نظرم این به یک مشکل بدل خواهد شد."

با این حال، لوا در برد 4 بر صفر هفته گذشته تیمش مقابل هانوفر، درخشید و نیمی از گل های تیمش را به ثمر رساند.

آینده

اگر چه فقط چند ماه از حضور روبرت در بایرن می گذرند، شک و تردیدها در مورد اینکه او به مهاجم بزرگ بعدی قربانی تاکتیک های گواردیولا بدل شود، شنیده شده است. سرمربی سابق بارسا هیچ گاه روی خوشی به مهاجمین پست شماره 9 نشان نداده و از همین رو برخی معتقدند لواندوفسکی در سیتسم پاس کاری و کند پپ، جایی نخواهد داشت.

البته سرمربی 43 سال کوسه ها به سرعت نگرانی ها را بی اساس خواند و نقش لوا در شروع نه چندان رضایت بخش تیم در فصل جدید را تکذیب کرد: "تا به حال، کاملا از عملکرد لواندوفسکی رضایت دارم. او در هر بازی، دو یا 3 موقعیت داشته است. او مهاجم باهوشی است و همیشه خود را در موقعیت مناسب قرار می دهد."

در واقع نمایش های مهاجم 26 ساله نشان داد برخلاف تصور بعضی ها، او موفق خواهد شد گل های بسیاری برای بایرن به ثمر برساند. او شاید لیونل مسی نباشد، ولی شکی نیست که روبرت لواندوفسکی می تواند خدمات بسیاری به پپ عرض کند. این دیگر بسته به گواردیولا است که بهترین بازی ممکن از این لهستانی بگیرد و حضور وی در آلیانس آره نا را به یک موفقیت بدل نماید.

 

به قلم اشتفان کورتس، گل بین الملل 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
Mr.Hawk دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 07:10

اگه پپ یکم کوتاه بیاد برای همه خوبه....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد