وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توماس اشنایدر، دستیار جدید یوگى لوو کیست؟

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در هفته گذشته توماس اشنایدر به عنوان دستیار جدید یوگى لوو قرارداد خود را تا سال 2016 با فدراسیون فوتبال آلمان امضا نمود، او در رقابت هاى یورو 2016 در گنار یوگى لوو بر روى نیمکت هدایت مانشافت خواهد نشست. اما اشنایدر دقیقا کیست و از چهمشخصه هایى براى تصاحب چنین پستى برخوردار است؟


با 41 سال سن توماس اشنایدر سیزدهمین کمک مربى تیم ملى فوتبال آلمان است،‌ دقیقا در همان سنى که هانسى فلیک دستیار سابق یوگى لوو در سال 2006 براى این عنوان برگزیده شده بود. او تنها با شش ماه کار به عنوان سرمربى اشتوتگارت از سابقه چندان طولانى و درخشانى در دنیاى مربى گرى برخوردار نیست. هانسى فلیک نیز هنگام قبول کردن پست دستیارى یوگى لوو در تیم ملى آلمان به تازگى از سمت مربى گرى تیم هوفنهایم که در آن زمان در لیگ ایالتى آلمان حضور داشت، اخراج شده بود. اشنایدر و فلیک از نقطه مشترک دیگرى نیز برخوردار هستند، هر دوى آنها اهل منطقه اى در جنوب آلمان هستند و همانند یورگن کلینزمن، یوآخیم لوو و روبین دوت اهل یک ایالت آلمان هستند.

یوگى لوو از زمان حضورش در اشتوتگارت به عنوان سرمربى توماس اشنایدر را مى شناسد. هنگامى که اشتوتگارت در سال 1997 با هدایت یوگى لوو به قهرمانى DFB Pokal رسید، اشنایدر به عنوان بازیکن در خدمت اشتوتگارت بود. به زودى اما آنها به طور مشترک بر روى نیمکت هدایت مانشافت قرار خواهند گرفت تا تیم فاتح جام جهانى را به سوى قهرمانى در رقابت هاى یورو 2016 رهنمون سازند.

انتخاب اشنایدر به عنوان کمک مربى در تیم ملى آلمان با  شگفتى و انتقاداتى نیز به همراه بوده است که دلیل این انتقادات بیشتر به دلیل حضور ناموفق و کوتاه او بر روى نیمکت هدایت اشتوتگارت بوده است. چنین انتقاداتى همیشه از جانب برخى از هواداران فوتبال آلمان و به خصوص در مقطع کنونى از آن دسته از کارشناسانى که قبل از جام جهانى هیچ شانسى حتى براى عبور آلمان از مرحله گروهى آن رقابت ها قائل نبودند، مطرح بوده است.

با فتح رقابت هاى جام جهانى یوگى لوو همه منتقدین خود را به سکوت واداشته است و مى توان او را به نوعى موفق ترین سرمربى آلمان در سطح ملى دانست، عملکرد او را حتى پیش از جام جهانى 2014 نیز نمى توان منفى تلقى کرد. در چنین مقطعى به یوگى لوو و توانایى هایش باید در تصمیم جدید او مبنى بر انتخاب اشنایدر به عنوان دستیار اعتماد نمود،‌چون او  از روى حادثه و با جادوگرى ستاره چهارم را براى آلمان ها به ارمغان نیاورده است.

یوگى لوو بى تردید تصمیم خود را با تفکر و تعمق اتخاذ نموده و معیار او براى برگزیدن اشنایدر را تنها نباید با عدم موفقیت او در بوندسلیگا سنجید،‌ چون دلیل عدم موفقیت اشتوتگارت در فصل گذشته محدود به اشنایدر نمى شود. در این باشگاه او بیشتر با مشکلاتى مواجه بود که از زمان سرمربیان قبل بر تیم جا مانده بوده است، در حالى که اشنایدر با تیم جوانان اشتوتگارت به موفقیت هاى خوبى دست یافته بود و به همین دلیل نیز به سمت سرمربى گرى در تیم اشتوتگارتدست پافته بود.

به نظر مى رسد تجربه توماس اشنایدر در کار با جوانان عاملى مهم و تاثیر گذار براى یوگى لوو بوده است، با توجه به اینکه اهمیت به جوانان در سال هاى گذشته اثرى مهم در موفقیت آلمان داشته است. در آینده نیز به دلیل جدایى بازیکنان بزرگى همچون فیلیپ لام، میروسلاو کلوزه و پر مرته ساکر باید براى پر کردن جاى خالى آنها به استعدادهاى جوانى تکیه شود که به طور صحیح و منطبق با نیازهاى مانشافت پرورش یافته اند.

یوگى لوو وظیفه دشوارى پیش روى خود دارد، به خصوص پیدا کردن بازیکنانى براى قرار گرفتن در دو کناره خط دفاعى بسیار با اهمیت به نظر مى رسد. به همین دلیل او به دستیارى نیاز دارد که نه تنها قابل باشد، بلکه بتواند در همه زمینه ها به او اعتماد نماید. براى داشتن تیمى هماهنگ نیاز به وجود آرامش و هماهنگى بر روى نیمکت مربى گرى تیم نیز بسیار حائز اهمیت است و سرمربى و دستیار آن باید اعتمادى کامل نسبت به هم داشته باشند.

نباید فراموش کرد که علاوه بر هانسى فلیک، خود یوگى لوو نیز در هنگام انتخاب شدن به عنوان کمک مربى مانشافت، افراد ناشناخته اى بوده اند وفوتبال دوستان اندکى وجود داشته اند که از انتخاب آنها براى این سمت در آن زمان متعجب نشده باشند. در حال حاضر تنها باید به نظر یوگى لوو اعتماد نمود و گذشت زمان خود بهترین قاضى در این خصوص خواهد بود.

 

By Die Zeit.de

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
موسی چهارشنبه 9 مهر 1393 ساعت 10:45 http://omid-mesile.blogfa.com/

اشنایدر عزیز به تیم ما خوش آمدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد