وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

روبرت لواندوفسکى و مشکل گل زنی در بایرن مونیخ

 

انتقال روبرت لواندوفسکی از دورتموند به بایرن مونیخ با حواشی فراوانی به همراه بوده است، انتظارات در مونیخ از این مهاجم لهستانی بسیار بالا به نظر می رسد ولی با وجود اعتماد کامل پپ گواردیولا به وی، لوى هنوز موفق به ارائه درخشش مورد انتظار در مونیخ نشده است.

هنگام پیروزی یک تیم در دیداری حساس، اینکه چه کسی موفق به گل زنی شده باشد، چندان مهم به نظر نمی رسد، اما براى روبرت لواندوفسکى و اعتماد به نفسش مى توانست گل زنى به جاى ژروم بوآتینگ،‌ در اولین دیدار بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی بسیار روحیه بخش و کمک کننده باشد.

بازی مقابل قهرمان انگلیس نشان داد که تیم به پایدارى و هماهنگى خوبى رسیده است،‌اما لواندوفسکى لهستانى همچنان به دنبال تطبیق خود با شرایط جدید است. وى ضمن اعتراف به این موضوع گفت:"عادت کردن و تطبیق دادن خود با یک سیستم جدید آسان نیست، من هم در آرزوى گل زنى در بایرن مونیخ هستم، البته فکر مى کنم که بازى به بازى در حال بهتر شدن باشم."

سران بایرن مونیخ و پپ گواردیولا سرمربى تیم به این مهاجم 26 ساله فشارى را براى گل زنى وارد نمى سازند، چون به کیفیت بسیار بالاى او اطمینان داشته و به او اعتماد دارند. به لوى زمان مورد نیاز براى تطابق یافتن داده خواهد شد و در موفقیت او در بایرن مونیخ از سوى سران باشگاه هیچ تردیدى وارد نمى شود.

ماتیاس سامر مدیر ورزشى بایرن مونیخ گفت:"لوى باهوش است و از کیفیت فوق العاده اى برخوردار است، باید در ابتداى فصل انتظارت از او کاسته شود و طورى محیط براى او آماده شود که بتواند هر چه سریعتر به شرایط جدیدش عادت کند." اما در واقع به چه دلیل پروسه تطبیق با شرایط جدید براى بازیکن کاملى نظیر لواندوفسکى زمان بر شده است؟

وظایف خواسته شده از لواندوفسکى از سوى پپ گواردیولا در بایرن مونیخ با نقشى که او در دورتموند بر عهده داشته کاملا متفاوت است، البته او در هر دو تیم در یک پست مشابه به بازى گرفته مى شود، اما وظایف او در سیستم نسبتا پیچیده پپ گواردیولا با آنچه یورگن کلوپ از او مى خواسته کاملا متفاوت است. در دورتموند تمام تلاش ها بر روى این نکته متمرکز شده بود که توپ چه در حین حمله و چه در ضد حمله به لواندوفسکى به عنوان بک تمام کننده ماهر رسانده شود تا او با قابلیت هاى خود، دروازه حریف را باز نماید.

اما در بایرن مونیخ بازیکنانى نظیر ارین روبن، فرانک ریبرى، توماس مولر و ماریو گوتزه وجود دارند که خود تمام کنندگان حرفه اى هستند. در بایرن مونیخ روبرت لواندوفسکى مى بایست انعطاف پذیرتر باشد و وظایف پست هاى مهاجم هدف و یک هافبک نفوذى بازى ساز را هم زمان اجرا نماید. او باید با بازیکنان کنارى خود کارهاى ترکیبى انجام دهد، در ایجاد فضاهاى خالى نقش داشته باشد، بازیکنان هم تیمى خود را در موقعیت گل قرار دهد و علاوه براین در گل زنى نیز موفق باشد، البته گل زنى تنها قیاسى خواهد بود که در انتهاى فصل عملکرد لواندوفسکى در بین افکار عمومى با آن سنجیده خواهد شد.

در مقابل منچسترسیتى روبرت لواندوفسکى عملکرد قابل دفاعى داشت و حتى در دقیقه 36 بازى مى توانست زننده گلى براى بایرن مونیخ باشد که ضربه خوب او با واکنش مناسب جو هارت مواجه شد. تنها شاید آمار پاس هاى او در بازى چهارشنبه شب قابل قبول نباشد، در 94 دقیقه از زمان بازى او تنها 21 مرتبه با توپ تماس داشت و در این زمینه ضعیف ترین بازیکن بایرن مونیخ بود، حتى مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ نیز در این زمینه از لواندوفسکى با 28 تماس با توپ، آمارى بهتر از خود بر جاى گذاشت.

الیته هیچ دلیلى براى نگرانى وجود ندارد، لواندوفسکى در حال طى کردن یک پروسه طبیعى تطبیق سازى است و به احتمال زیاد همانند بیشتر مهاجمین او براى تسریع چنین روندى نیاز به گل زنى دارد، چون در این صورت اعتماد به نفس او افزایش مى یابد. البته در دیدار مقابل هامبورگ از رقابت هاى هفته چهارم بوندسلیگا نیز روبرت لواندوفسکى موفق به گل زنى نشد تا علاوه بر کسب نتیجه اى نه چندان قابل قبول از سوى بایرن مونیخ، روند ناکامى این مهاجم لهستانى در امر گل زنى نیز همجنان باقى ماند.
 

By Daniel Rathjen / Eurosport Deutschland 

 

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
onlyrobben سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 08:53

لواندوفسکی خوب تغذیه نمیشه با ورود همزمان ریبری و روبن به تریکب اصلی و همچنین اومدن شواینی و تیاگو این مشکل گلزنی به خودی خود برطرف میشه

جاوید سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 10:28 http://footballi-pictures.mihanblog.com

آره دقیقا.فعلا خوب تغذیه نمیشه ولی به زودی این مشکل حل میشه.جای نگرانی نیس

farid 10 سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 11:46

رابرت تازه اومده یکم طول میکشه تو تیم جا بیافته

بیل سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 12:59

لواندوسکی بازیکنی در حد ارش برهانی هستش خخخخخخخ

kahn سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 18:15

جناب بیل با عرض پوزش ولی خفففففففففففففففففففففه شو

امیر مونیخی چهارشنبه 2 مهر 1393 ساعت 12:40

موتورش داره روشن میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد