وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

خرید آلونسو؛ کاری درست یا اشتباه؟

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در یکی از عجیب ترین و غیر قابل پیش بینی ترین نقل و انتقالات این چند سال اخیر اروپا، ژابی آلونسو هافبک کهنه کار و متعصب باشگاه رئال مادرید، با خواست خود از این تیم جدا شد و به باشگاه بزرگ فوتبال آلمان بایرن مونیخ پیوست تا همگان را در شوک فرو ببرد.

خرید این بازیکن 32 ساله از سوی سران بایرن که به سختی برای بازیکنان مسن دست به جیب می برند کمی عجیب به نظر می رسد.

در ادامه قصد داریم تا جنبه های مثبت و منفی این خرید و اینکه آیا پرداخت 10 میلیون یورو به تیم رقیب برای به خدمت گرفتن یک بازیکن 32 ساله حرکتی هوشمندانه می باشد یا نه را مورد بررسی قرار دهیم.

دیدگاه مخالف:

بایرن به این بازیکن 10 میلیون نیازی نداشت:

در اینکه ژابی آلونسو یک فوتبالیست حرفه ای،با تجربه و کارآمد می باشد شکی نیست.در اینکه او می تواند کمک قابل لمسی به تیم بایرن مونیخ بکند شکی نیست.اما خریدش ضروری و لازم نبود.

خرید آلونسو را نمی توان جایگزینی برای مصدومیت مارتینز دانست.چرا که هافبک مصدوم باواریایی ها در فصل قبل به تعداد معدود در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته شد و بیشتر در نقش مدافع مرکزی در میدان حضور می یافت و مصدومیتش هم در همین پست اتفاق افتاد.مهدی بن عطیه برای جاگیزنی مارتینز خریداری شد پس خرید آلونسو لااقل از این نظر لازم و ضروری نبود.

حتی بدون مارتینز هم بایرن هافبک های فراوانی دارد.سیستم جدید پپ که 3-4-3 می باشد باعث می شود که دو هافبک مرکزی در زمین حضور داشته باشند و این نقش بر عهده ی لام و باستین گذاشته می شود.حتی در صورت مصدومیت باستین بازیکنان جوان نیمکت بایرن مثل روده و گاودینیو می توانستند تا بازگشت رئیس میانه ی میدان بایرن را بیمه کنند.

تیاگو آلکانتارا هم بزودی از مصدومیت باز میگردد و در صدد اثبات ارزش های خود بر می آید.همچنین آلابا  هم توان بازی در پست هافبک مرکزی را داراست و ستاره های جوان و آینده دار بایرن-گاویدینیو،روده و هویبیرگ هم نشان داده اند که قابلیت بازی در ترکیب ابتدایی را دارا هستند.

دیدگاه دیگر بحث حواشی است.آلونسو سالی 7.5 میلیون یورو از بایرن دستمزد خواهد گرفت.مبلغی بسیار بالاتر از آن چه بایرنی ها می خواستند تا با ان کروس را برای خود نگه دارند.شاید اگر چنین مبلغی به کروس پیشنهاد می شد الان او شماره 39 بایرن را به تن داشت نه 8 رئال مادرید.

و آخرین نکته سن بالای آلونسوست.کروس با 25 سال سن تازه در ابتدای راه است و می توانست حدود یک دهه خط میانی بایرن را بیمه کند.اما آلونسو نهایتا 2 فصل دیگر در اوج خواهد بود.

بایرن و رئال در این فصل با یکدیگر هافبک رد و بدل کردند اما رئال برنده ی این معامله بود.

دیدگاه موافق:

ژابی کلید مشکل پپ:

بایرن کروس را به رئال مادرید فروخت.مارتینز مصدوم شد و باستین شواین اشتایگر باید برای بازیافتن امادگی خود تلاش کند.تیاگو را هم نمی توان یک گزینه ی قابل اتکا دانست.با این تفاسیر پپ در میانه ی میدان یک مشکل بزرگ داشت و آلونسو راه حل و کلید این مشکل خواهد بود.

در زمانی که پپ سرمربی بارسلونا بود بارها شاهد تحسین آلونسو از زبان وی در ال کلاسیکو ها بودیم.ژابی همانند بازیکنانی که پپ می پسندد یک رهبر به تمام معنا در میانه میدان است. ویژگی بارز او پاس های چن ده متری اش می باشد.دید بالای وی و قدرت تصاحب توپ او هم کاملا ملموس و مشهود است.

پپ با آلونسویی کار خواهد کرد که فقدان انیگزه و نیاز به یک چالش جدید را دلایل خروجش از رئال نام برد.پس پر واضح است که شاهد یک الونسوی قوی و جنگنده در بایرن خواهیم بود.

آلونسو در شرف 33 سالگیست اما در دو فصل اخیر هیچ نشانه ای از کندی و سن بالا در بازی او ندیدیم.آلونسو با لیورپول و رئال اروپا را فتح کرده و برای تاریخ سازی و ماندگار شدن در تاریخ به بایرن آمده تا سومین عنوان اروپایی خود را کسب کند.خود این قضیه هم علتی برای اراده و تشنگی بالای ژابی برای کسب موفقیت با انجام بازی های خوب در بایرن است.

آلونسو همچینن نشان داده که بازیکنی تاکتیک پذیر است.او به خوبی در سیستم های مختلف جای افتاد.از تیکی تاکای اسپانیا گرفته تا سیستم ضد حمله ای رئال مادرید و در هر دو سیستم جزء ارکان اصلی تیمش بود.او همچنین با مربیان صاحب سبک زیادی کار کرده است. مورینیو، پلگرینی، آنجلوتی،آراگونز،بنیتز و دل بوسکه.او در هنگام وداع با مادریدی ها اذعان کرد که نکات بسیار زیادی از مربیان سابق خود آموخته و حضور پپ در بایرن یکی از عمده ترین دلایلی است که باعث شد تا به فکر ترک مادرید بیفتد.

در 32 سالگی ژابی جزء ارکان اصلی رئال بود و حال از همه ی تجارب  و مهارت هایش برای کمک به بایرن استفاده خواهد کرد.او براحتی می تواند تبدیل به ی بازیکن کلیدی در بایرن مونیخ شود،حتی در زمانی که تمامی مصدومان بایرن هم حضور داشته باشند.

نظرات 8 + ارسال نظر
Ali-Ballack شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 20:17

وای بر من
٢٥ ساله طرفدار آلمان و بایرنم ولی تا حالا چنین فاجعه ای ندیدم. تیم پر از مفت خور اسپانیایی شده.
تونی کروس رو دادیم چه بنجل هایی گرفتیم. اصلاً نمیفهمم کی داره این تصمیمات مزخرف رو میگیره. به شکل مفتضحانه ای تو اروپا حذف میشیم.

Ariya1900 شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 21:33

خرید مثبتی بود.. چون فعلا به دفاع نیاز داشتیم

رامین شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 22:00

در عجبم بازیکن به این خوبی گرفتیم ، واقعا خوبه این آلونسو ، با وجود آلونسو پپ دیگه از لام در پست هافبک دفاعی استفاده نمیکنه ، تازه شواینی آماده بشه بیاد کنار آلونسو دیدن داره بایرن

آریا شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 22:29

با نظر علی بالاک کاملا موافقم.بایر داره میشه سطل آشغال اسپانیاییها.

sirsir شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 23:07

خیلی خرید خوبیه بود خیلی لازم بود

جاوید یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 11:32

خرید آلونسو به خاطر مصدومیت مارتینز نبود بلکه به خاطر مصدومیت رافینیا بود.پپ وقتی دید رافینیا مصدوم شد لام رو به دفاع راست برد و آلونسو رو خرید.به نظرم خرید خوبی بود ولی دستمزدش خیلی بالاست

محمد یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 11:52

اینا عجب آدمایی هستن .خودشون میگفتن که لام رو به پست خودش پپ برگردونه الان آلونسورو گرفته و لام رو برده سر جای خودش اینبار حرف دیگه ای میزنن.آلابا رو در خط هافبک بازی میداد میگفتن آلا با باید سر جای خودش باشه الان رفته سر جاش اینا حرف های جدیدی میزنن.واقعا مشکل شما چیه و با کیه؟با پپ؟پس خوش اومدین چون هنوز پپ در بایرن ماندنی است.

Matthaus یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 12:21

ما چندسال یواخیم لو رو به خاطره تصمیم های اشتباهش مسخره کردیم اما آخرش جام گرفت، من شک ندارم امسال قهرمان اروپا میشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد