وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لیگ قهرمانان اروپا؛ جای خالی بزرگان و فرصت بزرگ برای تازه واردها!

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 15-2014 فوتبال اروپا در شهر موناکوی فرانسه انجام شد و تیم ها طبق فرمت معین، در 8 گروه 4 تیمی رقبای خود را شناختند تا یک فصل جذاب دیگر در پیش باشد. با این وجود فصل جاری غایبین سرشناسی نیز خواهد داشت که جای خالی شان به شدت حس خواهد شد.

منچستر یونایتد پس از 19 فصل احتمالاً بزرگترین و سرشناس ترین غایب این لیست است. تیمی که با سر الکس فرگوسن همواره تا مراحل بالا و حذفی بالاترین سطح رقابت های فوتبال باشگاهی دنیا پیش می رفت به واسطه کسب نتایج ضعیف با مویس فرصت حضور در این رقابت های درآمدزا را از دست داد. همان اتفاقی که باعث شد شیاطین سرخ در فصل نقل و انتقالات پول های هنگفتی را صرف خرید بازیکنان جدیدی چون دی ماریا، لوک شاو و بقیه کند.

میلان و اینتر دیگر غایبان سرشناس فصل جدید چمپیونز لیگ هستند. تیم های مطرح و بزرگی که هر کدام طرفداران بسیاری در سراسر دنیا نیز دارند. نراتزوری که آخرین قهرمان ایتالیایی لیگ قهرمانان نیز هست پس از رفتن مورینیو آنقدر سریع راه سقوط را پیموده که حالا پس از گذشت 5 فصل از دستیابی به عنوان قهرمانی حتی ممکن است تا مدت ها از حضور در این رقابت های بزرگ باز ماند، چرا که در حال حاضر به تیمی معمولی تبدیل شده است.

وضعیت برای روسونری از این هم بدتر است. تیم پرافتخار رقابت ها که تاکنون 7 بار قهرمان این بازی ها شده و پس از رئال، دومین تیم پرافتخار این جام محسوب می شود و در این سال ها به هر زحمتی هم که شده خود را به دور گروهی لیگ قهرمانان می رساند این فصل باید مسابقات جذاب آن را از پای تلویزیون پیگیری کند. دردناک تر اینکه آخرین مربی قهرمان چمپیونز لیگ یعنی کارلو آنجلوتی یک میلانی تمام عیار است!

بی تیمی شهر فوتبالی میلان و حذف ناپولی در مرحله پلی آف و در نتیجه حضور تنها دو نماینده از کشور ایتالیا در این مسابقات به دلیل پایین بودن استانداردهای فوتبال کشور چکمه و ناکافی بودن کیفیت مد نظر یوفا در تیم های سری آ، باعث شده است تا در فصل 15-14 فوتبال اروپا کمتر امیدی به موفقیت دو نماینده باقی مانده این کشور وجود داشته باشد.

یوونتوس که فصل گذشته با کونته بسیار نامید کننده ظاهر شده بود، بعید است با آقای یک یورویی (آلگری) به جایی برسد! ضمن آنکه تیم خوب و یکدست رم با رودی گارسیا در گروهی که بایرن مونیخ و من سیتی حضور دارند، شانس به مراتب کمتری برای صعود خواهد داشت. جالوروسی پس از سه فصل غیبت با قرار گرفتن در رده دوم جدول سری آ ی فصل گذشته، به این رقابت ها راه پیدا کرده است.

لیگ قهرمانان این فصل البته تیم های کم نام و نشان کم ندارد. لودوگورتس بلغارستان مهمترین آنهاست. تیمی که پس از پشت سر گذاشتن سه دیدار حذفی و برتری مقابل نماینده لوکزامبورگ، پارتیزان بلگراد و استوا بخارست در گروه B بازی ها باید به مصاف رئال مادرید، لیورپول و بازل برود. قرعه ای که کمترین شانس را برای صعود آنها باقی نگذاشته است اما از جام جهانی 2014 و شگفتی سازی کاستاریکا در گروه مرگ هم خیلی نمی گذرد! تیمی که در آخرین رده بندی یوفا که همزمان با قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان انجام شد هم رده استوک سیتی انگلستان است و ظرفیت ورزشگاه اختصاصی آن تنها 8 هزار نفر!

قهرمان بلغارستان اما در این فصل تنها نیست. قهرمان قبرس هم که اولین تجربه خود در این مسابقات را در فصل 12-11 تجربه کرد حالا در گروه F باید با تیم های بارسلونا، پاری سن ژرمن و آژاکس مصاف بدهد. آپوئل نیکوزیا در خط دفاعی خود، بازیکنی برزیلی به نام کاکا دارد و به جز این نام آشنا که البته ارتباطی با کاکای معروف ندارد بازیکن نام آشنایی در ترکیب خود نمی بیند اما قطعاً آنها می توانند با ارائه بازی های درخشان پس از این در فوتبال اروپا نامی برای خود دست و پا کنند. کاری که مردان الکساندر یرماکویچ در تیم باته بلاروس و ورزشگاه 13 هزار نفری خانگیشان، در چهارمین تجربه حضورشان در لیگ قهرمانان می توانند انجام دهند. همگروهی با پورتو، بیلبائو و شاختار در آخرین گروه، این رویا را همچنان زنده نگه داشته است. ماریبور اسلوونی که شالکه، چلسی و اسپورتینگ پرتغال را به عنوان همگروه خود می بیند نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنها تنها تیم کشور کوچک اسلوونی هستند که تاکنون طعم حضور در چمپیونز لیگ را چشیده اند.

همچنین بازگشت تیم 116 ساله اتلتیکو بیلبائوی اسپانیا به سطح اول بازی های باشگاهی در اروپا از نکات حائز اهمیت فصل 2015-2014 لیگ قهرمانان اروپاست. جامی که آنقدر با کیفیت و جذاب است که هیچ قهرمانی تا به حال نتوانسته در شیوه جدید برگزاری آن از عنوان قهرمانیش دفاع کند.

نظرات 4 + ارسال نظر
Fereshhteh جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 23:51

جام مال ماست

kahn شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 00:20

کاش رئال رو 7تاییکنیم طوری که رونالدو اون جام ناحق رو خودش به زور بده نویر کبیر

khashayar شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 03:55

این بایرن امسال دهن سرویس میکنه تشنه ی انتقام

اکبر ماتئوس شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 04:11 http://abualisina

مقاله ی جالبی بود.ولی از خط آخرش بیشتر خوشم اومد.به خاطر این که رئال امسال ماد ریدی میشه و بایرن قهرمان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد