وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جذب بن عطیه، خریدى غیر ضرورى و لوکس براى بایرن مونیخ؟

 

بایرن مونیخ مى خواهد در این فصل به راحتى بیست و پنجمین قهرمانى خود در بوندسلیگا را جشن بگیرد. اما جذب یک مدافع جدید نظیر مهدى بن عطیه در این راه یک ضرورت بود؟


در اولین بازى از رقابت هاى این فصل بوندسلیگا مقابل وولفسبورگ، بایرن مونیخ تقریبا خود را تیمى مدعى نشان داد، با وجود اینکه پیش از این پپ گواردیولا همواره تقاضاى زمان دادن به تیم خود را داشته است. بعد از پیروزى در اولین دیدار فشار کمترى بر روى بایرن مونیخ است به طورى که جذب بن عطیه براى بسیارى ضرورى به نظر نمى رسید،‌اما براى سران باشگاه و کادر هدایت تیم، دلایل جنین خریدى کاملا شفاف و روشن است.

روز سه شنبه سرانجام به طور رسمى جذب مهدى بن عطیه از باشگاه رم، توسط بایرن مونیخ به مبلغ 30 میلیون یورو تایید گردید و به این ترتیب سومین خرید گران تاریخ باشگاه بایرن مونیخ انجام پذیرفت. با توجه به کیفیت بن عطیه به نظر مى رسد که بایرن مونیخ سرمایه گذارى خوبى انجام داده باشد.

البته والتر ساباتینى مدیر ورزشى باشگاه رم ایتالیا با توجه به مدت قرارداد بن عطیه با این باشگاه تا سال 2018 و همچنین بالا رفتن ارزش مدافعین در بازار نقل وانتقالات تابستانى، قصد در نگه داشتن این مدافع مراکشى 27 ساله براى بالاتر رفتن مبلغ فروش او بوده است که البته تمانى این تلاش ها قابل درک است.

از سویى دیگر کارل هاینتس رومنیگه از سران بایرن مونیخ گفته بود:"دیدن میزان آمادگى برخى از بازیکنان تعجب برانگیز است و ما در ابتداى فصل نگرانى خاصى نداریم." به خصوص آمار مدافعین بایرن مونیخ در بازى مقابل وولفسبورگ فابل توجه بود، چون دانته و بداشتوبر موفق به دفع 16 خطر از روى دروازه خودى شدند، به خصوص بازگشت بداشتوبر بعد از سپرى کردن یک دوران طولانى بسیار موفقیت آمیز بود و او توانست در تمامى نبردهاى دو نفره پیروز باشد.

فیلیپ لام بعد از بازى تایید نمود که بعد از گذشت 20 الى 25 دقیقه از بازى، به خاطر ریسک کمتر و افزایش قدرت خط دفاعى بار دیگر به سیستم بازى تیم به دفاع زنجیرى چهار نفره تغییر یافت،  چون دفاع سه نفره بداشتوبر، دانته و لام از ثبات لازم برخوردار نبود.

در واقع بعد از مصدومیت خاوى مارتینز تنها سه مدافع میانى دیگر در اختیار پپ گواردیولا قرار دارند و با توجه به اینکه این سرمربى اسپانیایى در این فصل مایل به استفاده از سه مدافع در ترکیب خود مى باشد، هیچ جانشینى براى آنها بر روى نیمکت وجود نداشت. علاوه بر این هولگر بداشتوبر نیز بعد از یک مصدومیت سنگین و انجام چندین عمل جراحى به تازگى به تیم اضافه شده است و نمى توان از او انتظار داشت که در تمامى بازى هاى فصل عملکردى بدون نقص و کاملى داشته باشد.

شاید اگر یک مدافع جوان و با کیفیت در کادر بایرن مونیخ حضور داشت،‌دیگر سران این تیم نیازى به جستجو در بازار نقل و انتقالات نداشتند، چون پپ گواردیولا با اعتماد به بازیکنان جوانى همانند جیان لوکا گائودینو و همچنین لوکاس شول، نشان داده که واهمه اى از اطمینان به چنین بازیکنانى براى بازى دادن به آنها ندارد. با توجه به  عدم وجود چنین بازیکن جوانى، در صورت آسیب دیدگى و حتى محرومیت یکى از این سه مدافع، شرایط بایرن مونیخ مى توانست بحرانى شود و به هین دلیل سران مونیخی براى جذب بن عطیه وارد میدان شدند.

علاوه براین بن عطیه با توجه به کیفیتى که دارد از معدود مدافعین مطمئن حاضر در بازار نقل انتقالات به حساب مى آمد، شاید تنها بازیکن مناسب دیگر براى قرار گرفتن در این پست ، دیگو گودین اروگوئه اى بود که به احتمال زیاد از لحاظ قیمت و کیفیت، سران مونیخى براى جذب او به جمع بندى نرسیده اند.

بن عطیه 27 ساله که علاوه بر باشگاه هاى ایتالیاى اودنیزه و رم، سابقه حضور در فوتبال فرانسه را نیز دارد، شباهت هى زیادى با خاوى مارتینز دارد و با توجه به آمادگى بدنى، قدرت بدنى بالا در نبردهاى تک به تک، دقت پاس کارى  و سرزنى مى تواند گزینه مناسبى براى قرار گیرى در دفاع سه نفره بایرن مونیخ باشد.

جذب بن عطیه در شرایط حاضر کاملا ضرورى به نظر مى رسد و اضافه شدن او به تیم حداقل تا ماه فوریه و زمان بازگشت خاوى مارتینز مشکلى براى تیم ایجاد نخواهد کرد. در آن زمان تعدد نفرات آماده در خط دفاعى مى تواند براى بایرن مونیخ و پپ گواردیولا مشکل ساز شود که باید راه حلى براى این موضوع پیدا شود. 

 

By Rafael Corradino / Goal Deutschland

نظرات 2 + ارسال نظر
بایرن مونیخ جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 12:20

من دلیل مخالفت با بن عطیه رو نمیدونم...اگر داویید اوئییز هم میومد همینو میگفتید؟؟؟؟ب کی قسم ک این دادشمون از اون لوییز بهتره

khashayar جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 14:23

دانته که هنرشو جلو رئال حسابی نشون داد.. من نمیدونم اگه این تیم مدافع نمیخواست پس چی میخواست... دانته رو باید بفروشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد