وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

استراتژى پیروزى یوگى لوو در مقابل غنا چیست؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، پیش از دیدار دوم آلمان در جام جهانى ذهن یوگى لوو سرمربی تیم فوتبال آلمان درگیر سیستم و ترکیب این برای رویارویی با غنا شده است، آیا او می بایست ترکیب تیم پیروز در بازی اول را حفظ نماید؟ چه سناریوهایی برای او می تواند مطرح باشد.


"این راه آسان نخواهد بود" نام آهنگی است که سیویر نایدو (Xavier Naidoo) خواننده آلمانی، در سال 2006 هنگام برگزاری رقابت های جام جهانی 2006 خواند و یورگن کلینزمن سرمربی وقت آلمان، اشعار و تیتر این آهنگ را به عنوان شعار خود برای جام جهانی قرار داد. با این روش او می خواست اتحاد و تفاهم در تیم را افزایش دهد. چنین جملات قصار و تاثیرگذاری می تواند باعث متمرکزتر شدن تیم بر روی یک هدف مشترک باشد و تیم آلمان در جام جهانی 2014 نیز شعار مشابهی را برای خود برگزیده است.

هانسی فلیکس دستیار یوگی در تیم ملی آلمان پیش از این و در زمان اردوی آماده سازی آلمان ها در تیرول، شعار تیم را برای جام جهانی 2104 با بیان جمله "یک شروع خوب نیازمند شادابی و هیجان است و یک پایان خوب نیازمند انضباط و دیسیپلین" به نوعی فاش نمود و  این جمله در رختکن و بیشتر مکان های اردوی تیم دیده می شود.

در اولین دیدار آلمان در جام جهانی و رویارویی با پرتغال، بخش اول این شعار به خوبی محقق شد، آلمان ها طراوت و شادابی خوبی در این دیدار با وجود دمای بالای سالوادور از خود به نمایش گذاشتند و از آن زمان احساس خوش بینی و رضایت خاصی در بین طرفداران آلمان حاکم شده است.

پیروزی 4:0 و بازی خوب آلمان مقابل پرتغال تقریبا به فراموشی سپرده شده است و به بحثها و صحبت ها در خصوص پنالتی جنجالی آلمان، اخراج سخت گیرانه پپه و همچنین موقعیت های از دست رفته توسط رونالدو و نانی با گل های توماس مولر، جواب داده شد و به نوعی این ادعاها خنثی شده اند.

تونی کروس از خوب های آلمان در این دیدار معتقد است: "ما می دانیم که هنوز مسیر دشواری پیش روی ما است و تازه ما اولین قدم را برداشته ایم." خوش بینی و مثبت اندیشی زیاد از حد در تورنمنت های قبلی به زیان آلمان ها تمام شده است و به نظر می رسد بازیکنان و مسئولان تیم با آگاهی ار این موضوع، در تلاش هستند که برد مقابل پرتغال را تا جای ممکن بزرگ جلوه ندهند. یوگی لوو سرمربی آلمان نیز اعلام کرده است که حضور در بازی با پرتغال، هیچگونه گارانتی برای بازیکنان، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم در ادامه تورنمنت نیست: "البته ترکیب ما بستگی به حریفمان دارد و ما سعی می کنیم که نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم و خوشبختانه کادر تیم می تواند واکنشی خوب به هر تغییری نشان دهد."

 

در پست های ذیل امکان تعییر در ترکیب تیم آلمان در بازی با غنا وجود دارد:

 

مدافع میانی: متس هوملس همچنان مصدوم می باشد و از بازی با پرتغال در تمرینات گروهی شرکت نکرده است. هوملس اما در مصاحبه ای اعلام کرده است که می تواند مقابل غنا به میدان برود. در آخرین جلسه تمرینی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد، اگر هوملس در دیدار حاضر نشود، جروم بواتنگ از دفاع راست به دفاع میانی منتقل خواهد شد.

 

دفاع کناری: سلامتی سریع هوملس باعث شده است که یوگی لوو هنوز تصمیم نهایی در این خصوص را اتخاذ نکرده باشد، اگر هوملس بازی نکند، یوگی لوو می تواند از استفاده از چهار دفاع میانی برای خط دفاعی خود صرف نظر نماید و از اریک دورم یا کوین گروس کروتز در دفاع کناری چپ یا راست استفاده نماید. این دو بازیکن دورتموندی در هفته های اخیر تمرینات فشرده و سختی را در اردوی تیم پشت سر گذاشته اند.

هانسی فلیک در این خصوص گفته است:"شرایط بازی با غنا نسبت به پرتغال متفاوت است." و دفاع های کناری ایستا نمی توانند در بازی مقابل ساختار دفاعی تیم غنا، کارآیی لازم را داشته باشند. این که یوگی لوو به چنین موضوعی توجه داشته باشد و یا اینکه به ترکیب تیم پیروز خود در بازی اول، در دیدار مقابل غنا نیز اعتماد نماید، قابل پیش بینی نیست.

 

در بخش تهاجمی تیم، یوگی لوو در دیدار مقابل پرتغال تجربیات خوبی اندوخته است، تاکتیک او در استفاده از بازیکنان دینامیک و تکنیکی در مقابل دفاعی مستحکم بسیار فوق العاده بود. به نظر استفاده از چنین بازیکنانی در 60، 70 دقیقه اول دیدار و جایگزین کردن آنها با نیروهای تنومندتری همچون کلوزه، پودولسکی و  حتی شورله تاکتیک مد نظر یوگی لوو در ادامه این تورنمنت باشد.

 

به هر حال به نظر می رسد که یوگی لوو کمترین تغییراتی در نیروهای تهاجمی خود داشته باشد و بازهم به مسوت اوزیل ناآماده برای یک بازی دیگر اعتماد نماید. در نوک پیکان تیم نیز حضور توماس مولر قطعی به نظر می رسد و در قسمت دفاعی خط میانی حضور خدیرا در کنار لام و کروس تضمین شده و احتمالا در جریان بازی شواین اشتایگر جای خدیرا را خواهد گرفت.

به هرحال، صرف نظر از ترکیب آلمان دیدار مقابل غنا، یوگی لوو می بایست بر با حوصله بازی کردن تیم خود در بازی شنبه شب تاکید داشته باشد و اینکه تیم در صورت نرسیدن به گل در اوایل بازی، تیم تمرکز خود را از دست ندهد.

نظرات 3 + ارسال نظر
جواد شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 10:52

اقایون کانال جدید ایران با نام IRIB HD Test روی ماهواره ی بدر با کیفیت بسیار بالا فوتبال پخش میکنه
ضمنا مثل شبکه 3 صحنه تکرار نشون نمیده و به ندرت این کار رو میکنه
گزارشگر هر بازی هم همون گزارشگر شبکه 3
فرکانس 11881
H
27500
توجه داشته باشید این کانال فقط بر روی رسیورهای فول اچ دی قابل دریافت هست

عقاب سفید شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 12:29

آلمان 3 غنا صفر ،به امید قهرمانی درآمریکای جنوبی وشکست برزیل درنیمه نهایی وآرژانتین در فینال

m.s.g شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 15:13

آقایان یه تیم بیاد جلو این کاستاریکارو بگیره...قهرمانی به کنار
به امید قهرملنی آلمان کبیر آلمان 4 غنا1
مولر2گل پودلسکی1 گوتزه 1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد