وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کلودیو پیزارو: تیم و مربی بزرگی داریم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، کلودیو پیزارو از بازیکنان غیرآلمانی است که تا به حال افتخارات زیادی را برای خود و تیم‏ هایش کسب کرده است.

وی در بین بازیکنان غیرآلمانی با 363 بازی، رکورددار بیشترین بازی در بوندسلیگا است. اما رکورد گلزنی وی نیز به اندازه‏ رکورد تعداد بازی هایش خیره‏ کننده است. وی با زدن 169 گل زده توانسته در بین بازیکنان غیرآلمانی بهترین گلزن نیز باشد. یعنی تقریبا هر دو بازی، یک گل؛ که به نوبه‏ خود یک آمار فوق ‏العاده است. او امسال هشتمین فصل حضورش در بایرن را تجربه می‏کند (2001-2007 و همچنین از 2012 تا کنون).

پیزارو در گزارشی، به سوالات خبرنگاران اینگونه پاسخ می‏دهد؛

- پیزارو، قبل از شروع برنامه‏ فشرده‏ بازی‏ها در هفته‏ های آتی، همه‏ شما دیشب این فرصت را داشتید که در سکوت و آرامش به پنج جامی که در فصل گذشته کسب کردید فکر کنید. برنامه‏ دیشب چطور بود؟
به خاطر آوردن عناوین فصل پیش واقعا لذت‏بخش هست، فصل 2013 واقعا بی‏ نظیر بود همچنین دیدن دوباره‏ یوپ هاینکس نیز برنامه‏ واقعا ویژه‏ ای بود که مرا به شدت خوشحال کرد.

- در حال حاضر عناوین فصل گذشته فقط یک خاطره است، در حالیکه عنوان قهرمانی فصل جاری در یک قدمی مردان بایرن قرار دارد. آیا اولین عنوان قهرمانی که در بوندسلیگا کسب کردی را به خاطر می‏آوری؟
البته؛ سال 2003 بود. اولین عنوان قهرمانی همواره یک دستاورد ویژه است. همچنین دفاع از قهرمانی نیز به همان اندازه جذاب است. اما برای من قهرمانی 2003 اتفاق بسیار بزرگی بود. آن اولین قهرمانی من در اروپا بود.

- تمام چهار قهرمانی‏ قبلی تو در خارج از خانه مسجل شده است!

واقعا؟ نمیدانستم. شاید این بار هم اینچنین شود. فکر کنم این از اقبال بد طرفداران ماست. مطمئنا در آلیانس آرنا با طرفداران خود جشن قهرمانی را بهتر برپا می‏کنیم، اما چاره چیست! برای ما قبل از هر چیز کسب قهرمانی اهمیت دارد. ما می‏توانیم بعدا یک مهمانی باشکوه با هواداران خود برگزار کنیم.

-بایرن می‏تواند در بازی با ماینتس قهرمانی خود را مسجل کند و یا ممکن است این مسئله کمی به تعویق بیفتد. آیا شما روز خاصی را ترجیح می‏دهید؟
واقعا اهمیتی ندارد که کی قهرمان شویم. مهم آن است که هر چه زودتر قهرمانی‏ها و عناوین را جمع کنیم. به این ترتیب می‏توانیم روی جام‏های دیگر بیشتر تمرکز کنیم. ما تیم و مربی بزرگی داریم.

-شما 13 سال قبل به بایرن پیوستید. آن زمان را چگونه می‏بینید؟من آن زمان واقعا جوان بودم. خیلی احساس راحتی نداشتم. همواره با احترام خاصی با دیگر بازیکنان ارتباط داشتم؛ اما حالا مسن‏ ترین بازیکن بایرن هستم. من همواره تلاش می‏کنم که تیم را در صدر جدول نگه دارم، این تیم باید همواره در صدر باشد.

-با توجه به تجربه‏ شما، به نظر می‏رسد که به فردی کارکشته در تیم بایرن تبدیل شده اید. آیا شما هم اینطور فکر می‏کنید؟بله. تجربه‏ی من همواره یاور من بوده است. من تازه متوجه شدم که هر بازیکن تیم چقدر مهم است، فارغ از اینکه به وی بازی‏های زیادی برسد یا بیشتر نیمکت نشین باشد. موفقیت فقط با همکاری همه حاصل می‏شود. بنابراین من فقط تلاش می‏کنم آماده باقی بمانم و از هر فرصتی که حاصل می‏شود نهایت استفاده را ببرم.

 

به نظر می‏رسد اگرچه افزایش سن پیزارو تا حدی از طراوات دوران جوانی وی کاسته است، ولی او را به یک بازیکن با تجربه تبدیل کرده؛ بازیکنی که گاهی تنها او کلید قفل دروازه‏های حریفان را به همراه دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
nariman جمعه 1 فروردین 1393 ساعت 14:15

یک بایرنی قدیمی و متعصب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد