وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گواردیولائیسم در تیم ملی آلمان؛ جواب می دهد؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ با ورود پپ گواردیولا به فوتباال آلمان کم کم بایرن از قالب قبلی اش خارج  و به آنچه مد نظر سرمربی اسپانیایی این تیم بوده نزدیک  نزدیکتر می شود. گواردیولا در راستای  رسیدن به اهدافش و تغییر فرم بازی بایرن تا اینجای کار دست به تغییراتی در ترکیب بایرن زده و جابجایی هایی انجام داده که برای هواداران فوتبال آلمان و علاقه مندان دنیای مربیگری عجیب و غافلگیر کننده به نظر می رسد.

او  با وجود ترافیک عجیب در خط میانی بایرن که حتی با جدایی لوئیس گوستاوو همچنان دغدغه شیرینی برای هر مربی  به نظر می رسد فیلیپ لام را به خط مانی و پست هافبک دفاعی آورد تا این جابجایی تحلیل های بسیاری را به دنبال داشته باشد. همچنین گواردیولا مثل آنچه  دل بوسکه  در تیم ملی اسپانیا انجام می داد و بعضا با 6 هافبک و بدون مهاجم نوک ( با حضور فابرگاس به عنوان مهاجم نوک کاذب ) به میدان می رفت و با همین سیستم قهرمان یورو 2012 شد ، با در اختیار داشتن مهاجمان هدفی مثل  ماریو ماندژوکیچ و کلودیو پیتزارو در یکی دو بازی مهم اخیر تیمش بدون مهاجم به میدان رفت  و به توماس مولر همان پستی را داد که دل بوسکه قبلا به فابرگاس داده بود.

این تغییرات  پپ  کارشناسان فوتبال آلمان را به تعجب واداشت و تحلیل های مختلفی شنیده  شد اما یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان از تغییرات پپ صراحتا استقبال کرد و این جابجایی ها را مفید دانست.

در حالی که فیلیپ لام طی سال های اخیر بهترین نمایش ها را برای  تیم ملی آلمان در دو پست مدافع چپ و راست( و بیشتر راست) انجام داده  اما  لو از حضور او در هافبک دفاعی تمجید کرد که در نوع خود اتفاق جالبی بود.

اما همه چیز به مصاحبه و تعریف و تمجید ختم نشد و لو نشان داد چقدر زود  تا چه حد شیفته سیستم  و تغییرات گواردیولایی شده  و دوست دارد مکتب او را در تیم تحت اختیارش پیاده کند. شاید لو تصور کرده می تواند طلسم ناکامی در پای موفقیت در تورنمنت های بزرگ  بعد از دو باخت در نیمه نهایی ( جام جهانی 2010 و یورو 2012) و یک شکست در فینال (یورو 2008) را با این جابجایی ها و اعمال این تغییرات و همگن شدن با آنچه  سرمربی اسپانیایی در بایرن انجام می دهد، بشکند اما بدون شک  سرعت تغییراتی که او به تبعیت از پپ در منشافت ایجاد کرد حیرت انگیز بود.

لو در بازی جمعه شب  مقابل  ایرلند  فاز اول این تغییرات را با گماردن مسوت اوزیل در نقش مهاجم کاذب انجام داد. او از فرصتی که با مصدومیت توامان میروسلاو کلوزه و  ماریو گومز به دست آورده بود در جهت  تست کردن افکار جدیدش  بهره برد و تیمش را در خانه بدون مهاجم به میدان فرستاد.

با اعمال این تغییرات تونی کروس که در شرایطی فوق العاده بسر می برد و اخیرا مورد تمجید لو قرار گرفته در روزی که شواینی و خدیرا شرایط حضور در میدان را داشتند در ترکیب اصلی قرار گرفت. بدون شک با شرایطی که اوزیل و کروس دارند انتخاب یکی از آنها برای پست شماره 10 دشوار به نظر می رسید اما  لو این بار با آرایشی جدید بدون کشیدن ناز اشتفان کیسلینگ  و بازی دادن به مهاجمان نوک با استعدادی مثل مکس کروزه از بورسیا مونشن گلادباخ و نیکولای مولر از ماینتس، بدون مهاجم و با شش هافبک و بال کناری با تکنیک به میدان رفت.این آزمون و خطای لو البته  تا حدود زیادی باعث ناپدید شدن اوزیل از جریان بازی شد اما ستاره ژرمن ها بالاخره کار خودش را کرد تا در نقش جدید  گلزنی را تجربه کند.آلمان آن مسابقه خانگی را با سه گل برداما به نظر می رسد جا افتادن این سیستم درفاز تهاجمی منشافت زمانبر خواهد  بود  و نیاز به کار روی جزئیات  به خصوص در مواجهه با تیم های قدرتمند دارد.

فاز دوم تغییرات گواردیولایی لو در دیدار سه شنبه شب مقابل سوئد رخ داد.این بار او مکس کروزه را در ترکیب اصلی تیمش به میدان فرستاد  اما  بعد از ترک اردو  از سو ی خدیرا و حضور او در مادرید  فرصتی پیش آمد تا کاپیتان فیلیپ لام در کنار شواینی حداقل برای دقایقی بازی در تیم ملی به عنوان هافبک دفاعی را هم تجربه کند.لام از این نمایش سربلند بیرون آمد  تا  تغییر دوم سرمربی ژرمن ها هم  برادران دوقلوی بندر  و بازیکنانی مثل سیمون رولفس که هر از گاهی شانس حضور در ترکیب تیم ملی به عنوان هافبک دفاعی پیدا می کردند را کمرنگ کند.

البته انتقال لام از دفاع راست  به میانه زمین به مراتب چالش های بیشتری را در ذهن یواخیوم لو نسبت به آنچه او با اوزیل و کروس انجام می دهد خواهد داشت  چرا که در پست مدافع راست آلمان   بازیکنی در کیفیت لام  یا حتی نزدیک به او در اختیار ندارد ضمن اینکه در غیبت لام خط دفاع ژرمن ها لیدر اصلی خود را از دست خواهد داد و به نوعی چهار بازیکن نه چندان مطمئن در کنار هم قرار می گیرند تا پاشنه آشیل این تیم که همچنان نیاز به مرمت و تست بازیکنان جدید دارد متزلزل تر از قبل به نظر برسد.البته  یواخیم لو به محض انتقال لام به میانه میدان از بندیکت هوودث  کاپیتان  با صلابت شالکه در دفاع راست  استفاده کرد اما هوودث  در عوض قدرت دفاعی و سرزنی بیشتر نسبت به لام به هیچ وجه عنصری رونده نیست  و از آنجایی که مدافعی فاقد  تکنیک و خلاقیت است آلمان باید قید تدارک حمله از جناح راست و کنار خط طولی را بزند؛اتفاقی که با بودن لام در این پست  به آن عادت کرده و گل های بسیاری را هم از این راه به ثمر رسانده بود.

به هر حال تغییرات گواردیولایی  یواخیم لو نکات مثبت و منفی زیادی خواهد داشت  و حتما رسانه های آلمانی بعد از دوبازی اخیر و در آستانه بازی های تدارکاتی قبل از جام جهانی به این تبعیت فکری  و جزئیات آن می پردازند  اما باید دید یوگی در دیدار فوق العاده حساس و البته تدارکاتی ماه نوامبر مقابل ایتالیا باز هم چنین تغییراتی را در تیمش اعمال خواهد کرد  یا نه.اگر اینگونه باشد  شاید باید هواداران منشافت به بازی  بدون مهاجم نوک  و البته حضور کاپیتان لام در پست هافبک دفاعی  در برزیل فکر کنند.موضوعی که مسائلی مثل رکورد شکنی میرو کلوزه در تاریخ جام های جهانی و البته ضعف خط دفاعی آلمان را به وجود خواهد آورد و باعث بحث های جدیدی می شود.

نظرات 8 + ارسال نظر
farhad1990 جمعه 26 مهر 1392 ساعت 14:53

برزیل آماده باش که المان دارد می آید.....

فرید جمعه 26 مهر 1392 ساعت 16:02

مطلب مفیدی بود؛ البته باید اضافه می کردی که یواخیم لوو خودش قبلاً هم اهل ریسک و استفاده از بازیکنان در پست ها ی جدید بوده ؛ مثلاً استفاده از گوتزه در پست مهاجم کاذب و یا تغییر یکباره ترکیب تیم ملی برابر یونان در یورو 2012، البته که گواردیولا روی بعضی مسائل برای لوو الهام بخش بوده اما فکر می کنم این مسئلله دوطرفه باشه و گواردیولا هم از آدم خوش فکری همچون لوو الهام بگیره!

jaber جمعه 26 مهر 1392 ساعت 16:42

این پسوند اسم رو نذارین،چیز جالبی نیست

jaber جمعه 26 مهر 1392 ساعت 16:48

ایسم منظورم بود

mary جمعه 26 مهر 1392 ساعت 19:36

المان نباید به فکر رکورد شکنی کلوزه باشه، باید ببینه این روش جلوی ایتالیا با اون خط دفاعی و اسپانیا که شبیه همین سیستم است، چطور نتییجه میگیره.
امیدوارم که جواب بده.

khashayar جمعه 26 مهر 1392 ساعت 21:14

سبک گواردیولا تو بارسا رو دوس نداشتم..... ولی تو بایرن عاشقش شدم چون طمعو مزه ی آلمانی داره ... زنده باد نژاد آریایی

ارتش سرخ باواریا شنبه 27 مهر 1392 ساعت 01:55

آقای امیر حسین سلام
منظور شما از منشافت چیست؟

سلام.
لقب تیم ملی آلمان.
به معنی تیم.

ارتش سرخ باواریا شنبه 27 مهر 1392 ساعت 02:43

امیر حسین جان
در آلمان به هر تیمی حتی به یک تیم مدرسه فوتبال هم منشافت گفته میشه
این لقب تیم ملی نیست

شما که بلدی چرا میپرسی؟!
بله که تو آلمان به هر تیمی منشافت گفته میشه چون کلمه منشافت به آلمانی یعنی تیم مثل کلمه خورشید که به فارسی میشه همون خورشید!
ولی این لقب تیم ملی آلمانه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد