وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اوتمار هیتسفلد، آلمانی یا سوئیسی؟

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، هیتسفلد در 12 ژانویه سال 1949 میلادی در شهر لوراش در جنوب آلمان، نزدیکی مرز سوئیس به دنیا آمد و پدرش نام او را به خاطر اوتمار والتر، اسطوره فوتبال کایزرسلاترن، اوتمار نهاد.
 دوران فعالیت به عنوان بازیکن 

در دوران نوجوانی وی در تیمهای محلی و منطقه ای محل تولدش بازی کرد تا اینکه در سال 1971 به تیم بازل سوئیس پیوست. در سالهای 1971 و 1972 وی با بازل قهرمان سوئیس شد و در سال 1972 توانست به آقای گلی لیگ سوئیس نیز دست پیدا کند.

در سال 1972 عضو تیم فوتبال آماتورهای آلمان بود و با این تیم در بازیهای المپیک 1972 مونیخ شرکت کرد و موفق به ثمر رساندن 5 گل در این بازیها نیز شد، از هم تیمی های هیتسفلد در این تیم می توان از اولی هوینس نام برد.

سال 1975 هیتسفلد به تیم اشتوتگارت در بوندسلیگای 2 پیوست و توانست با به ثمر رساندن 55 گل مقدمات صعود دوباره این تیم به بوندسلیگای 1 را فراهم سازد. در فصل 78/1977 وی برای اشتوتگارت در بوندسلیگای 1 بازی کرد و 5 گل نیز در این بازی ها به ثمر رساند. بعد از این دوران وی دوباره به سوئیس بازگشت و تا سال1983 که به دوران حرفه ای خود خاتمه داد عضو تیم لوزان این کشور بود.

هیتسفلد در جریان بازی اشتوتگارت مقابل رگنزبورگ، موفق به زدن 6 گل شد که رکورد وی در بازیهای حرفه ای فوتبال آلمان در این زمینه همچنان پای برجاست.

 

دوران فعالیت به عنوان مربی

سال 1983 هیتسفلد دوران مربی گری خود را با تیم تسوگ در لیگ دسته 2 سوئیس آغاز کرد و در همان فصل این تیم را به لیگ دسته 1 سوئیس رساند.. بعد از صعود با این تیم، وی هدایت تیم آرائوی سوئیس را پذیرفت و با این تیم نیز نایب قهرمان سوئیس شد و در سال 1985 به عنوان بهترین مربی این کشور انتخاب گردید. در سال 1988 وی به عنوان مربی تیم گراس هاپرز سوئیس معرفی شد و تا سال 1991 برای این تیم 5 عنوان قهرمانی در رده ملی از جمله دو مرتبه قهرمانی در لیگ سوئیس به ارمغان آورد.

در همین سال هیتسفلد به عنوان سرمربی دورتموند انتخاب گردید و با کسب مقام دومی بوندسلیگا شگفتی ساز شد، در فصل بعد دورتموند با هدایت هیتسفلد به فینال جام یوفا رسید و در این بازی مغلوب یوونتوس تورین شد. در سالهای 1995 و 1996 دورتموند قهرمان بوندسلیگا شد و در سال 1997 هیتسفلد این تیم را به قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رساند. در آن بازی فینال دورتموند در شهر مونیخ یوونتوس را از پیش رو برداشت.

در سال 1998 هیتسفلد به عنوان مربی بایرن مونیخ معرفی شد و توانست با این تیم به چهار قهرمانی بوندسلیگا و دو قهرمانی جام حذفی برسد. وی همچنین بایرن را در سال 2001 به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگا ه های جهان رساند.

در سال 2008 وی بعد از برکناری ماگات دوباره به عنوان مربی موقت بایرن انتخاب شد و این تیم را به عنوان قهرمانی بوندسلیگا و جام حذفی آلمان رساند.

از سال 2008 وی سرمربی تیم ملی سوئیس است و موفق شده است این تیم را به دور نهایی بازیهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برساند.

در سال 2004 بعد از استعفای ناگهانی رودی فولر از مربیگری تیم ملی فوتبال آلمان، فدراسیون فوتبال این کشور گفتگوهایی را با هیتسفلد برای سپردن سکان هدایت تیم آلمان به وی آغاز نمود، در حالی که مطبوعات آلمان بعد از این مذاکرات هیتسفلد را به عنوان سرمربی تیم ملی کشورشان می دانستند، اما هیتسفلد این پیشنهاد را نپذیرفت.

وی که در دانشگاه در رشته ریاضی تحصیل کرده است از لحاظ میانگین امتیاز در هر بازی، موفق ترین مربی تاریخ بوندسلیگا نیز می باشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
mj1989 شنبه 2 شهریور 1392 ساعت 12:57

همیشه تو قلبم میمونی هیتسفلد کبیر

فریبرز شنبه 2 شهریور 1392 ساعت 14:39

آلمانی باشی، سوئیسی باشی، افغانی باشی، ترک باشی، فارس باشی مهم نیست مهم اینه که تو قلب همه ما جا داری عزیزم. دوستت دارم. واقعا در حد بود به خدا. اینم همه قبول دارین ما تا حالا دو تا سرمربی خیلی موفق داشتیم یکیش هیتسفلد بوده یکیش هاینکس دوتاشون هم شبیه هم بودن. صورتاشون بد قرمز میشد در مواقعی خاص. عاشق قرمزی گوش و صورتتون هستم.

lalambaz یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 01:46

واقعا انسان با پرستیژیه

b یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 22:13

عاشقتم....بوس بوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد