وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ماتئوس: هاینکس قطعا پدر فوتبالی من بود

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ لوتار ماتئوس بازیکن اسبق بایرن مونیخ و رکورددار بازی ملی پس از خداحافظی رمانتیک یوپ هاینکس در کنفرانس خبری شنبه شب، مصاحبه ی مفصلی را با روزنامه تی زد انجام داد او با تمجید از یوپ، زندگی فوتبالی خود را مدیون این مربی 68 ساله دانست.

 

آقای ماتئوس در روز شنبه، هاینکس پس از تقریبا 50 سال، به فعالیت خود در بوندس لیگا پایان داد، به گذشته باز می گردیم و اینکه او چه نقشی در زندگی فوتبالی شما در مونشن گلادباخ داشته است؟ 

به نظرم او بزرگترین نقش را در زندگی حرفه ای من برعهده دار بود. من به عنوان یک بازیکن جوان اولین تجربه خود را زیر نظر او کسب کردم او نیز در آن دوره اولین تجربه مربی گری خود را در مونشن گلادباخ سپری می کرد.

 

آیا او استعدا شما را کشف کرد؟ 

در فوتبال حرفه ای می توان بگویم بلی، اما پیش از آن در باشگاه کوچک شهر نیز فوتبال بازی می کردم اما او بود که انتقال من از تیم محلی هرزنژراش به مونشن گلادباخ را انجام داد یوپ همان کسی بود که من می خواستم.

 

آیا شما هنوز هم اولین برخوردتان را با هاینکس بر عهده دارید؟ 

بلی من در هرزنژراش بازی می کردم او در یکی از بازی های تیم، برای تماشای آن به زمین آمد. تمام روستا از اینکه هاینکس بزرگ برای تماشای بازی حاضر است به وجد آمده بودند و این برای من فوق العاده بود که او انتخابم کرد.

 

و به این صورت بود که او ماتئوس 18 ساله را به باشگاه مونشن گلادباخ آورد 

بلی در آن زمان مونشن گلادباخ نیز بازیکنان جوان بسیاری داشت و به آن ها تمرین می داد اما او بود که در شرایط دشوار از من پشتیبانی کرد.

 

او امروز یک مربی با انگیزه است اما همواره چهره ای آرام دارد و حتی به مانند یک پدر با بازیکنان برخورد می کند در زمان شما نوع برخورد وی چگونه بود؟
اینکه به مانند پدر بود قطعا درست است اما همیشه برای بازیکنان جوان مربی، به مانند یک پدر و پدر فوتبالی است او همیشه بسیار با انگیزه است و من این را تایید می کند.

 

در دیدار اخیر بایرن و دورتموند، علی رغم درگیری ماتیاس سامر و کلوپ، یوپ هاینکس با خونسردی نظاره گر بود 

صحیح است و این خونسردی تنها با 35 سال تجربه بدست آمده است

 

بهترین لحظه ای که شما با یوپ هاینکس در فوتبال تجربه کردید چه بود؟ 

من پنج سال را در باشگاه مونشن گلادباخ بودم و در تمام این سال ها تجارب زیادی کسب کردم اما حضور در فینال جام یوفا و جام حذفی آلمان نام ببرم.

 

بزگترین تجربه شما ! 

مطمئنا یک تجربه بزرگ دیگر هم وجود دارد و آن پیروزی در اولین بازی های بین المللی من در حضور 90 هزار نفر مقابل اینتر میلان بود در آن سال تنها با 18 سال در ترکیب قرار گرفتم.

 

آیا هاینکس هنوز هم باید به مربی گری در تیم های دیگر ادامه دهد؟ 

اول از همه خود او بهتر از هر کس دیگری این را می داند اما شما می توانید به او بگویید: یوپ باید در فوتبال بمانی زیرا شما بسیار بسیار موفق بودی. از سوی دیگر او 50 سال است که در فوتبال حرفه ای فعالیت می کند و زمان های زیادی برای در کنار خانواده بودن از دست داده است و فشارهای عصبی و استرس های فوتبال را نیز باید حساب کنیم.

 

شاید او در حال حاضر با کسب سه گانه بتواند یک بنای تاریخی را در مونیخ بنا کند 

اگر او به این مهم دست یابد بدون شک در تاریخ ثبت می شود اما آیا او اسطوره ی بایرن خواهد بود یا فرانتس بکن باوئر؟ نمی توانم نظر بدهم.

نظرات 2 + ارسال نظر
mahsa دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 23:14 http://www.luxfa.ir

بسیار جالب بود برام

Tarafdar سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 01:47

تشکر.خیلی خوب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد