وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه شماره یک؛ روزبه: شاید این تلخ ترین قهرمانی بایرن باشد

مصاحبه اختصاصی وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مهمون امروز ما آقای گلی بود که از بین خیلی مخاطب های وبلاگ با خوش شانسی انتخاب شد و اولین مهمون ما بود. خیلی هم خوب خودشو با من هماهنگ کرد تا امروز بتونم حسابی باهاش گفت و گو کنم و به همین خاطر ازش تشکر می کنم.


بعد از چند روز حسابی درگیر کردن ذهنم با این موضوع و آماده کردن سوال هایی که حداقل از نظر خودم جالب بود و کمک های امیر حسین بالاخره اولین محاصبه رو با یکی از مخاطب های بایرنی وبلاگ انجام دادم.

خب شروع می کنیم تا به مصاحبه بپردازیم.

به نام خدا

 

 

 

حامد: قبل هر چیزی اول میرم سراغ دغدغه امروز همه طرفدارای بایرن٬ فینال چی میشه؟

روزبه: وقتش رسیده که قهرمان شیم شاید این تلخ ترین قهرمانی بایرن در لیگ قهرمانان باشه چون به هر حال منم مثل همه آلمان دوستان علاقه مند به قهرمانی دورتمند هم هستم.

ولی جدای از طرفدار بودن بنظرم هیچ تیمی به اندازه بایرن استحقاق قهرمانی رو نداره.

 

- شروع کنیم٬ خودتو برامون معرفی کن!

- روزبه بقایی هستم 26 ساله از مشهد ...

 

- از چه سالی طرفدار بایرن مونیخ شدی؟

والا سالشو یادم نیست ولی اول راهنمایی بودم ... بازیکنای اون زمان و یادم میاد کوفور و اون اشک هاش در انتهای بازی فینال و باسلر ،البر که تو اون بازی محروم بود، لیزارازو، کان و بقیه ...

 

یه انتقاد از وبلاگ ما؟

به نظرم یکم مقاله های تحلیلی در ارتباط با فوتبال آلمان و اخبار از سایر تیم های بوندسلیگا.

موضوع مطلب بخصوص در ارتباط با پدیده ها و مسائل اقتصادی فوتبال کم داره و اینکه اگر امکانش باشه خلاصه بازی هارو برای دانلود بزارین.

 

بازیکن مورد علاقه حال حاضر شما ؟

باستین، لام، نویر، رویس البته به ترتیب٬ بخصوص باستین و البته بهترین بازیکن دنیا که فعلا مسی هست.

 

از رفتن یوپ هاینکس چه احساسی بهت دست میده؟

بسیار ناراحت میشم در واقع جدای از اینکه فوق العاده نتیجه گرفته تو دو فصل مهمتر اینکه یه آلمانی بود و دلم براش تنگ میشه البته با اومدن گواردیولا موافقم و خوشبین.

 

به نظرت پپ گواردیولا موفق خواهد بود؟

بستگی داره به اینکه بتونه خودشو با فوتبال آلمان وفق بده و نخواد به طور کامل نقشه بارسلونا رو توی بایرن پیاده کنه و بتونه تعادل رو تو تیم حفظ کنه و جایگزین های خوبی برای دو بال بایرن پیدا کنه چون سن هاشون بالا رفته و در آخر بله اعتقاد دارم موفق می شه و به نظرم کمک گواردیولا باید حتما یک آلمانی باشه تا بتونه با رفتارش راه گواردیولا رو ادامه بده.

با توجه به پدیده های جوان آلمان٬ بنظرم نقشه ای که هاینکس برای بایرن کشیده یه نقشه کامل هست یه توتال فوتباله واقعی و با تغییر کلی صد در صد مخالفم.

 

روبن یا ریبری؟

هر جفتشون٬ به نظرم شورله (" آندره شورله بازیکن بایر لورکوزن ") به کار بایرن بیاد٬ من شدیدا رو بازیکنای آلمانی تاکید دارم.

 

یک جمله درمورد مارکو مارین؟

ستاره ی از دست رفته٬ به نظرم انگلیسی ها هیچ وقت صلاح فوتبال آلمان رو نخواستن و نمی خوان. من در مورد این بازیکن شالکه که رفت تاتنهام ناراحتم٬ اسمشو فراموش کردم (" هولتبی ").

 

یک سوالی که دوست داری از خودت بپرسی؟

آیا دوره ی امپراطوری آلمان ها در فوتبال آغاز شده؟

 (" با هیجان زیادی گفت: ") بله

 

و یک سوالی که دوست داری از من بپرسی؟

شما چند سالتونه و کدوم شهر سکونت داری؟ از کی طرفدار بایرن هستی؟ نظرتون در ارتباط با فینال چیه؟ 

من 18.5 سالمه٬ تو شهر کرج زندگی می کنم و از بدو تولد طرفدار بایرنم. فینال تمام آلمانی و جام در دستان بایرن مونیخ.

برنامه برای پخش فینال در سینما و یا به طور دسته جمعی نداری؟

 

من شب فینال تو خوابگاه دانشجویی هستم و دور همی می بینیم البته صبح فرداش دو امتحان باید بدم.

 

از اینکه اولین نفری چه حسی داری؟

خوبه٬ این اولین باریه که نفر اولم.

 

گومز میمونه یا میره؟ در مورد نیمار که شایعه هم شده نظرت چیه؟

گومز فوق العادس ولی به نظرم گواردیولا به یک مهاجم با تحرک تر اعتقاد داره٬ باید بره.

نیمار هم که تو بازی های مهم خوب نبوده٬ خیلی معمولی٬ اگه به اینا باشه گرت بیل خیلی خوبه.

 

من کلمه یا اسم میگم شما اولین چیزی که به ذهنت میرسه رو بگو.

FCB

به یاد موندنی

گرد مولر

عقاب

ماتیاس سامر

مدیر

ماریو گوتزه

دوست داشتنی

هولگر بادشتوبر

شکننده

توماس مولر

نژاد برتر

طرفداران بایرن مونیخ

با سلیقه

آلیانس آرنا

با شکوه

روزبه

Germany

حامد

با وفا (" منو حسابی خجالت زده کرد ")

 

پیامی برای امیرحسین مدیر وبلاگ داری؟

هیچی جز خسته نباشید.

 

برای طرفدارا و خواننده های مصاحبه ای که انجام دادی٬ متنی جمله ای٬ آماده کردی بگی؟

بله

*  تکرار غریبانه تاریخ برای آلمان ها؛ ما برمی گردیم، همیشه برمی گردیم.

* تمام شد. دوازده سال ناکامی، سیزده شکست در نیمه نهایی ها و فینال ها، نسل نایب قهرمانی ها، شکست های دورتموند، وین، دوربان، آلیانس و در نهایت ورشو. برابر ایتالیا، اسپانیا، دوباره اسپانیا، چلسی و باز هم ایتالیا. غم. تراژدی. اشک. حسرت. همه و همه رفتند و منگنه شدند به دفتر تاریخ. از آخرین قهرمانی ژرمن ها در یک رقابت معتبر اروپایی - جهانی دوازده سال می گذرد. در ماه می 2001، شبی که سلطان اعتماد به نفس الیورکان، در سن سیروی میلان، سه بار برابر پنالتی های زاهوویچ، کاربونی و پلگرینو ایستاد و آقای اروپا شد. در طول این دوازده سال اسپانیایی ها یازده جام معتبر گرفته اند. یک قهرمانی جهان، دو قهرمانی جام ملت های اروپا، چهار قهرمانی چمپیونز لیگ، دو قهرمانی جام یوفا و دو قهرمانی لیگ اروپا. ایتالیایی ها هم در این فاصله بیکار نبوده اند. یک قهرمانی جهان و سه قهرمانی چمپیونز لیگ دست ناز آن ها بوده. پس از طلایی آلمان دهه هفتاد، از دل تَرَک های دوازده سال خشکسالی در کویر بایر فوتبال آلمان رویید و وارث بهترین ها شد. آن ها در فاصله 1966 تا 1990، یک پای پنج فینال از هفت فینال متوالی جام جهانی فوتبال شدند و بایرن مونیخ سه بار متوالی جام قهرمانی باشگاههای اروپا را فتح کرد. و حالا، بعد از این همه سال، درست سر همان تاریخ، سر همان دوازده سال شوم، و برابر ترکیب تا دندان مسلح اسپانیایی ها، هوای شکستن طلسم به سرشان خورده با این حال هیچ یک از قدیمی های فوتبال آلمان، دقیقا هیچ کدامشان از فراموش شدن ارزش ابدی نگفته بودند. همگی متفق القول بودند که Never Say Die هنوز هم تابوی فوتبالشان مانده. اگر چه سال هاست دیگر نه در لحظات پایانی و نه هیچ وقت دیگر پیروز نمی شوند و به قول گری لینه کر سالهاست که دیگر فوتبال بازی متشکل از 22 نفر نیست

و سرانجام این دو شب... قهرمان و نایب قهرمان نامدار اسپانیا در فاصله بیست و چهار ساعت با هشت گل از آلمان بدرقه می شوند.  ومبلی لندن، چهل و هفت سال بعد از بی عدالتی محض توفیق بهرامف آذربایجانی در فینال جام جهانی، دوباره میزبان احتمالی آلمانی ها می شود. این بار اما خبری از طرف انگلیسی نیست. همان انگلیسی هایی که سال گذشته جام را با حیله گری از آلمان بردند.

*آخر سر هم عذر خواهی میکنم که سرتونو درد آوردم٬ متن قشنگی بو که خواستم همه بخونن. خیلی خوشحال شدم با یک بایرنی دیگه هم صحبت شدم.

 

و در آخر کار دوست داری چه دعایی کنی؟

به امید اینکه یکمی مدیریت و فوتبالو از آلمان یاد بگیریم و به امید پخش بازی های بوندسلیگا از شبکه سه و همینطور قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014

امیدوارم که فوتبال آلمان همینطور روند صعودیش رو طی کنه و هر روز پخته تر شه و بلاخره قهرمان جهان شیم.

 

 

 

- مخاطبین عزیز میل باکس های خود را حتما چک کنین٬ هفته بعد باز هم مصاحبه داریم.

 

باتشکر

نظرات 11 + ارسال نظر
امیرحسین چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 17:11 http://bayern.blogsky.com

مرسی حامد
مصاحبه قشنگی بود. خسته نباشی. و مرسی از روزبه.

خواهش میکنم امیرحسین لطف داری

محسن اشتایگر چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 18:01

جالب بود اماحیف من سرم شلوغه نمیرسم ... والاخیلی دلم میخواکه...

داداش محسن بلاخره یک روز که نوبت توئم میشه مهمونم شی

علیMARIO چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 19:03

روزبه جان از مصاحبـت لذت بردم موفق باشی
حامد جان خیلی جالب بود مرسی

نمیدونم! چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 19:45

دست جفتتون درد نکنه!
واقعا عالی بود هم متن و هم مصاحبه
Never Say Die

Tarafdar چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 21:27

درود . پیش به سوی روزهای تمام بایرنی ...
ممنون

Bavariaboy چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 21:33

ممنون حامد عزیز دستت درد نکنه ،
میریم که خودمون و اماده کنیم سالها بر فوتبال دنیا حکمرانی کنیم و امارهای عقب افتاده رو صاف کنیم ...... به امید قهرمانی آلمان در جام جهانی ٢٠١٤

محسن اشتایگر چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 22:48

never say die یعنى چى؟

reza پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 00:50

مرسی روزبه و حامد واقعا لذت بردم از ادبیاتتون و بخصوص متنی که روزبه واسمون آماده کرده بود اگر می تونی بازم از این متن ها برامون بذار

rouzbeh پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 09:23

مرسی از از همتون امیدوارم این کانون فعال تر از قبل بشه متشکرم

پژمان پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 09:42

واقعا لذت بردم.....مرسی.48

Mersad پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 14:08

عجب چیزی بود....... من که حسابی تو کفش موندم...... خیلی میزون بود....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد