وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آرین روبن؛ خرابکار روزهای بزرگ

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ این اولین باری نیست که آرین روبن در یک بزنگاه تاریخی، همه چیز را خراب می کند. 

هلندی ها از دوران جنگ جهانی دوم و از زمانی که ارتش هیتلر کشورشان را 5 سال اشغال کردند، نفرت عمیقی از آلمانی ها داشتند. نفرتی که تا سال های نه چندان دور به شکلی محسوس ادامه داشت و گاه در زمین فوتبال هم نشانه های آشکاری از آن دیده می شد. رونالد کومان مدافع افسانه ای هلند که در یکی از بازی های ملی پیراهنش را با اولاف تون عوض کرده بود، بعدها گفت که این پیراهن یادگاری را به جای دستمال توالت استفاده کرده است! ماجرای درگیری فرانک رایکارد و رودی فولر در جام جهانی 90 هم در همین کینه عمیقی بود که از جنگ جهانی دوم ریشه گرفته بود. وقتی هلند در جام ملت های 1988 آلمان را در نیمه نهایی شکست داد، 9 میلیون نفر در شهرهای مختلف هلند به خیابان ریختند تا بزرگترین جشن تاریخ این کشور را برگزار کنند. آن ها برای اینکه انتقام فینال جام جهانی 1974 را از آلمانی ها بگیرند، چهارده سال صبر کرده بودند.

بیست و چهار سال بعد از جشن بزرگ هلندی ها، این بار نوبت یک هلندی دیگر بود که جشن آلمانی ها را خراب کند؛ آرین روبن. در این سال ها، حساسیت و نفرتی که میان آلمانی ها و هلندی ها وجود داشت، کمرنگ شده و روبن هلندی، پیراهن باوارایی ها را پوشیده. اما او در بازی ای که می توانست برایش فراموش نشدنی باشد، مهم ترین پنالتی عمرش را خراب کرد تا شب آلیانس آره نا، تاریک تر از همیشه باشد. از فردا کسی به اولیچ و شواینی خرده نمی گیرد که چرا پنالتی خراب کردید؟ این قانون نانوشته ای است که همه نگاه ها معطوف به بازیکنی می شود که در طول بازی پنالتی اش را از دست داده؛ درست مثل زیکو در جام جهانی 86.

روبن حتی با درنظر گرفتن خودخواهی های آزار دهنده اش، یکی از بهترین بال های حاضر دنیاست ولی این اولین باری نیست که در یک بزنگاه تاریخی، همه چیز را خراب می کند. از جام جهانی 2010 و فرصت بزرگی که مقابل اسپانیا از دست داد تا دو پنالتی از دست رفته مقابل بروسیا دورتموند و چلسی که به قیمت از دست رفتن دو قهرمانی تمام شد. حالا با اطمینان می توان گفت آرین روبن، مرد روزهای بزرگ نیست، درست برخلاف دیدیه دروگبا که همیشه آماده است در بازی های بزرگ از هنر گلزنی اش پرده برداری کند. طرفداران بایرن که قهرمانی در لیگ قهرمانان امسال را دست یافتنی تر از همیشه می دیدند، شاید به این زودی تراژدی پنالتی روبن را فراموش نکنند.

نظرات 5 + ارسال نظر
شاهین یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 14:13

امیر حسین.از گومزی که این همه موقعیت خراب کرد نمیگی؟
فقط بلدی به روبن.... خیلی نفهمی

من فقط مقالات رو که تو سایتای دیگه است میزارم
از خودم نمی نویسم.
به نظر خود من گومز مقصر اصلی شکست بود.
واقعا ازتون ممنونم شاهین خان!

نواب یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 15:07

مرگ بر روبن و گومز روبن احمق ترین بازیکن تاریخ اروپاست هیچ بازیکنی هنر اینقدر توپ خراب کردن نداره....هیچ وقت نمیبخشمت روبن احمق...عوضی برو گمشو تنو لیگ دره پیت هلند......

روح الله یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 16:02

اره به خدا مقصر اصلی این کردکه گور خر گومز بود ، یک تیر برق توی زمین میگذاشتن بهتر از گومز بود من همون نیمه اول که تمتم شد خدا شاهده گفتم بایرن میبازد ، هر کسی نزند میخورد ، نمی دونم ای« مردکه های نفهم بایرنی که اون بالا نشستن چی از این گومز دیدددددن که این را خریدن نباید 1 مهاج تراز اول بخرند تا دلمون خوش بشه خاک تو سرت اولی هوینس و بقیه تون

علی بایرنی یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 17:57

من از دیشب تصمیم گرفتم به گومز بگو:گوه مز
خدایا کمک کن با این درد کنار بیام

b یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 21:02

خاک بر سر رونالد کومان!!ماکای هم یک هلندی بود تو بایرن و پسر خوبی هم بود..لوتارم یه بار گفت ادولف باید از هلندیها مراقبت میکرد که شاخ نشند!راست گفت .بیچاره هر چی از هلندیها بدش میومد لباسش رو پوشیدند ماک و روبن!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد