وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چگونه آلمان و اسپانیا توانستند ساختار فوتبال خود را بسازند

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ برخورد دو تیم آلمان و اسپانیا در فینال یورو 2012 میتواند دیداری حساس و جالب باشد. 

خصوصا که این دو تیم در صدر بهترین تیمهای جهان هستند. در حال حاضر تیم ملی آلمان در رده ی دوم بهترین تیم های جهان در پشت سر تیم ویسنته دل بوسکه قرار دارد. همچنین تیمهای هلند ، انگلیس و ایتالیا از تیم های مطرح دیدارهای یورو 2012 هستند.

در این مقاله به بررسی اوضاع تیم ملی آلمان در گذشته و امروز و مقایسه ی این دو دوره پرداخته میشود.
در سال 1996 تیم ملی آلمان توانست در یورو بر ایتالیا غلبه کند. در آن زمان تیمهای بزرگی در این مسابقات وجود داشتند. اما با وجود قهرمانی تیم ملی آلمان به دلیل برخی مسائل از لحاظ فرم بازی این تیم مورد انتقاد برخی منتقدان فوتبال قرار گرفت.

سالها گذشت تا اینکه تیم ملی آلمان توانست ترکیب خود را جوان کند و به کمک همین بازیکنان جوان دو سال پیش در جام جهانی 2010 که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شد نمایش های بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت به طوری که توانست تیم بزرگی همچون انگلیس را مغلوب خود کند. اما با همه ی اینها آلمان نتوانست در مرحله ی نیمه نهایی بر اسپانیا غلبه کند و در نتیجه به فینال این دیدارها راه نیافت.

در حال حاضر میتوان تاثیر نیروی جوان را بر روی تیم ملی آلمان مشاهده کرد.
تیم ملی اسپانیا نیز با ترکیبی جوان توانسته است تاکنون به موفقیت هایی دست یابد . داشتن بازیکنانی تکنیکی از جمله داوید ویا ، سسک فابرگاس و... نیز میتواند از عوامل موفقیت این تیم محسوب شود. البته تیم ملی آلمان از ترکیب جوان تری نسبت به اسپانیا برخوردار است.

از 10 سال پیش تا به امروز آلمان در عرصه ی فوتبال جهانی به پیشرفتها و موفقیتهای چشمگیری دست یافته است.
در سال 2004 رهبری تیم ملی آلمان بر عهده ی یورگن کلینزمن بود در آن زمان آلمان به موفقیت مهمی دست نیافت. با وجود تلاشهای بسیاری که میشائیل بالاک ، که در آن زمان کاپیتان تیم ملی آلمان بود و با حمایتهای الیور کان آلمان نتوانست با یورگن کلینزمن موفق باشد.

چند سال گذشت و تیم ملی آلمان در سال 2006 به رهبری یواخیم لو ، دستیار یورگن کلینزمن در آمد. یواخیم لو از هنگامی که به عنوان مربی تیم ملی آلمان انتخاب شد در صدد بود تا این تیم روز به روز پیشرفت کند.
پس از باخت آلمان بر کروواسی در سال 2008 یواخیم لو به طور جدی تصمیم گرفت که ترکیبی با دفاع قوی برای این تیم در نظر بگیرد.

وی از این راه توانست به نتایج خوبی نیز دست یابد به طوری که آلمان را به مقام نایب قهرمانی یورو 2008 و سومی جام جهانی 2010 رساند.

یکی دیگر از تغییرات بزرگی که در تیم ملی آلمان رخ داد برکناری میشائیل بالاک از کاپیتانی و جایگزینی فیلیپ لام توسط یواخیم لو بود. در واقع هدف اصلی یوآخیم لو جوانسازی تیم ملی آلمان بود.

در حال حاضر تیم ملی آلمان با ترکیب جوان خود دومین تیم برتر جهان است. از جمله بازیکنانی که توسط یواخیم لو پرورش یافته اندو در تیم ملی آلمان بسیار خوب عمل کرده اند میتوان به :
مسوت اوزیل ، ماریو گوتزه ، توماس مولر ، مارکو رویس و تونی کروس اشاره کرد. همچنین یکی از بهترین دروازه بانان جهان ، مانوئل نویر در آلمان فعالیت دارد.

تیم ملی اسپانیا نیز با وجود ایکر کاسیاس در دروازه و کارلوس پویل در خط دفاع این تیم از دفاع نسبتا خوبی برخوردار است.

نظرات 10 + ارسال نظر
محسن اشتایگر یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 16:46

هرچی بگذره اسپانیایی ها پیرتر میشن و آلمانی ها همه شون جوونن دیگه وقتش رسیده گاو چرونها رو برسونیم پی گاوچرونیشون

۸۸ یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 18:01

ممنون از زحمات شما.اما میتونست خیلی بهتر نوشته بشه یورو ۲۰۰۴ فولر سرمربی بود بعدش کلینزمن اومد البته جوان شدن فوتبال آلمان بیشتر بخاطر ۴۰۰مدرسه فوتبالیست که بعد از نابود شدن تو یورو۲۰۰۰ با خرج فدراسون آلمان درست شد.

saeed یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 20:30

من اینو که دارم تعریف میکنم به خدا حقیقت داره من متولد 65 هستم .ما 4 تا برادر هستیم که اون 3تا از من بزرگترن و همه آلمانیه سفتو سخت و حتی بازیای آلمان تو جام جهانی 90 رو مثل یه خواب یادمه که با تلویزیونای سفیدو سیاه که مثل کمد بود نگاه میکردیم بازیای جام 94 رو یادمه که اون بازیکن کچل بلغارستان سانت کرد و استویچکوف گل زد و آلمان حذف شد. بدترین لحظه زندگیم بازی آلمان و برزیل 2002 و بازی آلمان و کروواسی بود تا حد مرگ ناراحت بودم یادش اصلا به خیر نباشه آخه تو امتحانامون هم بود . حالا اینو میخوام بگم که ما با آلمان خون جگر خوردیم تا جایی که شده این آلمان اصلا دلم نمیخواد اون آفتاب پرستایی که تا چند سال پیش برزیل جون و زندگیشون بود و الان اسپانیا به زودی خودشونو آلمانی بدونندلم میخواد وقتی آلمان برنده میشه به کل دنیا به خاطر آلمانی بودنم فخر بفروشم مرسی از همه آلمانیا
جان نا قابلم فدای خاک پاک آلمان و ایران

MER3AD یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 20:59

فقط آلمان آلمان آلمان!!!
استقلالو دیدین؟؟ حال کردین؟؟؟

محسن اشتایگر دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 08:41

آقا سعید منم مثل تو ام ۳تا برادر بزرگتر از خودم دارم ولی اونا طرفدار انگلستان و منچستر هستندنمیدونین من پیش برادرام چی کشیدم وقتی که انگلیس ۵ به ۱ آلمانو برد منچستر تو وقت های اضافه بایرنو برد و قهرمان اروپا شد ولی من هیچ وقت تیمم رو ول نکردم و بالاخره مزد وفاداریمو گرفتم وقتی که بایرن با گل زیبای روبن منچسترو برد و آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ از انگلستان انتقام گرفت وحالا هم یکی از برادرام مثل عربا رنگ عوض کرده و طرفدار اسپانیا شده و این دفعه دلم میخاد که اسپانیا رو ببریم تا از خوشحالی ۴متر بپرم به هوا

۸۸ سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 02:49

saeed جان استویچکوف گل اول رو زد از ضربه کاشته بعدش لچکوف کچل با سر گل دوم رو زد البته این برا اطلاع بود ولی محسن اشتایگر عزیز بایرن بعد از باخت دو یک به منچستر سال99 در سال 2001 باشکست دادن من یو رفت برگشت و بعدش شکست ریال به فینال رسید که قهرمان شد انگلیس هم یک چهرم جام جهانی 70 دو هیچ از آلمان جلو بود سه دو باخت و حذف شد نیمه نهایی 90 هم به آلمان باخت 2010 هم که لوله شد ملتهای اروپا 96 نیمه نهایی تو ویمبلی به آلمان باخت و آلمان اونجا قهرمان شد درحضور ملکه.آخرین بازی تو ویمبلی قدیمی آلمان با گل هامان انگلیس و ویمبلی را ویران کرد بعد از بازسازس دوباره افتتاحیه ورزشگاه دوباره المان با گلهای کورانی و پاندر انگلیس و ویمبلی را ماتم زده کرد بازم بگم؟؟؟

محسن اشتایگر سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 11:22

۸۸ جان من متولد ۱۳۶۸ هستم اون موقع ها رو یادم نمیاد ولی اینو خوب یادم میاد که سال ۲۰۰۱ ریال منچسترو برد وما رئال رو بردیم نشون به اون نشون که افنبرگ گفت مادلمون میخاس من یو رئال رو ببره تا از من یانتقام بگیریم . و رفتیم فینال والنسیا رو که اون موقع واسه خودش تیمی بود با اون در وازه بان بزرگشون تو پنالتی بردیم من از سال ۱۹۹۸ به فوتبال گرایش پیدا کردم وقتی ۹ سالم بود اون موقع آغاز بحران آلمان بود البه بایرن وضعیتش خیلی خوب بود

ﺍﻳﻤﺎﻥ سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 13:47

المان همیشه یه قطب از چهارتای دنیا بوده شکی نیست تیمی که سبک بازیش
منحصر به فرد باشه اینه دیگه البته نظر شخصی من اینه که اگه یکی مثل روبن داشتیم عالی میشد البته الانم خیلی خوبه ولی فکر کنم اسپانیا هنوز از ما قوی تره باید بیشتر تلاش کنیم بچه ها این حرفم یعنی اینکه تجربه کارایی می کنه که نیروی جوونی نمی تونه

۸۸ چهارشنبه 3 اسفند 1390 ساعت 04:58

محسن اشتایگر سالی که بایرن آخرین بار قهرمان شد 2001رفت یک هیچ با گل سرجیو.برگشت دو یک با گلهای البر و شول من یو را حذف کرد برو سایت kicker.de fussballdaten.de sport1.de هنوز بگم من که خواب ندیدم.قربانت

محسن اشتایگر چهارشنبه 3 اسفند 1390 ساعت 14:20

۸۸ عزیز جوابتو تو کنایه ی رومنیگه ببین اونجا نوشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد