وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بررسی تیم بایرن مونیخ در نیم فصلی که گذشت

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران،بایرن مونیخ با مربیگری هاینکس این پیر دنیا دیده در همه جام ها خود را به عنوان مدعی اصلی معرفی کرده است. اینک به بررسی کامل این تیم در نیم فصلی که گذشت میپردازیم.

بایرن مونیخ معروف به باواریایی ها که قدمتش در اواخر فوریه سال 2012 به 112 سال می رسد ، پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتبال در آلمان است چرا که دارای 64 عنوان قهرمانی داخلی و خارجی در ویترین باشگاه خود است.

 از مهمترین قهرمانی های اف سی هالیوود می توان به 22 قهرمانی در لیگ آلمان,15 قهرمانی در جام حذفی,6 قهرمانی در لیگ کاپ,4 قهرمانی در سوپر جام آلمان,4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا,1 قهرمانی در جام برندگان اروپا,1 لیگ اروپا و 2 جام بین قاره ای نام برد.

گفتنی است باشگاه بایرن مونیخ در رقابت های داخلی در هر تورنمنتی که قهرمان شده در آن رقابت ها از نظر تعداد قهرمانی رکورد دار می باشد.

ورزشگاه خانگی ارتش سرخ باواریایی آلیانس آرنا نام دارد که در شهر مونیخ واقع است.

 بایرن مونیخ در حال حاضر با صدرنشینی در بوندس لیگا همچنان خطر بورسیا دورتموند,مونشن گلادباخ و شالکه را حس می کند به صورتی که با یک بازی بیشتر از شالکه و دورتموند و سه امتیاز بیشتر در مکان اول قرار دارد و مونشن گلادباخ نیز با یک امتیاز کمتر و بازی برابر در تعقیب بایرن است و این یعنی فاصله بسیار کم در صدر جدول تازه یادمان رفت از وردربرمن نیز یاد کنیم!  

 

مردان باواریایی فصل را با یک شکست خانگی مقابل مونشن گلادباخ شروع کردند ولی در ادامه اوج گرفتند و در 12 بازی پیاپی در همه رقابت ها هیچ گلی دریافت نکردند تا جایی که در بازی 13 با گل به خودی بادشتوبر مدافع میانی جوان و آینده دار خود طعم گل را چشیدند که بدون شک این موفقیت را مدیون ژنرال و عقاب اروپا، مانوئل نوئر هستند و تا به اینجای فصل و در هفته هجدهم که در این هفته نیز از مونشن گلادباخ قافیه را باختند، با 5 باخت، 12 برد و تنها یک مساوی و البته 37 امتیاز در صدر رقابت های بوندس لیگا قرار دارند.

بایرن با اینکه در مقاطعی از فصل درجا می زند ولی همیشه بازی خوبی از خود نشان داده و برخی باخت های آنها که از معدود باخت های آن ها نیز به شمار می رود، دلیل بزرگش مصدومیت بازیکن ها کناری این تیم بوده.

یوپ هاینکس 66 ساله و البته خوش فکر و انعطاف پذیر، سبک بازی بایرن را بسیار متحول کرده و به این تیم روحی تازه بخشیده ؛به صورتی که این تیم انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و این نشان از بازیکن شناسی هاینکس است.

بایرن مونیخ با مربیگری این پیر دنیا دیده در همه جام ها خود را به عنوان مدعی اصلی معرفی کرده است.

آنها در لیگ با وجود نزدیک بودن رقبایشان به صدر ،همچنان یکه تازی می کنند و در جام حذفی خود را در یک قدمی نیمه نهایی می بینند.   در اروپا نیز آنها در سخت ترین گروه ممکن از هفته چهارم مرحله گروهی صعود خود را قطعی کردند و در حال حاضر در مرحله یک هشتم نهایی حریف سرسختی برای بازل منچستریونایتد کش هستند!

بیراه نگفته ایم اگر بگوییم ،این همه را به اسم شیر پیری همچون هاینکس بگذارید. گرچه بایرن مونیخ همیشه دارای هیئت مدیره خوب و قدرتمندی بوده که در سخت ترین شرایط بهترین تصمیمات را گرفته اند که دلیل این را باید در خون آلمان ها یافت!

 حال بگذارید سری به نیمکت و بازیکنان این تیم بزنیم تا شاید دلیلی برای باخت های معدود این تیم پیدا کنیم چرا که در برخی موارد مصدومیت بازیکنان اصلی کمر این تیم را شکاند!

 بایرن مونیخ با وجود داشتن بازیکنان اصلی بسیار خوب ولی در نیمکت دچار مشکل است.

آنها در بال است جایگزینی برای فشفشه فرانسوی خود ریبری ندارند و در سمت راست دفاع جایگزینی برای رافینیا. ضمن اینکه یک مهاجم خوب برای جایگزینی گومز در صورت مصدومیت احتمالی شاید پیدا نکرده اند.

باید اضافه کرد که تیم بایرن با همیشه به جوانان مستعد آلمان بها داده؛ چرا که همیشه تعداد زیادی از لیست بازیکنان این تیم را آلمانی ها تشکیل می دهند که جای بسی تقدیر دارد.

ولی ایرادی که می توان به ترکیب اصلی این تیم گرفت، در خط دفاع است. حضور بواتنگ جوان که خیلی خوب خودش را اثبات کرده در ترکیب اصلی اصلا تعجب بر انگیز نیست ولی حضور فان بویتن پا به سن گذاشته پاشنه آشیل این تیم به شمار می رود که اگر مانوئل نویری نبود، اوضاع کمی سخت می شد. از سوی دیگر حضور بادشتوبر بی تجربگی به این خط می دهد . از این رو توصیه می شود این تیم در خط دفاع خود یک مدافع میانی جوان و پخته مانند هوملز که البته دور از دسترس است خریداری کند!

البته نویر نیز دور از دسترس بود، ولی قدرت مدیریت این تیم نویر را سرخ کرد پس آنها می توانند به خرید بازیکن سابق خود یعنی هوملز امیدوار باشند؛ گرچه این پروژه ای سخت تر از نویر است چرا که دورتموند تازه جان گرفته و حاضر به فروش ستاره هایش نیست و یورگن کلوپ نقشه هایی بزرگ برای این تیم جوان و قدرتمند دارد گرچه گزینه هایی دیگر مانند هودس,کیار و بناتیا نیز وجود دارند.

با تمام ایراد هایی که وارد شد این کمبود بازیکن با وجود شخص هاینکس تا به اینجا حل شده که البته باید این کمبود حل شود.ولی چگونه؟

خیلی ساده بگویم در صورت در دسترس نبودن بازیکنان اصلی کناری، بایرن با روش دو هافبک تدافعی و دو هافبک بازیساز و گاها در صورت نبود یکی از دو مهاجم با روش دو هافبک تدافعی و سه هافبک بازی ساز این تیم به میدان می رود که با داشتن هافبکهای خوبی مانند باستین, کروس,گوستاوو,تیموشوک و همچنین مهاجم هافبک کاذب باهوشی مانند مولر این مشکل حل شدنی شد به دست هاینکس که باز برمی گردد به شناخت قوی وی از بازیکنانش.

گفتنی است حالت دیگری در این تیم به وجود نیامده مانند نبود هافبک های این تیم که درد هافبک را خیلی سخت بتوان خورد ولی اگر بخواهیم مثالی برایش پیدا کنیم می توانیم به بازی منچستریونایتد آرسنال در یک هشتم جام حذفی سال 2011 اشاره کنیم که منچستریونایتد با هفت مدافع ضمن بازیسازی خوب توانست بازی را به نتیجه 2 بر 0 به سود خود به اتمام برساند!

آنرا به پای شاهکارهای بیشمار فرگوسن بگذارید! 

ولی بایرن مونیخ چگونه بازی می کند!؟

با توجه به اینکه بایرن مصدوم نداشته باشد ترکیب این تیم بدین گونه است :

 

.......................................نویر.....................................​.

 

.لام.................بادشتوبر....................بواتنگ.............رافینا.

 

......................باستین..................گوستاوو.....................

 

.........ریبری......................مولر........................روبن.........

 

......................................گومز......................................​.

 

ترکیب بایرن مونیخ بسیار متغیر و جالب است و می تواند هم 4-4-2 و هم 4-2-3-1 باشد و دقیقترین مثالی که می توان برایش زد ترکیب تیم منچستر یونایتد با وین رونی است.

مولر علاوه بر سن کمش نقش محوری و بسیار مهمی در تیم دارد به نوعی که در فاز حمله با اضافه شدن به گومز تیم را به سیستم 4-4-2 تبدیل می کند و در دفاع با نقش محوری خود به سوی کمک تیم به بازیسازی از عمق در صورت توپ رباعی میرود.

در صورت نبود مولر هاینکس گزینه ای به نام کروس را در اختیار دارد، ولی در این صورت تیم عملا در دفاع و حمله به سیستم 4-5-1 تبدیل می شود که از قدرت هجومی تیم کم می شود . گرچه تیم در مالکیت توپ بهتر می شود ولی کار برای تیم بایرن مونیخ در ایجاد موقعیت کمی سخت می شود، از این رو پیدا کردن جایگزین برای مولر شاید غیر ممکن باشد چرا که فقط معدود بازیکنانی مانند مولر پیدا می شوند که می توان به روونی,جرارد مسی و رئوس جوان اشاره کرد.

 جالب است بدانید تیم بایرن مونیخ تلفیقی سبک بازی رئال مادرید و منچستر یونایتد است که این را باید به حساب داشتن بازیکنانی مناسب در کناره ها دانست و در قسمت بعدی وجود شخص مولر در این تیم گرچه مثل همیشه شناخت و بازیکن شناسی هاینکس را باید گوشزد کنیم. 

بهتر برایتان توضیح بدهم :

در منچستر یونایتد تیم در کناره ها بازیکنانی مانند نانی,یانگ و والنسیا را دارد ولی این سه به اندازه روبن و ریبری قدرت پا به توپی خوبی ندارند به صورتی که می بینید در تیم منچستر تیم وقتی در کناره ها صاحب توپ می شود روی ارسالهای تند و تیز و گاها بلند می کند ولی در بایرن این انتخاب متفاوت است و در کناره ها ضمن داشتن گزینه ارسال بازیکنان می توانند از کناره ها دیواره دفاعی را با قدرت تکنیک خود تخریب کنند و در دفاع تیم نفوذ کنند و این برتری سیستم بایرن به منچستر یونایتد در کناره ها است.

در تقابل سیستم این تیم و رئال مادرید وجود شخص مولر تفاوت را رقم می زند ،به صورتی در رئال تیم به صورت 4-5-1 در همه فاز ها می باشد ولی بایرن با وجود داشتن شخص مولر در دفاع 4-5-1 و در حمله 4-4-2 است.

 

به طور کلی سیستم بایرن مونیخ تلفیقی از منچستر یونایتد و رئال مادرید است که سیستمی مخوف را در این زمینه ایجاد کرده و اگر بخواهیم تیمی را نزدیک به سیستم بدانیم آن تیم منچستر یونایتد است که در سالهای سابق با داشتن رونالدو دقیقا دارای همین سیستم فعلی بایرن مونیخ بود.

 

هاینکس در تشخیص پست ها بسیار هوشیار بوده به صورتی می بینیم باستین در پست جدید خود عملکردی فوق العاده ای داشته چرا که وی با آنکه دارای سرعتی نه چندان بالا است ولی در توپ گیری,بازی خوانی,جنگندگی و جا گیری استاد است. البته در مورد پاس ها,دید بالا و شوت های وی نیازی به تعریف و تمجید نیست و در واقع او یک لایین دیپر به تمام معنا و فوق العاده است شاید هم بهترین در نوع خود که موتور بازیسازی تیم را از عقب راه می اندازد ؛چرا که تمامی فاکتور های یک لایین دیپر را دارد.

 

همانطور که گفتیم تیم در صورتی که با نبود وینگر مواجه شود، به صورت دو هافبک تدافعی و دو بازیساز یا دو هافبک تدافعی و سه بازیساز در می آید که ترکیب مشابه آن در تیم ملی آلمان مشاهده می شود که ترکیبی از مولر,اوزیل و گوتزه است و در زیر به شما بهتر نشان می دهیم :

 

.......................................نویر.....................................​.

 

.لام.................بادشتوبر....................بواتنگ.............رافینا.

 

...................تیموشوک..................گوستاوو.....................

 

.........کروس...................باستین...................مولر............

 

......................................گومز......................................​.

 

هاینکس نوعی به این مشکل مصدومیت های روبن و ریبری را در تیمش حل کرده به صورتی که در این سیستم تیم در عقبه خود توپ گیری میکند و با طراحی ضد حملات و توپ ربایی و انتقال آن به یکی از سه هافبک های بالاتر که وظیفه بازیسازی دارند به باکس حریف و گلزنی نزدیک میشوند که سبک تیم ملی آلمان را به نمایش می گذارد ولی قرار دادن مولر و کروس در کناره ها سرعت دادن بهتر و استفاده بهتر از گوشها است که می تواند به تیم در ضد حملات بهتر کمک کند و حضور باستین می تواند به رهبری تیم در وسط میدان کمک بسیاری کند ضمن اینکه وی می تواند با دید و توانایی بالایش تیم را تغذیه کند و با اضافه شدن به عقبه تیم در مواقع دفاع توپ رباعی را از وسط انجام دهد اما در صورتی که یکی از وینگ ها مصدوم شوند حضور آلبای جوان بسیار موثر میباشد.

همانطور که گفتیم خرید مدافع میانی با تجربه به این تیم کمک میکند و میتواند مشکلات گاه به گاه این تیم که از بی تجربگی در این خط نشات می گیرد را حل کند ولی تاریخ این را ثابت کرده بایرن مونیخ همانند آرسنال و منچستر یونایتد همیشه به جوانان خود اعتماد میکند و حضور آن ها در روزهای سخت را تضمین موفقیت های آنها در آینده میداند به قول گفتنی به آنها در میادین سخت در همه حال اطمینان می کنند تا پختگی در جوانی را با هم داشته باشند.

نظرات 2 + ارسال نظر
th.m شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 16:24

واقعاتحت تاثیر قرار گرفتم.یعنی بایرن اینقد خوفه!؟اما اینکه بازیکن شناسی و پست دهی هاینکس خوبه رو قبول ندارم....چون به قول دوستان اجازه نداده توماس در جای مخصوصش بازی کنه و بعد میگن توماس خوب کار نمیکنه!!!این که تیم های المانی کلا جوان محور هستند این خیلی عالیه....به شرطی که یه مربی خوب پیدا بشه.با این حال من هنوزم از هاینکس خوشم نمیاد!!!

علی شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 18:04

بایرن بادکنک تو خالی هست یه مشت بی غیرت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد