وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ترکیه - آلمان؛ عشق و نفرت در استانبول

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ در گروهی که صعود آلمان با هشت برد پیاپی قطعی شده، حساس ترین دیدار در «تورک تلکام آرنا» استانبول میان ترکیه و آلمان برگزار می شود. بعد از جنگ جهانی دوم و مهاجرت گسترده ترک ها به آلمان، همواره رابطه «عشق و نفرت» میان این دو ملت برقرار بوده است.

کارگران ترک تباری که به قصد بازسازی آلمان مخروبه٬ به این کشور مهاجرت کردند، هم اکنون اقلیتی چند میلیون نفری هستند که از سویی نقشی انکار ناپذیر در تاریخ معاصر این کشور دارند و از سوی دیگر، حضور آن ها در آلمان با همان آداب و رسوم شرقی، هنوز دستمایه ای برای حملات تند گروه های افراطی است. اما جالب است که در همین تیمی که قرار است امشب در رختکن میهمان لباس عوض کند و افکار عمومی ملتش گاه به مهاجران ترک سخت می گیرد، نام «مسوت اوزیل» دیده می شود؛ فوتبالیستی ترک تبار که در «گلزنکرشن» بزرگ شده و پیراهن آلمان را بر تن می کند و با 6 پاس گل، یکی از بهترین پاسورهای مرحله مقدماتی جام ملت های اروپاست.

منطق فوتبالی می گوید که آلمان ها قاعدتاً نباید انگیزه زیادی برای پیروزی در این بازی داشته باشند اما «یواخیم لو» که جاه طلبی های زیادی در فوتبال دارد، رکورد خیره کننده 10 برد پیاپی در مرحله مقدماتی را نشانه گرفته و هم او و هم بازیکنانش، در این روزها بارها به رکورد 100 درصد پیروزی در همه بازی ها، اشاره کرده اند. به همین دلیل است که یواخیم لو تصمیم گرفته برخلاف بعضی از بازی های دوستانه، بهترین نفراتش را به زمین بفرستد. در تیم آلمان، میرو کلوزه (یک مهاجر دیگر!) به رکورد گرد مولر نزدیک شده و می خواهد بزرگترین گلزن تاریخ ملی این کشور باشد ولی شواهد حکایت از آن دارد که او احتمالاً بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد.

آلمان به همراه هلند، انگلیس و اسپانیا 4 تیمی هستند که تا اینجا، رکورد 100 درصد برد خارج از خانه را برای خود ثبت کرده اند. درحالیکه ترکیه به همراه آلمان، ایتالیا، هلند، سوئد، دانمارک و اسپانیا، یکی از هفت کشوری است که در مقدماتی «یورو 2012»  در همه بازی های خانگی پیروز شده است. این بازی به جز حساسیت های خارج از فضای فوتبال، برای ترکیه بسیار با اهمیت است؛ ترکیه 14 امتیازی، بلژیک 12 امتیازی را که امشب باید با تیم ضعیف آذربایجان بازی کند را پشت سر خود می بیند و اگر می خواهد برای «پلی آف» امیدوار باشد، باید از آلمان امتیاز بگیرد. ترک ها در راه رسیدن به جام جهانی 2010 ناکام بودند و هیچ دوست ندارند از دوران طلایی ابتدایی قرن بیست و یکم فاصله بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد