وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه ای اختصاصی فیلیپ لام با سایت رسمی فیفا

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ فیلیپ لام کاپیتان ارزشمند تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن در مصاحبه ای اختصاصی از یوپ هاینکس، اهداف فصل آینده بایرن و اقدامات خیرخواهانه در آفریقا صحبت می کند.

فیلیپ لام مرد باشگاه است. فیلیپ مرد قابل اعتماد باواریایی ها 16 سال است که در باشگاه بایرن حضور دارد. او دو فصل به صورت قرضی در سال های 2003 تا 2005 به باشگاه اشتوتگارت پیوست و پس از آن بار دیگر به غول های باواریا بازگشت و به یکی از قابل اعتماد ترین و مستمرترین مدافعان بایرن بدل شد.

موفقیت هایی که کاپیتان حال حاضر تیم ملی فوتبال آلمان با باشگاه شهر خود بدست آورده است عبارت است از: سه بار قهرمان دوبل آلمان (بوندسلیگا و جام حذفی). در سال 2010 او یکی از بهترین های بایرن در لیگ قهرمانان اروپا بود که موفق شدند تا فینال رقابت ها نیز پیش روند ولی آنجا به سد محکمی همچون مورینیو و اینتر برخوردند و مقامی بهتر از نائب قهرمانی کسب نکردند.

با این حال فصل 11-2010 فصل چندان موفقی برای باواریایی ها نبود. آنها این فصل را بدون جام به پایان رساندند و تا هفته های انتهایی فصل خطر عدم حضور در لیگ قهرمانان نیز آن ها را تهدید می کرد. در اینجا مصاحبه ای دو قسمتی و اختصاصی فیلیپ لام با سایت فیفا را که در آن از مربی جدید باشگاه یوپ هاینکس، پست مورد علاقه خود در زمین و مسئولیت های اجتماعی خود به عنوان کاپیتان در آفریقا و آلمان صحبت کرده است می خوانیم.

فیلیپ شما از سال 1995 در بایرن حضور داشتید دلیل این وفاداری شما به باشگاه اول شهر مونیخ چیست؟
من در مونیخ بسیار خوشحال هستم به همین دلیل من قراردادم را تا 5 سال دیگر نیز تمدید کرده ام( 30 ژوئن 2016) من در اینجا آینده خوبی هم در تیم ملی و هم در بایرن دارم بنابراین دلیلی برای خروج از مونیخ نمی بینم.

یوپ هاینکس پس از تعطیلات تابستانی قرار است سرمربی جدید بایرن باشد انتظار شما از وی چیست؟
من منتظر حضور او و تمرین در کنار وی هستم. او یک مربی با تجربه است که به خوبی تعادل بین دفاع و حمله را ایجاد می کند. این بسیار مهم است زیرا ما گل های بسیاری در فصل گذشته دریافت کردیم در صورتی که خط هجومی فوق العاده ای داشتیم. ما به بهبود نگرش خط دفاعی نیاز داریم. از کیفیت هجومی بالایی برخوردار بودیم و همیشه می توانستیم گلزنی کنیم اما همیشه می گویند دفاع خوب است که می تواند قهرمان شود. این ماموریتی است که هاینکس در بایرن خواهد داشت و من فکر میکنم به خوبی از عهده آن برمی آید.

بایرن در حال حاضر سه بازیکن مانوئل نوئر، رافینا و نیلس پترسن را به خدمت گرفته است. آیا شما انتظار تقویت بیشتر تیم در تابستان را دارید؟
بدون شک آن چیزی که روشن و واضح است نیاز ما به تقویت تیم خواهد بود. به عنوان یک باشگاه بزرگ ما نیاز به پیشرفت و جذب بازیکنان جدید داریم. شما این امر را در باشگاه های دیگر می بینید و بایرن نیز تفاوتی با آن ها ندارد.

هدف شما در فصل 12-2011 با توجه به یک فصل بدون جام چه خواهد بود؟ 

با توجه به کیفیت ما در تیم هدف همیشه بدست آوردن دوگانه آلمان و حضور تا مراحل نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. مشکل امسال ما این بود که تیم بسیار دیر ریتم خود را پس از جام جهانی بدست آورد آن هم بدلیل اینکه بسیاری از بازیکنان ما با تیم های ملی درگیر بودند و زمان کمی برای استراحت داشتند و خستگی موجود در ساق بازیکنان کار را بسیار سخت کرده بود.

با توجه به حجم بالای مسابقات شما یک رکورد کم نظیرحضور ثابت در ترکیب بایرن و خط دفاعی بدست آوردید. آیا این به قدرت بدنی مناسب شما باز می گردد؟
من در آغاز فصل هم از نظر جسمانی و هم ذهنی خود را آماده کردم. برای حضور در تعداد بالای مسابقات شما باید بدن خود را از هر گونه صدمه و آسیب دیدگی حفظ کنید و همچنین شما باید مقدار زیادی نیز استراحت کنید و بخوابید که من از سایر بازیکنان بیشتر می خوابم(با لبخند).

شما مدت طولانی در پست دفاع چپ بازی کردید و یکی از بهترین های جهان در این پست بودید سپس به دفاع راست منتقل شدید در این پست نیز عملکرد بسیار خوبی داشتید. آینده کاری خود را در کدام ناحیه زمین می بینید؟
من در هر دوپست می توانم به خوبی بازی کنم. من در سمت راست بهتر بودم زیرا بهتر می توانستم کارهای دفاعی انجام دهم. برخی از هواداران گفتند من در سمت چپ بسیار دیدنی و جذاب بازی می کردم. اما جذاب و دیدنی همیشه مترادف با بهتر بودن نیست. من فکر نمیکنم که کجا بازی کنم اما آنچه برایم مهم است حضور در همان پست تا انتهای فصل می باشد و دوست ندارم مرتبا در دو پست چپ و راست تعویض شوم.

به عنوان کاپیتان بایرن دائما در کانون توجهات رسانه ها هستید. شما چگونه با این مساله کنار می آیید؟
شما باید به این مسئله فکر کنید که چه مقدرا از زندگی خود را می خواهید با مردم به اشتراک بگذارید. من همیشه حوزه خصوصی خود را حفظ کرده ام اما به هواداران نیز حق می دهم بدانند که بازیکنان محبوب خود خارج از زمین مشغول چه کاری می شوند. من فکر میکنم توانسته ام ترکیب خوبی از این دو را ایجاد کنم. شما نیازمند یک ارتباط خوب با هواداران هستید و این نقش مهمی برای حضور خوب شما در ترکیب باشگاه و تیم ملی دارد.

شما مسئولیتهایی نیز در پروژه های اجتماعی و خیرخواهانه به عهده می گیرید. به ما کمی در مورد کمپ تابستانی فیلیپ لام و بنیاد فیلیپ لام بگویید.
من در تابستان 2007 در آفریقای جنوبی حاضر بودم و اطلاعات زیادی از کشور و آن قاره بدست آوردم. من در آنجا افراد زیادی را دیدم که با رنج و درد زندگی می کردند. این بود که تصمیم گرفتم در آنجا یک کمپ و بنیاد را برای کمک به آنها سامان دهی کنم. من می خواستم مقداری از آینده خوب خود را با مردم آنجا به اشتراک بگذارم اگر چه پروژه بزرگ من در آلمان واقع شده است. این کمپ در تابستان در مونیخ و برلین نیز برپا می شود و هدف آن کودکان و جوانان هستند. ما سعی می کنیم به این کودکان کمک کنیم تا آینده ای روشن تر را در فوتبال و آموزش و پرورش شاهد باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عرفان پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 15:16

خیلی عالی بود.مرسی.
فیلیپ و باستین سمبل بایرن هستن.

خواهش میکنم.
... و همچنین توماس مولر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد