وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آشنایی با شرکت خودروسازی BMW آلمان

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ ب ام و (BMW) که کوتاه شدهٔ عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. این کمپانی صاحب کمپانی های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) است ، و سابق بر این کمپانی روور (Rover) را نیز در اختیار داشته است.

ب ام و یا کارخانهٔ موتورسازی باواریا یک شرکت اتوموبیل‌سازی مستقل آلمانی است. شرکت ب ام و سازندهٔ ماشین‌های لوکس و با کیفیت است و شرکت مادر کارخانه‌هایی نظیر رولز رویس و مینی می‌باشد. کار خودش را با ساخت موتورهای هواپیما در ابتدا آغاز کرد. در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتور سیکلت کرد و در سال ۱۹۲۹ آغاز به تولید اتومبیل کرد. آرم دایره‌ای این شرکت نشاندهندهٔ ملخ هواپیماهای تولیدی در سال های اولیه تاسیس شرکت میباشد. این شرکت هواپیمایی برای آلمان در جنگ جهانی دوم ساخت ولی در حین جنگ به صورت ناگواری تخریب شد و بیشتر دستگاه‌های آن به تاراج متفقین رفت.
این شرکت کارخانهٔ روور بریتانیا را در سال ۱۹۹۴ خرید ولی به علت‌های ضررهایی که کرد در سال ۲۰۰۰ این شرکت را به فروش رساند و به جای آن شرکت مینی را خرید .
می‌توان گفت شهرت و اعتبار ب ام و به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان خودرو می‌تواند به تولیداتش در دو دهه گذشته مربوط باشد.
با این حال تاریخ بسط و گسترش این شرکت به ۹۰ سال پیش برمی‌گردد و شامل موفقیت‌‌های متعددی می‌باشد .

 

تولد ب ام و (BMW)

تاسیس ب ام و به سال ۱۹۱۳ برمی‌گردد وقتی که "کارل فردریک رپ"‌، مهندس مشهوری که در یک شرکت هواپیمایی در باواریای آلمان مشغول به کار بود‌، کارخانه rapp motoren werke را در حومه شهر مونیخ تاسیس کرد . این کارخانه در ساخت موتورهای هواپیما تخصص داشت در مجاورت این کارخانه،‌ گوستاو اتو که متخصص هواپیما بود کارگاه ساخت هواپیمایی کوچک به نام Gusiav Elug maschine fabric را بنا نهاد .
به دلیل وجود نقص در موتورهای تولیدی کارخانه رپ و عدم توانایی در پاسخگویی به سفارشات ‌، رپ با کارخانه Austro Daimler یک قرارداد بست که نیازهایش را در تولید موتور v۱۲ هواپیما تامین کند . کارخانه رپ به زودی گسترش یافت با این حال در سال ۱۹۱۶ رپ به علت مشکلات مالی از کارخانه کناره گرفت و در استرالیا به نامهای Rapp motoren werke با کارخانه Gustav Flugmaschine fabric ترکیب شدند و کارخانه Bagersiche Flugzeung werke را تاسیس کردند و بعد از مدت کوتاهی به Bagersiche motoren werke (Bagersiche motore werks ) یا همان BMW ‌، تغییر نام داد . این همان BMW است که ما امروز می شناسیم.
در سال ۱۹۱۷ اولین موتور هواپیمایی ب ام و با یک موتور ۶ سیلندر تیپ AIII به خط تولید رفت در سال ۱۹۱۹ ب ام و از ساختن هواپیما تحریم شد و محصولاتش به ساخت ترمز برای تراموا تغییر کرد و در سال ۱۹۲۲ دوباره شروع به تولید کرد .
اولین موتور سیکلت ب ام و ،‌ R۳۲ در سال ۱۹۳۲ و در کارخانه جدید Eisenbach در کنار فرودگاه مونیخ به خط تولید رفت . این موتور دارای قدرتی معادل ۵/۸ اسب بخار در دور موتور ۳۳۰۰ بود . این موتور دو سیلندر با گنجایش ۴۹۴ سی سی قادر بود به سرعتی معادل ۹۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد . ۳۰۹۰ دستگاه از R۳۲ در طول ۳ سال تولید شد .
تاریخ تولد اتومبیل در کمپانی ب ام و به سال ۱۹۲۸ برمی‌گردد. اتومبیل Dixi۳/۱۱۵ps اولین خودرو تولیدی ب ام و می باشد که در کارخانه Eisenbach تولید شد . این خودرو تحت لیسانس Austin ساخته شد و در اصل شبیه مدل بانتام آمریکایی و داتسن ژاپنی بود .
اولین Dixiها از یک اتاق سقف‌دار و یک موتور ۴ سیلندر به گنجایش ۷۴۳ سی سی با ۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کردند. بیشترین سرعت آن در حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود. در سال ۱۹۲۹ یک مدل جدیدتر تولید شد ،‌DA۲ ،‌ با یک بدنه فولادی و هر چهار چرخ دارای ترمز بود و سرانجام در سال ۱۹۳۰ Dixi اولین موفقیت را در مسابقات بدست آورد از این اتومبیل جمعاً‌ ۱۸۹۷۶ دستگاه تولید شد .

۱۹۳۲ سالی بود که ب ام و ‌با نام دیگر AM۴ اولین ماشین واقعی ب ام و بود که به خط تولید رفت. نام دیگر AM۴ ،‌ ۳/۲۰PS بود که جانشین Dixi شد .
نیروی محرکه‌اش یک موتور چهار سیلندر ۷۸۲ سی سی با ۲۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۳۵۰۰ و حداکثر سرعتی معادل ۸۵ کیلومتر بر ساعت بود سال بعد این کمپانی مدل ۳۰۳ خود را معرفی کرد که دارای یک موتور ۶ سیلندر خطی بود که در خودروهای معاصر به عنوان یک شاخص باقی مانده است. ۳۰۳ همچنین اولین خودروی ب ام و بود که از رادیاتور مشبک ‌، بدنه فولادی جوشکاری شده و سیستم راک اندپنیون استفاده می‌کرد.
موتور توسعه یافته آن با گنجایش ۱۱۷۳ سی سی ۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد و به سرعتی حداکثر معادل ۹۰ کیلومتر در ساعت دست می‌یافت. ۳ سال بعد ‌، سال ۱۹۳۶ ب ام و ۳۲۸ تولید شد که یکی از محبوبترین و مشهورترین اتومبیل های اسپرت آن زمان بود و جانشین مدل ۱/۳۱۵ که از سال ۱۹۳۴ تا سال ۱۹۳۶ تولید می شد ‌بود . ۳۲۸ برای مسابقات ورزشی ساخته شد ۳۲۸ توانایی خود را با موفقیت در مسابقات مایل میگلیای ایتالیا در سال ۱۹۳۸ در کلاس خودش ثابت کرد این خودرو با استفاده از یک موتور ۶ سیلندر خطی به گنجایش ۱۹۷۱ سی سی با ۳ کاربراتور نیرویی معادل ۸۰ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ تولید می کرد . ۳۲۸ می توانست به حداکثر سرعتی معادل ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در مجموع ۴۶۲ دستگاه از این خودروی کلاسیک تولید شد .
در سال ۱۹۳۵ برای بار دیگر ب ام و رکوردی دیگر ثبت کرد این بار موتور سیکلتی از این کمپانی بود. یک نیروی محرکه با استفاده از کمپرسور و به گنجایش ۵۰۰ سی سی نیرویی معادل ۱۰۸ اسب بخار و نسبت نیرو به وزن شگفت انگیزی تولید می کرد. " ارنست هن" یک رکورد جهانی سرعت را برای این موتور سیکلت با سرعتی معادل5/297 کیلومتر در سال ۱۹۳۷ ثبت کرد این موتور سیکلت نزدیک به دو دهه محبوبیت خویش را حفظ کرد .

ساختمان مرکزی ب ام و در مونیخ که شبیه 4 سیلندر است.

متاسفانه موفقیتهای ب ام و کوتاه بود بعد از جنگ جهانی دوم کارخانه های ب ام و تحریم شدند یک تحریم سه ساله که هرگونه فعالیت تولیدی را قدغن می‌کرد به آنها تحمیل شده بود و کمپانی را مجبور به تولید موتور هواپیما و راکت کردند .
اولین مدل بعد از جنگ در سال ۱۹۵۱ تولید شد مدل ۵۰۱ هشت سیلندر یک مدل لوکس بود اما برای کشوری که بعداز جنگ با ویرانیهای بسیاری روبرو بود انتخاب خوبی نبود چون تقاضا بسیار کم بود در نهایت ۵۰۱ نتوانست توقعات کمپانی را برآورده کند .
در سال ۱۹۵۵ این شرکت به سراغ تولید Isetta۲۵۰ رفت که یک موتور سیکلت بود این موتور سیکلت تحت لیسانس یک کارخانه ایتالیایی به نام ایزو تولید می شد . این موتور ۱ سیلندر ظرفیتی معادل ۲۴۵ سی سی داشت و نیروی محرکه ای معادل ۱۲ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه تولید می کرد و حداکثر سرعتی معادل ۸۵ کیلومتر داشت. در طول ۷ سال که Isetta تولید می شد جمعاً‌ ۱۶۱۷۲۸ دستگاه تولید شد .
دو سال بعد ب ام و یک موقعیت عالی ثابت و مطمئن بدست آورد . یکی از مدلهای به یاد ماندنی در این برهه از زمان تولید شد در سال ۱۹۵۶ ب ام و ۵۰۷ تولید و سریعا‌ً مشهور شد .
این خودرو ۲ در از آلیاژی سبک با سقف جمع شدنی ساخته شده و بوسیله "آلبرت گرف فورتز" طراحی شد ب ام و Z.۸ از این خودرو الهام گرفته شده است .
موتور هشت سیلندر این خودرو دارای گنجایشی معادل ۳۱۶۸ سی سی و دارای ۲ کاربراتور بود. این موتور توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۰۰۰ در دقیقه را داشت و خودرو را به سرعتی معادل km ۲۰۰ می رساند ولی این همه برای رسیدن به رقیبی مانند مرسدس بنز SL۳۰۰ کافی نبود .
تحولی که در سال ۱۹۶۲ در ب ام و روی داد نقطه عطفی در تاریخ این شرکت محسوب می شود
مدل ۱۵۰۰ در طی دهه ۵۰ تحولی در تولیدات ب ام و محسوب می شد ۱۵۰۰ دارای یک طراحی عالی با موتوری ۴ سیلندر و گنجایشی معادل CC ۱۴۹۹ و قدرتی معادل ۸۰ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و سرعتی معادل km ۱۴۸ بود در مدت دو سال تولید آن در حدود ۲۳۸۰۷ دستگاه فروخته شد و موتورهای دیگری به حجم های ۱۶۰۰‌، ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی بر روی همین بدنه قابل نصب بود .
اولین نسل از اتومبیل های سری ۵ ‌، E۱۲ ‌، ۱۰سال بعد یعنی ۱۹۷۲ تولید شد . سری ۳ سه سال بعد و سری ۷ دو سال بعد از آن یعنی در سال ۱۹۷۷ معرفی شد .

در سال ۱۹۹۰ ب ام و دوباره ساخت موتورهای هواپیما را با پیوستن به رولز رویس و تشکیل گروه Rolls Royse Gmbh شروع کرد. در سال ۹۸ BMW رسماً‌ تمام سهام رولز رویس را از فولکس واگن خریداری نمود .

 

موتور سیکلت ها

کارخانهٔ ب ام و ابتدا شروع به ساخت موتور موتور سیکلت کرد و سپس در سال‌های آغازین جنگ جهانی اول شروع به ساخت موتور سیکلت کرد. اولین موتور سیکلت موفقیت آمیز این شرکت بعد مدل (Helios and Flink) آر ۳۲ (R32) نام داشت. این موتور سیکلت دارای موتور بوکسر (Boxer)دوقلو بود که در آن سیلندر ICCE از هر طرف وسیله بیرون می‌زد. به غیر از مدل‌های تکی نمامی مدل‌های موتور سیکلت‌های ساخته شده توسط ب ام و ظاهری منحصر به فرد دارند و این ظاهر را تا سال ۱۹۸۰ حفظ کردند. هنوز موتورهای ب ام و ای هستند که به همین شکل ساخته می‌شوند و نام خود را با سری آر بر زبان‌ها انداخته‌اند. در بحبوحه جنگ جهانی دوم ب ام و شروع به ساخت موتور سیکلت آر ۷۵ کرد که جایی برای نصب کنار خودرو داشت.
این همراه بود با طراحی یکتای آن که از روی زوندپ (Zündapp) کپی برداری شده بود و چرخ‌های آن همان چرخ‌های موتور بود و دیفرانسیل آن روی موتور قفل می‌شد. همین باعث استحکام بسیار زیاد آن شد به طوری که آن را به خودرو جیپ بسیار شبیه کرد.

 

ب ام و مدل آر 32 اولین موتور ساخته شده توسط ب ام و

در سال ۱۹۸۳ بود که مدل‌های سری ک (K Series) پا به عرصهٔ وجود گذاشتند آنها را آجرهای پرنده (The Flying Brick) می‌نامیدند.(این نامگذاری به خاطر آن بود که اولین موتور این سری یعنی ک۱ (K۱) به همین نام معروف بود.مدت اندکی پس از آن ب ام و شروع به تولیذ موتورهای سری گ (G) و سری اف (F) با موتور دقولوی روتاکس (Rotax) کرد.
در اوایل سال ۱۹۹۰ بود که ب ام و شروع به ارتقای مدل ایرهد (Airhead) بوکسر خود کرد که بعدها به اویل هد (Oilhead) معروف شد. در سال ۲۰۰۲ موتورهای ایل هد دارای دو جرقه زن برای هر سیلندر بودند. در سال ۲۰۰۴ این شرکت میله (Shaft) ی بالانس داخلی را به موتور اضافه کرد هممین باعث افزایش ظرافیت آن به ۱۱۷۰ سی سی و افزایش توان آن به ۱۰۰ اسب بخار در مدلR۱۲۰۰GS شد که نسبت به مدل R۱۱۵۰GSبا مشخصه‌های ۸۵ اسب بخار و ۱۰۰۰ سی سی برتری زیادی داشت.

 

ب ام و مدل جی تی 600 

در سال ۲۰۰۴ ب ام و مدل K1200S را معرفی کرد. این موتور بسیار قوی و با تکنولوژی بالا و نشانهٔ تغییر نگرش ب ام و برای رقابت با موتور سازی‌هایی نظیر سوزوکی، کاوازاکی، هوندا و یاماها بود و مشخصات عمدهٔ آن موتور ۱۶۷ اسب بخاری و وزن سبک ان بود که باعث قابل رقابت شدن آن موتور با بقیه هم دسته‌ها بود.در ضمن موتور توسط تیم فرمول ۱ ویلیامز طراحی شده بود.سیستم تعلیق عقب اتوماتیک از مزایای قابل توجه این مدل بود.
ب ام و یکی از بنیان گذاران ترمزهای ضدقفل در صنعت بود و از اوایل دههٔ ۸۰ شروع به استفاده از این سیستم در موتورهای خودش کرد. مدل‌های ۲۰۰۶ به این شرکت مجهز به سیستم‌های پیچیدهٔ جلوگیری از سر خوردن و کنترل تعادل الکترونیکی هستند. ب ام و مبدع سیستم‌های تعلیق برای موتور سیکلت است و زود تر از همه این سیستم‌ها را در موتور سیکلت‌های خود به کار برده‌است. بیشتر مدل‌های مدن ب ام و دارای سیستم تعلیق عقب هستند. همچنین ب ام و از سیستم تعلیق دیگری نیز در موتورهای ۱۹۹۰ استفاده می‌کند که به Telelever معروف است و باعث می‌شود که تکان موتور به صورت قابل توجهی کاهش یابد،

 

باشگاه‌های موتور سواری

باشگاه‌های زیادی در سرار جهان از ب ام و استفاده می‌کنند. برگترین‌های آنها سندکای موتور سواران ب ام و و صاحبان موتور سیکلت‌های ب ام و در آمریکا هستند که هر دو در کشور ایالات متحده قرار گرفته‌اند .

 

شعارهای تبلیغاتی

شعار اصلی این کمپانی (با لذت برانید.) یا در آلمانی (Freude am Fahren) و در انگلیس (The Ultimate Driving Machine) به معنای (نهایت یک خودرو) شعار این کمپانی است ! و شعار انگلیسی (sheer driving pleasure) یا (لذت واقعی رانندگی) نیز در مناطقی توسط کمپانی BMW استفاده می‌شود.

 

گاهشمار 

1913: آغاز کار BMW در سال ۱۹۱۳ توسط کارل فردریش رپ (Karl Friedrich Rapp) در کشور آلمان است.
1916: در سال ۱۹۱۶ کمپانی BMW دست به ساخت موتورهای V12برای امپراتوری اتریش-مجارستان زد.
1917: در سال ۱۹۱۷ کارل رپ از مدریت کنارگیری کرد و فرانتس جوزف پاپ از کارخانه داران اتریشی جایگزین وی شد.
۱۹۱۷: نام BMW و آرم آبی و سفید که برگرفته از ملخک موتور هواپیما و پوشش حاله ای زرد رنگ که نشانه Bavarian بود شکل گرفت که بعدها آن حاله برداشته شد و BMW به خودروی ملی آلمان تبدیل شد.
1919: در سال ۱۹۱۹ BMW نخستین موتور موتورسیکلت خود را طراحی نمود که در موتورسیکلتی به نام ویکتوریا ساخت یک کمپانی در نورنبرگ به کار رفت.
1923: در سال ۱۹۲۳ BMW نخستین موتور سیکلت خود را به نام R32تولید نمود، R32 موتوری ۵۰۰cc و هواخنک داشت.
1927: در سال ۱۹۲۷ شرکت BMW نخستین خودروی سواری خود را تولید نمود.
۱۹۲۹: رکورد مسابقات جهانی سرعت را با موتور سیکلت R۳۷ با سرعت ۱۳۴ مایل شکست.
۱۹۳۳: اولین خودروی ۳.۳ خود را با یک موتور ۶ سیلندر به حجم ۲/۱ لیتر و طراحی زیبا با یک جلو پنجره میله ای استیل دو تکه ساخت.
۱۹۳۶: مدل ۳۲۸ را تولید کرد و تا سال ۱۹۴۰ موتورهای ۲ لیتری اسپرت آن را ساخت.
۱۹۳۹: BMW شروع به طراحی و ساخت موتورهای کمپرسور کرد.
۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵: ساخت موتورهای ۱۳۲ و ۸۰۱ برای هواپیمای Focke-wulf و موتور ۰۰۳ توربین دار گازی و تولید اولین هواپیمای موتور جت دنیا از موفقیتهای آن بود.
خودروی ۵۰۱ با موتور ۶ سیلندر و ۵۰۲ با یک موتور قوی ۸ سیلندر و همچنین اولین موتور سیکلتهای مخصوص جنگ را ساخت.
۱۹۵۶: تولید مدلهای ۳۰۳ و ۵۰۷ را با اتاقهای کوپه و کروک آغاز کرد.
۱۹۵۹: BMW در یک بحران مالی قرار گرفت و در کنار همین موضوع یک پیشنهاد توسط دایملر بنز صورت گرفت که سهام کوچکی در BMW داشته باشد که در نهایت با مقداری مقاومت رای موافق داده شد و این کار تا زمانی ادامه داشت که دچار بحران بود.

۱۹۶۲: به تولید خودروهای اسپرت در کلاس ۱۵۰۰ سی سی پرداخت.
۱۹۶۶: تولید خودروهای ۲ درب و ۶ سیلندر را با اتاقی بزرگ و حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی آغاز کرد.
۱۹۶۹: موتور سیکلتهای Flat-twin را در برلین ساخت.
۱۹۷۰: در این سال آقای Eberhard V.Kuenheim به مقام ریاست BMW در آمد و آن را به یک برنامه ریزی دقیق به یک مجموعه ثابت و پا برجا تبدیل کرد.
۱۹۷۲: ساختمان مرکزی جدید BMW به نام (HQ) که شبیه ۴ سیلندر کنار هم طراحی شده بود افتتاح شد.
و در همین سال به مناسبت المپیک ماراتون در مونیخ خودروی ۲۰۰۲ را با موتور الکتریکی به نمایش گذاشت.و همچنین مدل جدید سری ۵ (E21) را ساخت.
۱۹۷۳: خودروی F2 را برای شرکت در مسابقات Touring اروپا ساخت.
۱۹۷۴: یکی از شاهکارهای BMW در همین سال ساخته شد. ۲۰۰۲ Turbo که مجهز به توربو شارژ بود و عنوان بهترین خودروی سال را به خود اختصاص داد.
۱۹۷۵: شروع به ساخت سری ۳ (E21) برای حضور در مسابقات را نمود.
۱۹۷۶: اولین مدل سری ۶ (E24) و موتور سیکلت R100RS را ساخت.
۱۹۷۷: اولین مدل سری ۷ (E23) را ساخت.
۱۹۷۸: آغاز طرح تولید سری های M را با M1 آغاز کرد.
۱۹۸۰: تاسیس یک شرکت طراحی در انگلستان.
۱۹۸۱: ساخت موتور سیکلت R80G/S برای حضور در مسابقات پاریس داکار.
۱۹۸۳: ساخت اولین مدل فرمول F1 و موتور M12 که توسط Nelson Piquets Brabham طراحی شد و به همین منظور به BT52 مشهور شد که بهترین توربو شارژر بر روی آن نصب شده بود و اولین موتور سیکلتهای سری K 4 سیلندر را ساخت.
۱۹۸۵: شروع به طراحی و تحقیقات بر روی خودروهای مفهومی را آغاز کرد.
۱۹۸۶: سری های ۳ را برای حضور در مسابقات آماده کرد.
۱۹۸۷: اولین گروه های خودروهای Z را با نام Z1 آغاز کرد و مدل جدید سری ۷ (750i) را با موتور V12 را ساخت.
۱۹۹۰: سری ۸ (850i) را ساخت که توانست رکورد سرعت ۲۸۱ کیلومتر را در کلاس خود بشکند و به یک افسانه تبدیل شد و در همین سال ساخت و طراحی موتورهای Rolls-Royce را بدست گرفت.
۱۹۹۱: اولین خودروی مفهومی الکتریکی را با نام (E1) طراحی کرد.
۱۹۹۲: یک ساختمان جدید در Spartan Burg در جنوب Carolina تاسیس کرد.
۱۹۹۳: Eberhard V.Kuenheim بعد از گذشت ۲۵ سال باز نشسته شد و آقای Bernd Pichestrieder به عنوان مدیر جدید جانشین آن شد.
و از مدل های جدید موتور سیکلت R1100 (Boxer) و (F650) پرده برداری شد.
۱۹۹۴: خرید کامل سهام شرکت Rover صورت گرفت و مقدمه طراحی جدید سری ۳ آغاز شد.
۱۹۹۵: مدل جدید سری ۵ (E39) روانه بازار شد.
۱۹۹۶: ساخت موتورهای خود را در کشور برزیل آغاز کرد و نسل جدید سری Z را با نام Z3 تولید کرد که به یک شهرت جهانی دست پیدا کرد و از محبوبیت خاصی برخوردار شد .
۱۹۹۸: کل سهام Rolls-Royce را خریداری کرد و در همین سال نسل جدید روور ۷۵ را تولیدکرد.
۱۹۹۹: پدیده های خود را آفرید X5، Z8 و کانسپت Z9 و مدل V12LMR را برای مسابقات لمان طراحی کرد.
۲۰۰۰: که مجموعه Mini را زیر پوشش خود در آورد. تشکیل تیم جدید F1 (BMW-Williams) و تولید نسل جدید سری ۳ از دیگر دستاوردهای آن بود و همچنین پروژه EXPO2000 کانسپت را آغاز کرد که به خودروی (Clean Erergy) مشهور شد.
۲۰۰۱: اولین مدلهای Mini را با نامهای Mini One و Mini Cooper را بیرون داد و همچنین نسل جدید سری ۷ را تولید کرد.
۲۰۰۲: نسل جدید Cooper اسپرت را با نام Coopers تولید کرد و توانست برای اولین بار در دنیا تکنولوژی هیبریدی را اختراع کند. و این یک موفقیت عظیم در صنعت برای BMW بشمار می آمد.
۲۰۰۳: نسل جدید Rolls-Royec را با نام فانتوم (Phantom) تولید کرد که به یک شاهکار در سال ۲۰۰۳ تبدیل شد.
۲۰۰۴: نسل جدید Mini کروک، سری ۱، سری ۶، Z4و X3 را که هر ۳ جدید و اولین نسل در سری های خود بودند را تولید کرد و همگی ویژگی خودروهای اسپرت را داشتند.
۲۰۰۵: یک تحول کامل را در طراحی نسل های خود در سری های ۳و۵و۷ ایجاد کرد و BMW را با تمامی خودروهای دنیا متفاوت ساخت.
۲۰۰۶: گروه BMW حدود ۱۷ میلیون پوند را برای ساخت آکادمی خود در کشور انگلستان هزینه نمود و همچنین تولیدات کارخانه خود را از مرز ۱ میلیون دستگاه گذراند.
۲۰۰۷: مدل جدید کانسپت CS که جزو عجایب شناخته شد.
۲۰۰۸: نسل جدید سری 6 و X5  

 

نکاتی در مورد ب ام و 

ـ BMW خودروی ملی کشور آلمان است.
ـ در هیچ کجای دنیا از آن بعنوان تاکسی و خودروهای خدماتی به جز اسکورت و خدمات پلیسی استفاده نمی شود و به همین دلیل هیچگاه در دستور کار خود خودروی خدماتی ندارد.
ـ جلو پنجره BMW یک سمبل است که نشان ار دوران هیتلر و سبیل آن است.
ـ بهترین و برترین خط تولید بدنه را در دنیا دارد که تمامی بدنه خودرو را بدون استفاده از دستگاه پرس و با استفاده از لیزر می سازد.
ـ راحتی و ایمنی در BMW جزو مطرح ترین محاسن آن است.
ـ از سال ۱۹۹۸ به بعد آمار فروش آن از ۹۸% در سال گذشته و جزو پر فروش ترین خودروهای دنیا است.
- تلفظ ب ام و تلفظ آلمانی و تلفظ بی ام دابلیو تلفظ انگلیسی آن است.

نظرات 7 + ارسال نظر
farshad شنبه 21 خرداد 1390 ساعت 23:53 http://bayern.blogsky.com/#http://

عالی بود

ممنون

شهمیر یکشنبه 22 خرداد 1390 ساعت 01:12

مطلب خیلی جالبی بود.
تشکر.
اینجا وبلاگ طرفداران بایرن مونیخ هست؛ باید هم از خودروساز باواریایی شروع کنید.
تو آخر مقاله نوشتین:
( BMW خودروی ملی کشور آلمان است.)
تا جایی که من میدونم! خودروساز ملی آلمان volks wagen هست!
یعنی چه جوری میشه!!!
باز هم ممنون.

حالا شاید خودروی ملی زیاد داره
مثل ما پیکان الان سمند پراید و... همه چی ملی

نوید یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 20:55

لوگوی بی ام و نشانه ملخ هواپیما نیست به تازگی بر اثاث سوابق تاریخی ثابت شده این لوگو پرچم باواریاست که لوگوی بایرن هم هست

امیر مونیخی جمعه 25 مهر 1393 ساعت 22:35

خیلی عالی بود مرسی
ایشالا خدا نصیب هممون کنه

amir دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 23:22

سلام من یک طرح فوق العاده عالی و پیشرفته در رابطه با ماشین های مدرن دارم،من میخوام با شرکت بی ام و در ارتباط باشم تا بتونم طرحمو اجراء کنم و یا اگر نشد با شرکت های دیگه در ارتباط باشم،لطفا کمک کنید تا بتونم باهاشون در ارتباط باشم،اگه شماره یا ایمیل از شرکت بی ام و یا شرکت های دیگه دارید دریغ نکنید،من برای ماشین های صنعت سینما طرح های دیگه ای هم دارم،amir2av@gmail.comاین ایمیل منه اگه میتونید کمک کنید لطفا ایمیل بدید

عرفان جمعه 11 تیر 1395 ساعت 00:08

چند شب پیش تو مسیر برگشت به خونه از سمت نوشهر یه بی ام و 530i خود به خود آتیش گرفتو سوخت قسمت جلوی ماشین کلا آب شد کلیپش هم موجوده

آلمان شنبه 6 شهریور 1395 ساعت 17:53 http://andishepuyan.de/

اطلاعات کاملی بود
ممنون از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد