وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

به مناسب ۳۳سالگی میروسلاوکلوزه برترین مهاجم دهه اخیرفوتبال آلمان

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ نهم ژوئن سالگرد تولد یکی از برترین بازیکنان نسل احیا شده فوتبال آلمان، میرو کلوزه است. متن زیر برداشت آزادی از منابع خبری نظیر، فیفا و بوندسلیگا به مناسبت 33 سالگی این مهاجم ماندگار ژرمن ها است.

کلوزه یکی از برترین گلزنان تاریخ جام جهانی است او با 14 گل زده و حضور در سه جام جهانی در مکان دوم برترین گلزنان تاریخ ادوار جام جهانی قرار دارد. میرو را می توان یکی از معماران عصر نوین فوتبال آلمان پس از تجدید حیات دوباره آنها به حساب آورد. وی جام حهانی 2002 را با تیم ملی آلمان و کسب مقام دومی به پایان رسانید در جام جهانی 2006 و 2010 نیز بهمراه ژرمن ها موفق به کسب عنوان سومی جهان شدند لازم به توضیح است که در همین حین آنها نائب قهرمانی یورو 2008 را نیز در ویترین افتخارات خود داشتند.

مهاجم پر کار آلمانها در عرصه باشگاهی نیز افتخارات بیشماری دارد. وی در باشگاه کایزرسلاترن چهره شد و سپس در وردربرمن به افتخاراتی نائل آمد و پس از انتقال به بایرن موفق به کسب دو جام بوندسلیگا و حذفی و نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد. کلوزه کفش طلای جام جهانی را در سال 2006 از آن خود کرد. در همان سال نیز وی عنوان آقای گلی بوندسلیگا را کسب کرده بود.

 

تیم ملی خانه دوم کلوزه 

میرو عاشقانه همسر و دو فرزند دو قلوی خود را دوست دارد و همواره خواهان حضور در کنار آنها است اما اگر وی مجبور به انتخاب دیگری نیز باشد بدون شک آن اردوی تیم ملی آلمان است. کلوزه می گوید: "من احساس می کنم آنجا تمامی دوستانم حاضر هستند."  

او اولین حضورش با پیراهن تیم ملی را به خوبی به یاد می آورد 11 سال پیش در تاریخ 24 مارس 2001 مقابل آلبانی. یک مهاجم جوان که در دقیقه 88 وارد زمین شد و زمان کمی برای خودنمایی برایش وجود داشت. دیری نپایید که جوان تعویضی به قهرمان آلمانها بدل شد. میرو در همین زمان کوتاه موفق شد با ضربه سر دروازه آلبانی را باز کند و آلمانها در آن دیدار با نتیجه 2 بر 1 و با گلزنی جوان تازه کار خود به پیروزی برسند. این شروع درخشش میرو کلوزه با پیراهن سپید ژرمن ها بود.

 

پدیده ای به نام کلوزه 

کلوزه هنوز هم به خوبی اولین گل ملی خود را به یاد می آورد. او در مورد اولین گل خود می گوید: "من واقعا باید آن ضربه را با پا میزدم اما به صورتی خارق العاده با ضربه سر کار را تمام کردم. پس از گل کارستن یانکر نزدیک بود مرا خفه کند. من در مقابل او مانند کودکی در مقابل کمد لباس بودم."
پس از مکثی کوتاه کلوزه ادامه می دهد: "سپس الیور بیرهوف به سمتم آمد و به من تبریک گفت." کاپیتان وقت تیم ملی آلمان حال به عنوان مدیر عمومی در کنار تیم ملی آلمان فعالیت دارد.

 

عدم موفقیت در عرصه باشگاهی
کلوزه هرگز خود را با گرد مولر برابر نمی داند و می گوید: "من هرگز نمی توانم رکورد او را جابه جا کنم. مولر بی نظیر بود و هرگز جایگزینی نخواهد داشت." کلوزه در عرصه باشگاهی در لاترن و برمن موفق ظاهر شده بود و لقب هیتمن را از آن خود کرد با انتقال به بایرن همگان چشم امید به درخششی مشابه تیم ملی از وی داشتند ولی آن هرگز عملی نشد. او دراین فصل تنها یک گل برای بایرن به ثمر رساند و این آمار برای مهاجم اول تیم ملی آلمان کمی ناامید کننده است. تصمیم اخیر او برای تغییر باشگاه شاید بتواند وی را در این عرصه نیز موفق تر کند.  

"کایزرسلاترن را دوست دارم" 

کلوزه که با 14 گل پس از رونالدو و در کنار گرد مولر برترین گلزن جام جهانی است هنوز هم از علاقه خود به باشگاه لاترن می گوید و خود را یکی از هواداران این باشگاه قدیمی آلمان می داند. او می گوید: "لاترن خانه اول من بود جایی که فوتبال حرفه ای خود را در آنجا آغاز کردم و اولین دستمزد حرفه ای من در این باشگاه دریافت کردم (بالبخند) که من با آن نصف بلیط های لاترن را خریدم!"

 

میرو کلوزه بدون شک اسطوره دهه اخیر فوتبال آلمان است تداوم و گلزنی های وی در بازی های حساس هرگز از ذهن فوتبال دوستان آلمانی خارج نخواهد شد. گل اول وی به انگلستان و آخرین گل میرو در جام جهانی 2010 مقابل آرژانتین همیشه و همیشه در ذهن ما خواهد ماند و به پاس یک دهه درخشش او در عرصه ملی و در روز تولد وی تنها یک جمله می توانیم به زبان بیاوریم: "میرو، تو را هرگز از یاد نخواهیم برد."

نظرات 2 + ارسال نظر
شهمیر دوشنبه 23 خرداد 1390 ساعت 18:34

بله؛
"میرو، تو را هرگز از یاد نخواهیم برد."
خیلی زود گذشت انگار همین دیروز بود.
گل کلوزه بهترین گل آلمان تو جام جانی ۲۰۱۰ بود. که به انگلیس زده شد.
فقط با دو ضرب! شروع مجدد نویر- ضربه ی فنی کلوزه.فوق العاده بود.
به قول فردوسی پور هر: جور میزد گل نمیشد٬ فقط با همون ضربه ی آروم و دقیق گل میشد٬ که شد.
وجود چنین بازیکن با تجربه ای هم برای تیم ملی لازمه.
اصولا من طرفدار با تجربه ها هستم.
حالا هر چقدر هم کار اوزیل و خدیرا و کروس و بقیه خوب باشه.

سیما شنبه 12 آذر 1390 ساعت 16:37

تو ماهی عزیز دل.تو گلی عزیزم..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد