وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ابرهای تیره از آسمان مونیخ دور شدند

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ ‌با توجه به تغییرات زیادی که در جدول بوندسلیگا پس از هر دیدار و هر هفته ایجاد می شود هر گونه مهارت بازیکنان، قدرت تیم حریف، آسیب دیدگی ها و شانس می تواند اشتباهاتی نابخشودنی را برای هر کدام از مدعیان صعود و یا سقوط موجب شود.  

در طول فصل 11-2010 بایرن ناکامی های بسیاری را تجربه کرد که دلایل بسیاری برای آن می توان برشمرد و اینکه بخواهیم لوئیس ونگال را به عنوان تنها دلیل ناکامی بایرن در این فصل بنامیم اشتباه بزرگی انجام داده ایم. و این نکته رانیز باید در ذهن داشته باشیم که ما هنوز هم برای دست یابی به موقعیت های خوب گذشته فرصت داریم و باید به فکر پیروزی در دیدار های آتی بود.

با این حال دیدار یکشنبه توانست یک نسیم تازه در باشگاه و برای هواداران داشته باشد. یکشنبه روز عالی برای تماشای یک بازی هوشیارانه از باشگاه بزرگ آلمان بود. بایرنی ها از شانس های خود به بهترین نحو استفاده کرده و بازیکنان تقریبا آنگونه بازی کردند که ما از آنها انتظار داشتیم. در حقیقت پس از بازی اخیر بایرن به 4 دلیل هواداران بایرن باید نسبت به انتهای فصل و فصل نقل و انتقالات تابستانی خوش بین باشند:

1-ریبری و شواین اشتایگر  

همانطورکه پیش از بازی یک شنبه در محافل ورزشی عنوان می شد این دو ستاره باواریا در تمرینات هفته گذشته دچار مصدومیت شدند و حضور آنها در دیدار با لورکوزن با ابهام مواجه بود. ولی نه تنها آنها در این دیدار در زمین حضور داشتند بلکه به بهترین شکل وظایف خود را انجام دادند. باستین پایه گذار گل اول بایرن بود و ریبری نیز با بازی خوب خود توانست در نیمه دوم دیدار برای بایرن گلزنی کند. باستین در دقیقه 81 در حالی از زمین خارج شد که اثری از مصدومیت در مچ پای او احساس نمی شد. نکته مهمتر دیگر این است که هر دوی این ستاره ها به باشگاه متعهد هستند و از لحاظ ذهنی آمادگی 100% برای حضور در ترکیب بایرن بویژه با خروج ونگال را دارند.

2- توماس مولر  

ماریو گومز گل دوم بایرن را به ثمر رساند ولی کار سخت را در واقع مولر انجام داد. همانطورکه در بازی نیز مشاهده شد گفتن این موضوع که لورکوزنی ها دو گل بچه گانه دریافت کردند آسان است اما حقیقت چیز دیگری است توماس مولر با تعقیب توپ و فشاری که بر ویدال آورد توانست باعث اشتباه او شود و با یک پاس عالی گومز را در بهترین موقعیت قرار داد. مولر در تعدادی از بازی های این فصل ناامید کننده ظاهر شده بود اما به نظر می رسد او دوباره فرم ایده آل خود را بدست اورده زیرا در دیدار یکشنبه همه کار کرد و موقعیت های بسیاری را برای بایرن فراهم آورد. می دانیم که مولر بدون توجه به خرید های احتمالی بایرن موقعیت تقریبا ثابتی در ترکیب بایرن برای فصل بعد خواهد داشت.

3- دانیل فن بویتن  

فن بویتن به نظر می رسد بازیکنی باشد که در آینده برای بایرن اهمیت چندانی را ایفا نکند و فصل آینده حداقل در ترکیب اصلی بایرن نخواهد بود. اما مرد بلژیکی در دیدار یکشنبه بسیار پر تلاش ظاهر شد. در نیمه اول هنگامیکه گوستاوو جا مانده بود توانست به سرعت و در موقعیت 2 به 3 مقابل لورکوزنی ها موفق باشد و پوشش خوبی برای خط دفاع بایرن ایفا کند. بی تردید بازی با لورکوزن بهترین بازی فن بویتن در این فصل بود و اگر فرم خود را حفظ کند به نظر مهره خوبی برای 4 دیدار باقی مانده این فصل خواهد بود و شاید این دیدار ها باعث شود تا باشگاه او را برای فصل آینده حفظ کند. 

4- طرز تفکر و نگرش تیم  

هر چند که پس از خروج لوئیس ونگال اعلام شد که وی مسئول تمام ناکامی های تیم است و دلایل دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفت. بهر حال در دیدار با لورکوزن کاملا حس می شد که وزنه سنگینی از دوش بازیکنان برداشته شده بود. بخشی از این ممکن است به دلیل مشکلات تاکتیکی و سازماندهی بازیکنان از سوی ونگال باشد. اما به نظر می رسد با خروج ونگال فشار زیاد اخراج مربی پس از هر بازی از دوش بازیکنان برداشته شده باشد. بازیکنان با وظایف خود در زمین به خوبی آشنا هستند و اهداف باشگاه برای کادر فنی و بازیکنان تیم به روشنی بیان شده است. در حال حاضر 4 دیدار فصل باقی مانده است. اگر بایرن هر 4 دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد به طور خودکار به لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد و اگر 3 پیروزی از 4 دیدار باقی مانده کسب کند شانس زیادی برای صعود خواهد داشت. بخصوص اینکه حق انتخاب برای آنکه در یک دیدار پیروز نباشد را داراست.

هانوفر پنج شنبه این هفته بازی دشواری در زمین فرایبورگ خواهد داشت که اگر فرایبورگی ها بتوانند در این دیدار هانوفر را متوقف کنند به نظر باواریایی ها با 3 پیروزی از دیدارهای باقیمانده می توانند سهمیه لیگ قهرمانان را دریافت نمایند.

نظرات 3 + ارسال نظر
آرش سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 15:09 http://www.arashborhani-ss.mihanblog.com

ممنون که سر زدی بازم بیا خوشحال میشم
امیدوارم همیشه شاهد پیروزی های پی در پی بایرن و آلمان باشیم

آرمین سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 15:11

قول میدم سهمیه جام قهرمانان رو میگیریم

منم قول میدم

محمد_13 چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 19:42

گومز نباشه آسمان همیشه آبیه. آخه اینم شد فوروارد؟!! هرکی در کنار روین و ریبری و مولر بازی کنه و بتونه از پاسهایی اونا استفاده کنه باید 40 گل تو هر فصل بزنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد