وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یواخیم لو: بایرن لوکوموتیو بوندسلیگا در اروپاست

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ یواخیم لو سرمربی موفق آلمان که به تازگی قرارداد خود را تا سال 2014 با فدراسیون فوتبال آلمان تمدید کرده است در مورد شرایط فوتبال ملی و حذف بایرن از لیگ قهرمانان سخن می گوید. 

یواخیم لو در مصاحبه با tz علاوه بر صحبت پیرامون تیم ملی به مواردی از قبیل ارتباط با بایرن مونیخ برای بعهده گیری مربیگری آن و در مورد لوئیس ونگال و آرین روبن و فرانک ریبری نیز گفتگو می کند.

آقای لو٬ ابتدا تمدید قرارداد شما تا سال 2014 را با فدراسیون فوتبال آلمان تبریک می گوییم. چرا این تمدید قرارداد سریع اتفاق افتاد؟ 
زیرا هیچ جایی برای توضیحات در مورد محتوای آن وجود نداشت. قرارداد گذشته و شرایط آن کاملا برای ما روشن بود و تمامی این موارد نیز اهمیت زیادی برای دو طرف دارد. کاملا برای هر دو طرف طبیعی بود که همکاری را ادامه دهند و بعد از نیم ساعت صحبت در مورد قرارداد جدید همه چیز انجام شد. 
آیا شما با اولی هوینس صحبتی داشتید، کسی که می گوید مربیگری بایرن زیباترین شغل در جهان است؟ 
من در حال حاضر نزدیک 8 سال با فدراسیون فوتبال آلمان قرارداد دارم. من در طول چهار سال گذشته شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه فوتبال بودم. ظهور استعداد های جوان و قرار دادن آنها در ترکیب اصلی تیم. از این رو برای من زیباترین چیز جهان مربیگری تیم ملی است.

در تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال آلمان، علاقه مندی بایرن برای جذب شما چه میزان نقش داشت؟ 
هیچ نقشی نداشت. من با فدراسیون صحبت کرده بودم و در آنجا هیچگونه حرفی از ارائه پیشنهاد بایرن صحبتی نشد.

آیا سران بایرن با شما تماس داشتند؟  

البته من به طور مرتب با کارل هاینس رومنیگه و اولی هوینس و نرلینگر تماس دارم. البته تمامی صحبت ها در مورد بازیکنان ملی پوش بایرن است و هیچگونه صحبتی برای مربیگری باشگاه بایرن مونیخ انجام نشد.

آیا کسب عنوان یورو 2012 را دلیلی برای توقف فدراسیون فوتبال آلمان می بینید یا آن مقدمه ای برای کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی 2014 است؟ 
این تیم به بلوغ کافی رسیده است. ما در 2006 و 2008 به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شدیم در 2010 ما بسیار نزدیک تر به قهرمانی بودیم. این خود بخشی از پیشرفت و توسعه است. اغلب کسب عنوان قهرمانی در یورو می تواند توقفی برای جام جهانی باشد. اما اهمیت جام جهانی بسیار بیشتر از یورو است و من میگویم که توسعه و پیشرفت تیم را پس از یورو 2012 نیز شاهد خواهیم بود.

میشائیل بالاک جزء دعوت شدگان به تیم ملی نیست. چرا؟   

این موضوع بارها برای همه توضیح داده شده است و در آن هیچ بحثی وجود ندارد.

آیا بازی با برزیل در ماه اوت را می توان آخرین دیدار ملی بالاک به حساب آورد؟  

این تنها یک حدس است و هیچ صحبتی در مورد آن نشده است. من ابتدا باید با میشائیل در اواخر ماه مارس یا آوریل آوریل صحبت کنم.  مهم این است که او برای انتخاب شدن در سلامت باشد و در مورد بقیه موارد که صحبت کردید من مسئولیتی ندارم و نمی توانم اظهار نظر کنم.

آیا می خواهید به جوانگرایی در تیم ملی ادامه دهید؟  

من به سن بازیکنان اهمیت نمی دهم و برایم مهم نیست ما بازیکنان مانند بواتنگ، کروس، آودل و بندرس داریم. ما میخواهیم سطح تیم را به بالاتر ارتقا دهیم و تیم ما به خوبی آن را انجام می دهد. این به دلیل سن آنها نیست بلکه کیفیت آنها این امکان را می دهد. این بازیکنان در سال 2012 و 2014 می توانند برای ما مهم باشند.

نظر شما در مورد شکست تلخ بایرن مقابل اینتر چگونه است؟   

خیلی تلخ بود.  بیشتر به این دلیل که آنها یک ساعت فوتبالی سریع و زیبا از خود نشان دادند. به طرزی که باواریاییها در چمپیونزلیگ مقابل اینتر پیروز بودند و بازی تحت سلطه آنها دنبال می شد. عملکرد بایرن در 60 دقیقه ابتدایی فرصت های بسیاری برای گلزنی در اختیار آنها گذاشت اما در انتها همه ما بازهم شاهد بی رحمی فوتبال بودیم.

نقش لوئی ونگال را در شکست ها چگونه می بینید؟  

من نمی توانم قضاوت کنم. این مسائلی است که دلایل داخلی دارد. در حال حاضر تصمیم گرفته شد تا آنها در پایان فصل راه خود را از هم جدا کنند. چند هفته ناامید کننده برای همه سپری شد اما او کار های خوبی نیز در بایرن انجام داد. سبک بازی بایرن با حضور او توسعه یافت. همچنین او جوانانی را به ترکیب بایرن اضافه کرد که ارزش بالایی دارند و کاری که او انجام داد بسیار خوب بود.  

ترس فروش و ترک ریبری و روبن را اگر بایرن به لیگ قهرمانان سال آینده صعود نکند را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
فروش و یا ترک ریبری و روبن آسان نیست. آنها در بایرن احساس راحتی می کنند و همچنین با بایرن قرارداد نیز دارند. حتی اگر بپذیریم که فصل سختی مانند امسال را سپری کردند. اما بایرن تضمین خواهد کرد که جام های بسیاری را پیروز شود. بایرن هنوز هم یکی از بهترین باشگاه های اروپا از نظر ورزشی و اقتصادی است. آنها سالیان زیادی است که لوکوموتیو بوندسلیگا در اروپا هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد