وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن 111 ساله شد

 

111سال پیش در 27 فوریه سال 1900 باشگاه بایرن در مونیخ با رهبری فرانتس جان و 17 عضو تاسیس شد.

اما امروزه پس از گذشت 111 سال اکنون یکی از بزرگترین باشگاههای جهان با بیش از 167000 عضو و گردش مالی بیش از 350میلیون یورو در سال می باشد. بایرن بزرگترین باشگاه آلمان و یکی از نام های بزرگ جهان در کنار رئال مادرید و بارسلونا و منچستر یونایتد محسوب می شود. همچنین بایرن دارای پایه های ساختاری بسیار قوی در عرصه درآمد زایی می باشد که در این زمینه در دنیای امروز یکی از موفقترین ها محسوب می شود.

"من فکر میکنم بایرن چه در آلمان و چه در خارج از آن یک باشگاه منحصر به فرد است" این صحبت های کارل هاینس رومنیگه مدیر باشگاه بایرن مونیخ است. "باشگاه ما در دنیای فوتبال شدیدا مورد احترام است نه فقط بدلیل افتخارت بدست آمده بلکه ثبات و پایایی سیستم نقش موثری در چنین تفکری داشته است. بایرن اکنون به سمبل فوتبال آلمان تبدیل شده است." او ادامه میدهد: "سهیم بودن در مدیریت این باشگاه یک افتخار فوق العاده است."

در 40 سال گذشته تیم مونیخی موفق به کسب تمامی جام ها چه در رقابت های داخلی و چه در عرصه بین المللی شده است. قرمز های باواریا موفق به کسب 46 عنوان قهرمانی در جامهای داخلی آلمان و اروپایی و جهان شده اند. آنها 8 عنوان اروپایی و 22 قهرمانی بوندسلیگا و 15 بار نیز قهرمان جام حذفی آلمان را بدست آورده اند و یکبار نیز موفق به کسب جام قهرمانی باشگاههای جهان نائل شدند.

موفقیت های متوالی باشگاه در دهه طلایی 70 عامل مهمی در شکل گیری شخصیت بایرن داشت. در این زمان باشگاه دارای مقامات، مربیان و بازیکنان بزرگی بود. ستون تیم در دهه 70 را بازیکنانی مانند فرانتس بکن باوئر بهترین بازیکن دوران آلمان، گرد مولر مهاجم بزرگ تاریخ فوتبال و سپ مایر دروازه بان اسطوره ای تشکیل می دادند. این سه بازیکن به عنوان بهترین های تاریخ باشگاه از سوی هواداران انتخاب شدند.

پس از این دوران بایرن بزرگانی همچون پل برایتنر، لوتار ماتئوس، کلاوس آوگنتالر، جورجینهو، مهمت شول، اشتفان افنبرگ، جیووانی البر، الیور کان، بیزنت لیزارازو و در حال حاضر آرین روبن، فرانک ریبری، باستین شواین اشتایگر و فیلیپ لام را در اختیار داشته است. بزرگترین موفقیت های باشگاه توسط مربیان بزرگی مانند کاجکوسکی، برانکو زبچ ، دتمار کرامر، ادو لاتک، جیووانی تراپاتونی، اوتمار هیتسفلد و اکنون نیز این مسیر توسط لوئیس ونگال در حال طی شدن می باشد.

یکی از نشانه های مدیریتی با ثبات در باشگاه حضور تنها 5 مدیر در طول 50 سال اخیر می باشد: ویلهلم نئودکر، ویلی ا هافمن، دکتر فریتز شرر، فرانتز بکن باوئر و اولی هوینس که هم اکنون نیز این سمت را عهده دار است. باشگاه در زمان ریاست فرانتس جان تاسیس شد و اولین قهرمانی خود را با رهبری کورت لاندائر بدست آورد. فردی که 14 سال و در سه زمان جداگانه رئیس  باشگاه بایرن بود.

علاوه بر این در 45 سال گذشته تنها سه مرد پست مدیر ورزشی  باشگاه را در اختیار داشتند. روبرت شووان و اولی هوینس کسی که با ارتقای سمت وظایف خود را از سال 2009 به کرستین نرلینگر واگذار کرد. و هوینس رئیس هیئت مدیره باشگاه شد رومنیگه از این تصمیم اینگونه یاد می کند: "به نظر من این برای تداوم موفقیت های باشگاه الزامی بود."

باشگاه بایرن به طور مداوم در حال گسترش و رشد می باشد به گونه ای که هم اکنون دارای برند تجاری بین المللی بوده و دارای حدود 20 میلیون هوادار در سراسر جهان و در اکثر دیدارهای آن از سال 2005 در ورزشگاه آلیانس آرنا با انبوهی از جمعیت هوادار مواجه می شود. نظر رومنیگه را در این مورد می خوانیم: "به نظر من مهمترین پروژه در ده سال اخیر باشگاه ساخت ورزشگاه الیانس آرنا می باشد. پیش از این ما با حسرت در منچستر و میلان و مادرید ظاهر میشدیم اما حالا من این را با اعتقاد و راسخ می گویم که بهترین و مجهزترین ورزشگاه را در جهان داریم."

دهه گذشته شاهد رشد فوق العاده باشگاه در عضوگیری، معاملات تجاری و کسب درآمد و جذب حامیان مالی بوده است. اگر به دهه 70 بازگردیم هنگامی که باشگاه قهرمانی در اروپا و بوندسلیگا را کسب کرده بود گردش مالی حدود 7،100،00 یورو داشت 7000 عضو داشت. اما در حال حاضر گردش مالی باشگاه 350 میلیون یورو می باشد و 167 هزار کارمند در بایرن مشغول به کار هستند. رومینیگه می گوید: "موقعیت مالی باشگاه همواره حیاتی است و ما نمیتوانیم ریسک و خطر ورشکستگی را مانند بسیاری از باشگاه های سقوط کرده اروپایی بپذیریم. با باید واقع بینانه و با ثبات برخورد کنیم چون نسبت به آینده مسئول هستیم."

با یک نگاه کلی به تاریخ 111 ساله باشگاه و مرور حوادث تلخ و شیرین آن می توان احساس غرور و سربلندی کرد و تاریخ باشگاه به خوبی بیانگر این موضوع است که بایرن و اثرات آن فراتر از فوتبال بوده است. رومنیگه می گوید: "هدف ما محدود به افتخارات ورزشی و عملکرد خوب تیم نمی شود. ما اعتقاد داریم که باید در اجتماع و جامعه تاثیرات مثبتی داشته باشیم چون نسبت به آن مسئول هستیم." عبارت Mia san mia باواریا میا سن میا شعار باشگاه بوده و معرف ارزش های اصلی بایرن مسئولیت، کمک و پشتیبانی و خانواده ای قدرتمند و وفادار است.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا دوشنبه 9 اسفند 1389 ساعت 16:32 http://friend10.blogfa.com

تبریک!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد