وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نشانه‌هائی از قدرت کامل در نمایش برتر آلمان

 

شواین اشتایگر غایب است، خب اشکالی ندارد. آلمان در بازی جمعه نه تنها حریفش را شکست داد بلکه قدرت و انسجام تیمی خود را به رخ حریفان کشید.

 آلمان حتی بدون هافبک کلیدی و طراح باتجربه خود، باز هم قدرتش را به رخ حریف کشید و بر آنها چیره شد. تونی کروس در این بازی جانشین باستین شواین اشتایگر بود و آلمان اصلاً جای خالی بازیکن باتجربه خود را احساس نکرد. گل آخر بازی حکم به پیروزی 0-3 آلمان و برتری کامل آنها در این بازی داد. آنچنان که آلمان در غیاب شواینی بازی را تحت کنترل و اختیار خود داشت، بار دیگر مهر تأییدی بر انعطاف‌پذیری بسیار بالای این تیم زد.
درست هفت ماه پیش در بازی دوستانه برابر آرژانتین، زوج کاملاً متفاوتی به بازی گرفته شد و اندکی بعد هافبک‌های دیگری در این پست به کار گرفته شدند. اما به دنبال مصدومیت میشائیل بالاک، سامی خدیرا در جام جهانی در کنار شواین اشتایگر بازی کرد و آلمان در پایان این مسابقات در جایگاه سوم ایستاد. در بازی جمعه شب، کروس به خوبی جای هم‌باشگاهی خود شواین اشتایگر را در خط هافبک پر کرد و آلمان در این دیدار کاملاً سوار بر بازی بود. این فرآیند دائماً در حال تکرار است: ستاره‌ای مصدوم می‌شود، و ستاره‌ای دیگر جای او را می‌گیرد.
 مادامی‌ که کیفیت مردان یواخیم لو یقیناً در سطح فوق‌العاده و قابل قبولی قرار دارد، پس باید به یواخیم لو و کل تیم مربیگری بابت اطمینان خاطر از ایجاد تحول مرحله‌ای در سطح ملی اعتماد و اطمینان کامل داده شود. کروس و شواینی طبیعتاً بازیکنان متفاوتی هستند اما به سیستم یواخیم لو عادت کرده‌اند و می‌توانند برای یک الگو و آرایش تیمی مناسب باشند. همین وضعیت برای هولگر بادشتوبر وجود دارد؛ این بازیکن در سه بازی مرحله مقدماتی یورو 2012 به خوبی جای آرنه فردریش هافبک میانی مصدوم تیم ملی را پر کرده است.
در سالهای اخیر، یواخیم لو و همکارانش هماهنگی و همکاری‌های بسیار خوبی را بین تیم‌های ملی بزرگسالان و رده‌های پایه ایجاد کرده‌ و به صورت توأمان از بازیکنان رده‌های پایه هم در تیم بزرگسالان استفاده می‌کنند. حاصل تلاش‌های بی‌وقفه آنها در جام جهانی به بار نشست و بازی جمعه شب نیز مهر تأیید دیگری بر این امر بود. هر چند که کاملاً آشکار بود که آلمان می‌تواند بدون شواین اشتایگر هم بر حریف خود چیره شود، اما همچنان شک و تردیدهائی در این باره وجود دارد که آیا مردان یواخیم لو قادر خواهند بود تا در صورت مصدومیت احتمالی مسوت اوزیل، باز هم قدرت خود را به رخ حریفان بکشند.
این بازیساز ارزشمند رئال در بازی جمعه از ناحیه قوزک پا آسیب دید و حضورش برابر قزاقستان در هاله ای از ابهام قرار دارد. سبک بازی مارکو مارین، بال تند و تیز و چالاک تیم ملی، به هیچ وجه شبیه مسوت اوزیل نیست، اما شاید این ستاره وردربرمن در عمل بتواند خود را با بازی هم‌تیمی سابقش وفق دهد. این مسابقه قطعاً اهمیت فینال جام جهانی را ندارد، اما هواداران آلمان بدون توجه به اینکه چه کسی بازی خواهد کرد، می‌توانند اطمینان داشته باشند که آلمان به این زودیها دچار لغزش نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد