وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

میروسلاو کلوزه

 

میروسلاو کلوزه (میروسلاو ماریان کلوزه) در روز نهم ژوئن سال 1978 در اوپلن واقع در سیلسیای لهستان به دنیا آمد.

او یک مهاجم آلمانی است که در حال حاضر برای تیم بایرن مونیخ بازی می‌‌کند و البته از اعضای مهم تیم ملی فوتبال کشور آلمان نیز می‌‌باشد. کلوزه بهترین گلزن و برنده کفش طلایی جام جهانی 2006 آلمان شد. او در آن بازی‌ها پنج گل به ثمر رساند.

او در نخستین جام جهانی که در آن حضور یافت یعنی در جام‌جهانی سال 2002 به میزبانی کره و ژاپن نیز پنج گل زد و در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز ۴ گل به ثمر رساند بنابراین در کل در این سری بازی‌ها چهارده گل به نام خود به ثبت رسانده است و تنها یک گل با رونالدوی برزیلی فاصله دارد هر چند که شاید دیگر مجالی برای رسیدن به رکورد رونالدو برای او وجود نداشته باشد.

او نخستین فوتبالیستی است که پس از اتحاد دو آلمان آقای گل جام‌جهانی شده و تنها بازیکنی می‌‌باشد که در دو جام متوالی پنج گل به ثمر رسانده است.

میرو در خانواده‌ای ورزشکار پرورش یافت. مادرش باربارا عضو تیم ملی هندبال لهستان (که در 82 بازی ملی حضور داشت) و پدرش (یوزف کلوزه) فوتبالیست بود و به تیم ملی لهستان نیز رسید. در سال 1981 خانواده کلوزه از کشور کمونیست لهستان فرار کردند و ابتدا به فرانسه و سپس در سال 1987 به کوسل در آلمان نقل مکان کردند. پدر میروسلاو از یک خانواده اصیل آلمانی می‌‌باشد به همین‌خاطر آنها با نام خانوادگی رشیدلر در آلمان اقامت گرفتند. کمی پس از سکنی گزیدن در آلمان پدر میروسلاو دوباره نام خود را به کلوزه برگرداند زیرا کلوزه نام فامیل پدربزرگ آلمانی او اروین کلوزه بود که در سال 1910 در سیلسیای علیا به دنیا آمد. وقتی در مدرسه‌ای در آلمان ثبت‌نام کرد، روزهای سختی را پشت سر می‌‌گذاشت. شروع درس برای او اصلا آسان نبود. میرو‌سلاو هشت ساله که باید در کلاس چهارم درس می‌‌خواند، دو سال عقب رفت و تحصیلات را از کلاس دوم ادامه داد زیرا با زبان و فرهنگ آلمانی آشنایی کافی نداشت. آن روزها، روزهای سختی بودند ولی همین مشکلات در آینده او را قوی‌تر ساخت.

کلوزه فوتبال را در یک باشگاه روستایی فراگرفت. باشگاهی به نام بلاباخ دیل‌کوف. او پس از یک فصل بازی در تیم هامبورگ بدون هیچ مقدمه ای و به سرعت جذب تیم آماتورهای کایزرسلاترن شد. او عادت داشت به هنگام بازی هم‌تیمی‌هایش بایستد و تشویق تماشاچیان را تماشا کند. یک سال بعد از ملحق شدن به باشگاه به سرعت ترقی کرد و وارد تیم اول کایزرسلاترن شد. او در 67 بازی نخست خود 33 گل زد. تداوم در گل زدن باعث شد اولین کاپ بین‌المللی خود را به دست آورد و در نخستین بازی بین‌المللی در مارس 2001 برابر تیم آلبانی ظاهر شد. در آن بازی آلمان دو بر یک آلبانی را شکست داد و زننده دومین گل آلمان کسی نبود جز میروسلاو کلوزه.

او در سال 2004 با قیمت پنج میلیون یورو به تیم وردربرمن انتقال یافت و پس از یک شروع بد در آن تیم، ناگهان سیر صعودی پیمود و به همراه یوهان میکو هافبک فرانسوی تیم و ایوان کلاسنیچ فوروارد اهل کرواسی یک مثلث قدرتمند حمله تشکیل داده و تاثیرات شگرفی بر روی بازی گذاشتند. این سه در بوندسلیگا پانزده گل به ثمر رساندند.

کلوزه با وجود ظاهر نسبتا نحیف، یکی از بهترین سرزنان بوندسلیگاست. او توانایی‌های تکنیکی بسیار بالایی دارد و وقتی پا به توپ شود دیگر کسی حریفش نیست. او در سال 2005 یکی از بهترین فوروارد‌های آلمان و شاید بهترین آنها بود. او دربازی‌های فصل 2005 و 2006 در بیست و شش بازی بیست و پنج گل زد و در به ثمر رسیدن 16 گل دیگر نیز تاثیر غیرمستقیم داشت.

کلوزه یکی از اعضای تیم ملی آلمان در جام‌جهانی 2006 بود. اولین بازی تیم کشور آلمان در برابر کاستاریکا، مصادف بود با روز تولد کلوزه. او در این بازی به مناسبت تولدش دو گل به ثمر رساند.

کلوزه سرانجام با قراردادی 14 میلیون یورویی و در سال 2007 به بایرن مونیخ پیوست.

کلوزه در سال 1998 یعنی زمانی که به تیم هامبورگ پیوست دوست داشت در کنار فوتبال یک حرفه هم بیاموزد. پدر و مادرش هم در این زمینه به او کمک فکری می‌‌رساندند و مشوق او بودند. بنابراین میروسلاو به کلاس‌های کارآموزی نجاری رفت و این دوره را با موفقیت پشت سرگذاشت. او در این‌باره می‌‌گوید: من به این خاطر نجار شدم که از بلندی نمی‌‌ترسیدم. وقتی روی پاهایم در ارتفاعات بلند مثل شیروانی‌ها می‌‌ایستم احساس امنیت می‌‌کنم. او پس از پیوستن به تیم کایزرسلاترن این حرفه را کنار گذاشت.

کلوزه در منطقه زیبای بلاباخ خانه‌ای برای خود ساخت. او می‌‌گوید: من از زندگی در محیطی آرام و ساکت در خارج از شهر لذت می‌‌برم. ولی کلوزه فرصت زیادی برای زندگی در این خانه رویایی ندارد زیرا باید بیشتر وقت خود را در شهر و در کنار هم‌تیمی‌هایش سپری نماید. او تنها در مواقعی خاص و برای استراحت به خانه‌اش در بلاباخ می‌‌رود و اوقاتی را در آن‌جا سر می‌‌کند.

میروسلاو کلوزه متاهل است. همسرش سیلویا روز سی‌ام ژانویه 2005 در بیمارستان یوزف دو پسر دوقلو به دنیا آورد. آن روز این پدر جدید که در پوست خود نمیگنجید به خبرنگاران گفت: ما هیجان‌زده هستیم. فکر می‌‌کنم همه خوشحال هستیم. این بزرگ‌ترین اتفاق زندگی من است. خوشحالم که در کنار سیلویا هستم. این یک لحظه بی‌‌‌نهایت مهم و موثر در زندگی ماست. با تولد این دوقلوهای زیبا یک شب آشفته و پر از نگرانی برای خانواده کلوزه به صبحی شاد و توام با احساس خوشبختی ختم شد.

آن شب خاطره جالبی برای میروسلاو به به شمار می‌‌رود. در آن شب به یادماندنی میروسلاو برای تیم وردربرمن و برابر هانزاروستوک در حال بازی بوده و سه بر دو از آنها جلو بودند. سیلویا در جایگاه شخصیت‌های استادیوم نشسته بود و همسرش را تشویق می‌‌کرد ولی در اواسط نیمه اول با تعجب دریافت که وضعیت بحرانی است و اطرافیان بلافاصله او را به بیمارستان رساندند. میروسلاو در فاصله بین دو نیمه موضوع را فهمید ولی مجبور بود تا آخر بازی در استادیوم بماند. آن روز میروسلاو کلوزه در حالی که پس از اتمام بازی سعی داشت به سرعت خود را به بیمارستان برساند، مجبور  بود هر چند قدم به چند قدم به هواداران پروپاقرصش امضا بدهد. کلوزه و همسرش نام دوقلوهای خود را لوآن و نوآ گذاشتند. لوآن  هنگام تولد دو کیلو و چهارصد گرم و نوا دو کیلو و ششصد گرم بودند. بیمارستان یوزف تاکنون محل تولد بسیاری از فرزندان فوتبالیست‌ها بوده است. از جمله این فوتبالیست‌ها رودی فولر، مارکوبود، اولیور استرین، دیتر ایلتز و کلودیو پیزارو می‌‌باشند.

در ژانویه 2001 یرژیانگل مربی ‌‌وقت تیم ملی لهستان سفری به آلمان کرد تا کلوزه را که هنوز ملیت لهستانی داشت تشویق به پیوستن به تیم ملی آن کشور کند. ولی کلوزه دعوت او را رد کرده و گفت من گذرنامه آلمانی دارم و تا وقتی اوضاع به این منوال است فرصت آن را دارم که زیرنظر رودی فولر بازی کنم.

وقتی کلوزه گل می‌‌زند از خوشحالی پشتک می‌‌زند. او در جام‌جهانی پنج بار این عمل را تکرار کرد و از همان زمان طرفدارانش به او لقب سالتو کلوزه یعنی کلوزه پشتک‌زن را دادند.

معروف است که کلوزه بازیکنی منصف است. در فصل بازی‌های 2005، 2006 در مسابقه بین وردربرمن و آرمینیا بیله فلد در حالیکه هر دو تیم صفر - صفر مساوی بودند، داور به خاطر فول دروازه‌بان بر روی کلوزه اعلام پنالتی به نفع وردربرمن کرد ولی کلوزه جلو رفت و برای داور توضیح داد دروازه‌بان هیچ فولی بر روی او انجام نداده است.

غذای مورد علاقه کلوزه شنیسل بوقلمون با سیب‌زمینی سرخ کرده است. او مهم‌ترین گل خود را گلی می‌‌داند که در بازی‌های جام یوفا به تیم گلاسکو رنجرز زد و با این گل تیم او یک برهیچ بازی را برد.

خانواده برای کلوزه اهمیت زیادی دارد و درباره همه چیز با خانواده‌اش صحبت می‌‌کند. او یک سگ خانگی از نوع سگ‌های پاسبان آلمانی دارد و می‌‌گوید: خودم که خطرناک نیستم، لااقل سگم خطرناک باشد. نام سگ او کریش است. کلوزه عاشق تنیس و تنیس روی میز است و در اوقات فراغت به این ورزش‌های مفرح می‌‌پردازد.از نظر کلوزه بهترین نقطه قوت او بردباری اوست و می‌‌گوید من در اکثر مواقع ساکت می‌‌مانم. او محل تولد خود یعنی شهر زیبای اوپلن در لهستان را خیلی دوست دارد و همیشه میل دارد به آن‌جا برود.

نظرات 3 + ارسال نظر
یویو چهارشنبه 5 آبان 1389 ساعت 14:25

بچه های میرو خیلی جیگرن

آره خوشگلن!

آرمین پنج‌شنبه 20 آبان 1389 ساعت 21:18

بچه هاش چه قدر بامزه اند

فاطمه شنبه 10 آبان 1393 ساعت 15:24 http://www.patoogh1378.blogfa.com

الهی قربون خودت و بچه هات برم من!
با این پسرای جیگرت وای خدا چقدر خوشگلن!
غیرتی هم هست آقا!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد