وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مونیخ؛ شهری جهانی صاحب یک قلب

مونیخ (به آلمانی: München، تلفظ: مونشن) نام شهری در مرکز ایالت بایرن آلمان است. این شهر با جمعیت یک میلیون و دویست و شصت و یک هزار نفر پس از برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ آلمان به شمار می‌رود. مونیخ بر کرانه رودایسار قرار گرفته است.

شعار این شهر عبارت است از: «شهری جهانی صاحب یک قلب» (منظور از صاحب قلب بودن در این شعار دارا بودن منشی مهربان و همنوع دوستانه‌ است).

شهر مونیخ در سال 1972 میلادی، میزبان بازیهای المپیک تابستانی مونیخ بود.

 

جاذبه های دیدنی مونیخ:

مونیخ جاهای دیدنی زیاد دارد. در میدان اصلی شهر که در حقیقت همان محل قرار گرفتن همه مغازه ها است و ماشین رو نیست ساختمان بزرگ و زیبایی قرار دارد بسیار قدیمی. اینجا البته ساختمان شهرداری شهر مونیخ است ولی اگر ساعت ۱۲ ظهر توی این میدان باشید خواهید دید که بعد از نواختن زنگ ساعت بزرگ ساختمان عروسکهای بالای آن برایتان می رقصند و کمی پائین تر هم چند تا مجسمه سرباز شروع به شمشیر بازی می کنند. ظاهرا رقص این عروسکها از مشخصه های همیشگی و تاریخی این ساختمان و شهر مونیخ است و البته بسیار دیدنی است. همیشه عده زیادی آنجا هستند تا سر ساعت ۱۲ از این اثر تاریخی زیبا فیلم بگیرند.

رستورانی سنتی است به سبک بایرن قدیم. گارسنهای زن همه لباس محلی آلمانی به تن دارند(با پیشبند و دامن چین دار!) و مردها هم شلوار کوتاه چرمی. غذای محلی این منطقه البته معمولا انواع مختلف ران خوک است که به طرق مختلف سرخ شده است. اگر هم نخواستید خوک بخورید می توانید مرغابی بخورید با سوپ کدو حلوایی که بی نظیر است.

 

آب و هوا:

هوای مونیخ گرچه سردتر از شمال آلمان نیست ولی به علت کوهستانی بودن شهر و بادهای فراوانش سردتر به نظر می رسد. ولی هیچ بادی مانع از اینهمه دوچرخه سوار نمی شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
Th.m یکشنبه 18 اردیبهشت 1390 ساعت 15:22

مونیخ هم قشنگه ولی به پای برلین که نمی رسه

s دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 00:57

درسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد