وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بازیکنان مهاجرتبارتیم فوتبال آلمان : سرودملی آلمان رانمی‌ خوانیم

 

در بازیهای جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی، هیچ‌ یک از یازده تن بازیکن مهاجر تبار تیم ملی فوتبال آلمان، هنگام خواندن سرود ملی این کشور، لب از لب نگشودند. آیا این نشانه‌ "عدم همبستگی" اعضای آلمانی و مهاجر تبار تیم است؟

بازی‌ های جام جهانی ۲۰۱۰ به ‌پایان رسیده است، ولی بررسی پیامدهای آن در زمینه‌ های گوناگون در جامعه‌ آلمان همچنان ادامه دارد. بحث ‌بر سر تأثیر مثبت و متقابل انتگراسیون و بازی فوتبال بر یکدیگر از جمله‌ این بررسی‌‌ها است.
ماریا بوهمر مسئول امور هم پیوندی دولت آلمان، همکاری ورزشکاران آلمانی و آلمانی‌ های مهاجر تبار تیم ملی فوتبال آلمان را «نمونه‌ وار» خواند و آن را «سرمشقی برای کل جامعه‌ آلمان» ارزیابی کرد. یازده تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان که از ۲۳ بازیکن تشکیل شده، تباری غیر آلمانی دارند.
ماریا بوهمر که عضو حزب سوسیال مسیحی آلمان است، در مصاحبه‌ ای گفت: این‌ طور که بازیکنان تیم برای یک هدف با هم همکاری کردند، واقعاً نمونه ‌وار بود.

او گفت: آن‌ چه که در زمین فوتبال در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد، می‌ تواند در کل جامعه‌ آلمان هم عمل کند.
مشارکت اعضای مهاجر تبار تیم فوتبال آلمان در بازی‌ های جام جهانی به نظر برخی از منتقدان خالی از "اشکال" نبود. این منتقدان به «عدم همکاری مهاجر تباران بازیکن با دیگر اعضای تیم» هنگام نواختن سرود ملی آلمان اشاره می‌ کنند و این نکته را که بازیکنان مهاجر تبار از خواندن سرود ملی این کشور «خودداری کردند»، مورد انتقاد قرار می‌ دهند.
ماریا بوهمر، عدم همراهی این بازیکنان را «نشانه ‌ای منفی» تلقی نمی‌ کند و می ‌گوید: «به ‌نظر من درست بود که بازیکنان خود می‌ بایست تصمیم می‌ گرفتند که آیا در خواندن سرود، اعضای آلمانی را همراهی بکنند یا نه.» بوهمر می‌ افزاید: «به‌ هر‌حال من شاهد آن بودم که هنگام بازی همه‌ بازیکنان، خود را جزیی از تیم و جزیی از کشور ما احساس می‌ کردند.»
مسئول امور هم پیوندی دولت آلمان، ضمن اشاره به همکاری بازیکن ترک ‌تبار این تیم، مسوت اوزیل، تصمیم او را مبنی بر این که زیر پرچم آلمان و به نام این تیم بازی کند، بسیار با اهمیت خواند. مسوت اوزیل که هافبک مهاجم تیم ملی آلمان است، می‌ توانست در تیم ملی ترکیه نیز بازی کند.
مسئول امور هم پیوندی دولت آلمان، در این رابطه گفت، به‌ رسمیت شناختن ارزش‌ ها، اصل اساسی همزیستی مسالمت‌ آمیز با یکدیگر است: «انسان باید به جامعه‌ ای که در آن کار می‌ کند و می ‌خواهد برای مدتی طولانی در آن زندگی کند، با نظر مثبت بنگرد.» بوهمر همچنین تصمیم کاکائو، مبنی بر فراگیری زبان آلمانی را ستود. کاکائو که در خط حمله‌ تیم ملی آلمان بازی می‌ کند، در برزیل به دنیا آمده است. وی در سال ۱۹۹۹ به آلمان مهاجرت کرد و در سال گذشته به تابعیت این کشور درآمد.
ماریا بوهمر همچنین به نقش سازنده‌ بازی فوتبال در فراهم ‌آوردن زمینه‌ ها‌‌ی همزیستی‌ مسالمت ‌آمیز بین ملیت‌ های گوناگون در آلمان اشاره کرد و گفت: «تیم ملی فوتبال آلمان، آیینه‌ واقعیت جامعه‌ کنونی این کشور است که نشان می‌ دهد، امکان هرگونه ترقی و پیشرفت در آن وجود دارد.»
در حال حاضر حدود ۱۶ میلیون غیرآلمانی در آلمان زندگی می‌کنند. نیمی از این جمعیت، به تابعیت دولت آلمان درآمده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد