وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تمدید قرارداد لو، پیش به سوی قهرمانی

 

امروز، طرفداران آلمان خوشحال بودند، چرا که اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد با یواخیم لو به توافق رسیده و قرارداد او تا سال 2012 تمدید شده است. به علاوه لو، هانسی فلیک دستیارش، آندریاس کوپکه مربی دروازه‌بان‌ها و اولیور بیرهوف مدیر تیم هم قراردادشان را دو سال دیگر تمدید کرده‌اند.

بیرهوف همچنین مسئولیت مدیریت تیم جوانان را به ماتیاس سامر، مدیر ورزشی اتحادیه فوتبال آلمان واگذار کرد. این موضوع پیش از این موجب اشکال در تمدید قرارداد بیرهوف شده بود.

در کل خبر خوبی است که لو و اتحادیه فوتبال آلمان تنها چند ماه پس از آن که مذاکرات بر سر تمدید قرارداد متوقف مانده بود اختلافات را کنار گذاشتند. لو 50 ساله که از سال 2006 مربی آلمان بوده، آنها را به فینال جام ملت‌ها در سال 2008 و عنوان سومی جام جهانی 2010 رساند. او در 69.6 درصد بازی‌ها پیروز شده، رکوردی که بهتر از رکورد تمامی مربیان پیشین آلمان است، از جمله مربیان بزرگی مانند سپ هربرگر و هلموت شون. 

این روزها، همانطورکه فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها تصدیق می‌کنند، یافتن مربی خوب ملی کار آسانی نیست. این که یک تیم ملی بتواند با کیفیت باشگاهی بزرگ به میدان برود بسیار به ندرت دیده می‌شود، اما لو دقیقا همین کار را با تیم آلمان انجام می‌دهد. آلمانی‌ها در زمینه فنی کیفیتی نامتعارف و عجیب دارند و البته کادر فنی آنها هم به خوبی با هم هماهنگ هستند. به این ترتیب آلمانی‌ها باید هم از تمدید قرارداد لو کاملا راضی باشند.

با این حال لو ویژگی تعیین‌کننده مربیان موفق را ندارد: قهرمانی! هربرگر، شون، یوپ دروال، فرانس بکن‌باوئر و برتی فوگتس همگی در پست مربیگری آلمان قهرمانیهای بزرگی کسب کرده‌اند، اما لو با وجود رکورد عالی‌اش هنوز موفقیت پیشینیان را تکرار نکرده است.

طرفداران در حین تماشای بازی آلمان و اسپانیا به یاد ضعف‌های یواخیم لو افتادند. او می‌توانست تیمش را به هیجان وادارد و بی‌رحمانه از برتری‌های تاکتیکی مقابل آرژانتین و انگلیس استفاده کند، اما پاسخی برای اسپانیایی‌ها نداشت.

آلمان در زمینه تاکتیکی نمی‌توانست برتری بیابد. آنها به جای آن که به دنبال سیستم پر از پرسینگ باشند که باعث موفقیتشان در دیدارهای قبل شده بود، ترجیح دادند بازی را به اسپانیا واگذار کنند. آنها هراسان به نظر می‌رسیدند و هیچ تماشاگری برای آنها بختی قائل نبود.

لو پس از مسابقه از اسپانیا ستایش کرد و گفت آنها شایسته پیروزی بودند. او نمی‌دانست چرا آلمان نتوانست آن نمایشی که او می‌خواست را داشته باشد. این معما از یورو 2008 تاکنون حل نشده و آلمانی‌ها این بار هم به اسپانیا همان طور باختند که در فینال یورو 2008 باخته بودند.

البته فوگتس و بکن‌باوئر شش سال مربی آلمان بودند تا این که سرانجام قهرمانی بزرگی در سطح دنیا به دست آوردند. مربی فعلی هم متعهد شده که آلمان پیشرفت خواهد کرد، اما این کافی نیست. لو 22 ماه فرصت دارد تا دریابد چطور می‌توان اسپانیا را برد. دقایق دارند به سرعت سپری می‌شوند و صدای تیک‌تاک ساعت به گوش می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد