وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لو: تیم در هنر ساده بازی کردن استاد شده است

 

یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان برنامه خود برای بازی تهاجمی و موفقیت‌ آمیز تیمش را فاش کرده است. تیم آلمان در این جام 13 گل زده و تنها 2 گل خورده و به این ترتیب به دیدار اسپانیا می‌رود. آنها در بین راه انگلیس و آرژانتین را با چهار گل شکست داده‌اند.

این فرم باعث شده آنها که پیش از جام جهانی کمتر کسی برایشان بخت قهرمانی قائل بود حالا تبدیل به مدعی جدی قهرمانی شده باشند. بازیکنان جوان بسیاری در آلمان، از جمله مسوت اوزیل، توماس مولر و مانوئل نویر هم از چهره‌های ناشناس تبدیل به بازیکنان مشهوری شده‌اند.

لو در مصاحبه‌ای با بیلد گفت از چه رویکردی برای بردن تیم به فینال استفاده کرده است: «برنامه این که چطور در جام جهانی بازی کنیم را از 4 دسامبر که قرعه‌کشی انجام شد در دوره‌ای طولانی و سخت انجام دادیم. تحلیل ما کاملا روشن بود: ما تنها با انجام بازی تهاجمی و سخت کردن زندگی برای حریفان می‌توانیم پیروز شویم. روش قهرمانی ایتالیا در 2006، مبتنی بر دفاع و پیروزی با تنها یک گل دیگر ممکن نبود. اگر به آن سبک بازی کنید دیگر به هیچ کجا نمی‌رسید. ما برای تمام مسیر تا فینال برنامه داشتیم.»

لو همچنین درباره تاکتیک‌هایش توضیح داده و گفته زمین را به 18 مستطیل یک‌اندازه تقسیم کرده است: «هدف ما نظم روی زمین است که مهم‌ترین شرط فوتبال خوب است. بازیکنان باید جای خود را در ساختار ابتدایی تیم بدانند، به نحوی که کسی فکر نکند می‌تواند تمام زمین را بدود. مستطیل‌های مشخصی هستند که همواره باید پوشش داده شوند. وقتی توپ در جریان است بازی به پایان نمی‌رسد. دوست دارم بازیکنانم را ببینم که به فضاها می‌روند و به دنبال توپ هستند. این کار باعث می‌شود بازی روان‌تر و پرتحرک‌تر باشد. می‌دانستم که بعضی از بازیکنانم در این زمینه فوق‌العاده عالی هستند مانند اوزیل، پولدی، مولر و کروس. به تیم گفتم: اگر در زمین حرکت نکنید، حتی تیم‌هایی مانند کانادا را هم نمی‌توانید ببرید! این قانون طلایی ما از روز نخست بود. تئوری آن را بررسی کردیم و هر روز آن را تمرین می‌کنیم.»

لو اضافه می‌کند: «تیم در هنر ساده بازی کردن استاد شده است. جلساتی از تمرین را دیده‌ام که در آن فوتبال به نهایت خود می‌رسد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد