وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تحلیل دویچه وله از بازی بین دو تیم آلمان و انگلستان

 

ملی‌ پوشان آلمان در سی و دومین دوئل خود با انگلیس، حریف دیرینه خود را با ۴ گل درهم کوبیدند و به مرحله‌ یک‌ چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ راه یافتند. چهره‌ برتر این دیدار توماس مولر بود که دو بار دروازه‌ انگلیس را گشود.

دیدار‌های میان تیم‌ های ملی آلمان و انگلیس همواره از حساسیت ویژه ‌ای برخوردار بوده ‌اند. نبرد دو تیم در مرحله‌ یک ‌هشتم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبود. یواخیم لو، سرمربی آلمان تیمی را برای این دوئل روانه‌ میدان کرد که در نخستین بازی استرالیا را ۴ بر صفر به زانو درآورده بود.
میروسلاو کلوزه، مهاجم کارکشته‌ آلمان که در پی دریافت کارت قرمز در دیدار با صربستان از حضور در بازی با غنا محروم مانده بود، در دقیقه‌ بیستم بازی سرعت و قدرت خود را به نمایش گذاشت و دروازه‌ انگلیس را باز کرد. این پنجاهمین گل کلوزه در پیراهن تیم ملی فوتبال آلمان بود. آلمانی‌ ها در دقیقه‌ سی ‌ام بازی با پاسکاری‌ ای تماشایی بار دیگر دیوار دفاعی انگلیس را به تزلزل درآورند، اما کلوزه نتوانست فرصت به دست آمده را به گل تبدیل کند.
ملی‌ پوشان آلمان، اما تنها دو دقیقه بعد توانستند دومین ضربه را بر انگلیس وارد کنند. لوکاس پودلوسکی در پی دریافت پاسی دقیق از توماس مولر، توپ را به تور دروازه‌ انگلیس چسباند. شادی آلمانی ها اما دقایقی بیش طول نکشید، زیرا اپسون، مدافع انگلیس، توپ را وارد دروازه‌ حریف کرد. این گل جانی تازه به ملی ‌پوشان شوک‌زده‌ انگلیس بخشید.
لحظاتی پس از به ثمر رسیدن گل نخست، فرانک لمپارد، هافبک پرتجربه‌ انگلیس، شوتی سنگین روانه‌ دروازه‌ مانوئل نویر آلمانی کرد و ضربه‌ او پس از اصابت به دیرک افقی دروازه از خط دروازه‌ آلمان گذشت، اما داور توپ را خارج از دروازه دانست و گل را نپذیرفت. علیرغم تلاش‌های دو تیم، نیمه‌ نخست این بازی پرهیجان با نتیجه دو بر یک به سود آلمان خاتمه یافت.
نیمه دوم بازی را ملی‌ پوشان انگلیس پرشتاب آغاز کردند و در تلاش بودند که هر چه سریع ‌تر گل تساوی را به ثمر برسانند. در دقیقه‌ پنجاه‌ ام بازی، ضربه‌ آزاد فرانک لمپارد از پشت محوطه‌ جریمه، بار دیگر دیرک افقی دروازه‌ آلمان را به لرزه درآورد.
اگرچه در آغاز نیمه‌ دوم انگلیس تیم برتر میدان بود و حملات بیشتری بر روی دروازه حریف داشت، اما این آلمان بود که توانست به گل سوم دست یابد. زننده‌ گل سوم آلمان، چهره ‌ای بود که گل دوم را ساخته بود. توماس مولر. او با شوتی دیدنی در پی توپی که ضربه‌ آزاد انگلستان برگشته بود، دروازه‌ انگلیس را در دقیقه‌ی ۶۷ گشود.
در حالی که ملی‌ پوشان انگلیس هنوز گل سوم را هضم نکرده بودند، توماس مولر برای بار دوم زهر خود را ریخت و در پی یک ضد حمله و دریافت پاسی عالی از مسوj اوزیل، توپ را برای بار چهارم به تور دروازه‌ انگلیس دوخت.
آلمان پس از این گل بازی را گذشته از چند صحنه‌ معدود، تحت کنترل خود داشت و با چرخش مداوم توپ مانع از آن شد که انگلیس بتواند به فرصت ‌های لازم دست یابد. این دیدار در نهایت پس از ۹۲ دقیقه با نتیجه‌ی ۴ بر ۱ به سود شاگردان یوhخیم لو پایان یافت.
این سنگین ‌ترین شکستی بود که ملی‌ پوشان انگلیس در طی حضور خود در تاریخ مسابقات جام جهانی تجربه کردند. در مقابل تیم جوان آلمان نه تنها به موفقیتی بس مهم دست یافت، بلکه تا کنون تهاجمی ‌ترین تیم این دوره از مسابقات بوده و در چهار بازی خود توانسته ۹ گل به ثمر برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد